Όπως είναι γνωστό, Nova και OTE-TV πρόκειται να δώσουν τη μάχη τους στις προσεχείς ημέρες για τα δικαιώματα του Champions League για την τριετία 2015-2018. Μέχρι τις 19/9, αναμένεται η Τeam να έχει εξετάσει τις προσφορές και να έχει επιλέξει τον πλειοδότη.
Για τους γνωρίζοντες τα οπλοστάσια των δύο αντιπάλων αλλά και τα ντεσού που τους χαρακτηρίζουν, καθιστούν την έκβαση της μάχης αμφίβολη.
Ας επιχειρήσουμε όμως μία καταγραφή για τα υπέρ και τα κατά των δύο αντιπάλων.
α) NOVA
Η εταιρεία αυξάνει σταθερά τη συνδρομητική της βάση και με όπλο το 3play επεκτείνεται διαρκώς προσελκύοντας νέους συνδρομητές. Το τηλεοπτικό της συμβόλαιο με τη Super League μέχρι το 2017 είναι το μεγάλο της κίνητρο για προσέλκυση συνδρομητών στα αθλητικά γεγονότα, ενώ οι ταινίες που προβάλλονται συγκαταλέγονται στα τελευταία επιτεύγματα των μεγάλων studios. Μειονέκτημά της είναι η μη κάλυψη μέσω της Forthnet των τηλεφωνικών υπηρεσιών σε πολλές περιοχές της Ελλάδος, κάτι που εμποδίζει πολλούς να ενταχθούν στην προσφορά του 3play.
Με σταθερή κερδοφορία έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς τον τραπεζικό δανεισμό και γενικά πλασάρεται ως η πολύφερνη νύφη, αφού ο ΟΤΕ και η κοινοπραξία Vodafone-Wind δίνουν τα ρέστα τους για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου από τους Άραβες.
β) OTE-TV
Αναμφισβήτητα, ο OTE-TV, θυγατρική εταιρεία του ΟΤΕ, πλεονεκτεί οικονομικά, αφού έχει ως σύμμαχο τις… πλάτες του μπαμπά (ΟΤΕ). Έχει κάνει σημαντικές προόδους την τελευταία διετία, κι έχει αυξήσει κατά πολύ τους συνδρομητές της. Σύμφωνα δε με τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου του 2014, οι συνδρομητές του ανέρχονται περίπου σε 300.000 (για την ακρίβεια, 295.845).
Η οικονομική ευρωστία του ΟΤΕ και κατά συνέπεια του ΟΤΕ-TV στο θέμα της απόκτησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League όπως προαναφέραμε δεν αμφισβητείται. Υπενθυμίζουμε ότι η ευρωστία αυτή εμφανίστηκε και στην απόκτηση των δικαιωμάτων της Πρέμιερ Λιγκ, που σύμφωνα με πληροφορίες, άγγιξε τα 30 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια! Κατά συνέπεια, από πλευράς «πορτοφολιού» θεωρητικά ο OTE-TV υπερέχει της NOVA. Το θέμα όμως είναι εάν προτίθεται να ρίξει χρήμα για το Champions League, με δεδομένη την επί σειρά ετών οικονομική αιμορραγία του OTE-TV.
Και εξηγούμεθα:
Αν κάποιος θελήσει να αναλύσει τα οικονομικά αποτελέσματα του OTE-TV, μάλλον θα δυσκολευτεί, γιατί στα οικονομικά δεδομένα του ΟΤΕ δεν γίνεται πουθενά μνεία για τα έσοδα και έξοδα της συνδρομητικής θυγατρικής του εταιρείας. Μόνο στο β΄ τρίμηνο του 2014 στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΟΤΕ αναφέρεται στη σελίδα 5 του εκδοθέντος δελτίο Τύπου ότι ο αριθμός των συνδρομητών του ΟΤΕ-TV ανέρχεται στις 296.000. Αυτό σημαίνει ότι με τη συνδρομή των 20 ευρώ, που διαφημίζει ο ΟΤΕ-TV, εάν κάποιος αφαιρέσει το ΦΠΑ, φτάνει στο τελικό ποσό των 16 ευρώ ανά συνδρομή. Άρα, με απλό πολλαπλασιασμό, για το 2014 θεωρητικά οι 296.000 συνδρομητές με 16 ευρώ τον μήνα και επί 12 μήνες θα καταβάλουν στον OTE-TV ποσόν 57 εκατ. ευρώ ετησίως.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι υπάρχουν πολλές προσφορές (δωρεάν συνδρομές κ.λπ.), τα έσοδα στην καλύτερη περίπτωση δεν υπερβαίνουν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στην άλλη άκρη, όμως, της ζυγαριάς τα έξοδα γέρνουν επικίνδυνα… Κατ’ αρχάς, μόνο το κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ τριμήνου του 2013, ανήρχοντο σε 11 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε 45 εκατ. ευρώ ετησίως. Εάν σε αυτό προστεθούν και το κόστος μετάδοσης των αγώνων της Πρέμιερ Λιγκ, το κόστος των παραγωγών, το κόστος διαφήμισης και μισθοδοσίας, το κόστος δανεισμού, κ.λπ. κόστη, σύμφωνα με τους υπολογισμούς ανθρώπων της τηλεοπτικής αγοράς, το συνολικό κόστος του OTE-TV ανέρχεται σε 85-90 εκατ. ευρώ. Αν λοιπόν η ζημία κάθε έτους μέχρι σήμερα είναι της τάξης των 30-40 εκατ. ευρώ –ζημία η οποία βεβαίως δεν εμφανίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΤΕ, αφού μπαίνει στην κατηγορία «λοιπά έξοδα»– η «μαμά» Deutsche Telekom ενδέχεται να μην πει το «οk» για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για το Champions League. Κανείς δεν θέλει να χάνει κάθε χρόνο ένα τόσο σημαντικό ποσό, πολύ δε περισσότερο εάν μάλιστα είναι και Γερμανός…
Στο σημείο αυτό, ας μην ξεχνάμε την τοποθέτηση του ισχυρού άνδρα του OTE-TV Ζαχαρία Πιπερίδη, προ έτους, ότι «επιδίωξη της διοίκησης είναι οι ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί του OTE-TV».
Τα αγκάθια των δικαστικών εμπλοκών
Ένα άλλο αγκάθι που υπάρχει για την απόκτηση τηλεοπτικών δικαιωμάτων είναι και η δικαστική εμπλοκή για τα επίσης τηλεοπτικά δικαιώματα του Κυπέλλου Ελλάδος, της ΕΠΟ, της κυπριακής Media Goal, αλλά και του OTE-TV, που τα απέκτησε μέσω της ως άνω εταιρείας. Ως γνωστόν, η Forthnet προσέφυγε στα δικαστήρια και η πρωτόδικη απόφαση έκρινε ως απολύτως άκυρη την απόφαση της ΕΠΟ να κατακυρώσει τα αποτελέσματα σε off-shore εταιρεία, όπως ήταν η Media Goal. Παράλληλα, υπάρχει και το ποινικό σκέλος της υπόθεσης, το οποίο ενδέχεται να έχει πολλούς αποδέκτες από τους εμπλεκόμενους, δεδομένου ότι στα πρακτικά της ΕΠΟ αναφέρεται σαφώς ότι η Media Goal λειτουργεί για λογαριασμό του OTE-TV. Η εισαγγελέας της υπόθεσης, κα Καλλιόπη Νταγιάντα, πρόκειται εντός του μηνός να αποφανθεί για το εάν διεπράχθησαν ή όχι ποινικά αδικήματα και από ποιους. Και βέβαια το τελευταίο που θα ήθελαν Deutsche Telekom και ΟΤΕ θα ήταν μια δικαστική εμπλοκή, και μάλιστα για απόκτηση τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Α», μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου θα έχει περατωθεί η έρευνα και μίας άλλης υπόθεσης που δεν έχει άμεση σχέση με τηλεοπτικά δικαιώματα και αφορά καταγγελία εις βάρος γνωστής διαφημιστικής εταιρείας, για την εμπλοκή της με άλλες επίσης μεγάλες εταιρείες μεταξύ των οποίων και ο ΟΤΕ. Η υπόθεση έχει ήδη εξεταστεί σε βάθος από τον οικονομικό εισαγγελέα κ. Γιάννη Δραγάτση, ο οποίος επελήφθη κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς ενός εκ των συνεταίρων τής εν λόγω διαφημιστικής. Μάλιστα δε, μέσα στην εν λόγω αναφορά γίνεται μνεία για περίεργες συναλλαγές και υπό μορφήν αγοράς τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
πηγή: iapopsi.gr