Μεγάλες αλλαγές μέσω τροποποιήσεων, συγχωνεύσεων αλλά και καταργήσεων πρόκειται να πραγματοποιηθούν στις αστικές συγκοινωνίες με στόχο συχνότερα δρομολόγια, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ταχύτερη σύνδεση των οδικών μέσων με τους σταθμούς του Μετρό.
Σύμφωνα με αποφάσεις του ΟΑΣΑ, που δημοσιεύθηκαν στην «Διαύγεια», επέρχονται σημαντικές αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές κυρίως των νοτίων προαστίων, είτε διά της συγχώνευσης «συγγενικών» δρομολογίων, είτε διά της μεταφοράς των αφετηριών στους πλησιέστερους σταθμούς Μετρό.
Αναλυτικά:
Αναστέλλεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ- ΓΛΥΦΑΔΑ», η οποία συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την Γλυφάδα, μέσω της λεωφόρου Βουλιαγμένης και συγχωνεύεται με την γραμμή Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ- ΓΛΥΦΑΔΑ», η οποία αλλάζει σε κάποια σημεία την πορεία της.
Μετατρέπεται η λεωφορειακή γραμμή Ε22 από Express σε κανονική και μετονομάζεται σε 122 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΑΡΩΝΙΔΑ», διατηρώντας την ίδια Αφετηρία και Τέρμα, ενώ τροποποιείται η πορεία της.
Διακόπτεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής 232 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΥΜΗΤΤΟΣ-ΒΥΡΩΝΑΣ», η οποία συνδέει Δραπετσώνα, Πειραιά, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Δάφνη Υμηττό και Βύρωνα και συγχωνεύεται με την γραμμή 218 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΥΜΗΤΤΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ». Η 218 μετονομάζεται σε «ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΤ.ΔΑΦΝΗ» και θα έχει τέρμα στον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Δάφνη», ενώ τροποποιείται η πορεία της.
Σταματά η κυκλοφορία στην κυκλική λεωφορειακή γραμμή 207 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ», η οποία συνδέει το παραλιακό Τραμ με την Τερψιθέα, μέσω των οδών Λαμπράκη και Παπανδρέου και συγχωνεύεται με την γραμμή 128.
Αναστέλλεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής 163 «ΒΟΥΛΑ- ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ», η οποία εκτελεί κυκλική πορεία μέσα στη Βούλα και συγχωνεύεται με την «συγγενική» της γραμμή 162.
Διακόπτεται η κυκλοφορία στη λεωφορειακή γραμμή 125 «ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΠΑΙΑΝΙΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ», η οποία συνδέει τον σταθμό του Μετρό της γραμμής 3 «Νομισματοκοπείο», με την Αγία Παρασκευή, τα Γλυκά Νερά, την Παιανία, το Κορωπί και την Βάρη, μέσω της Λεωφόρου Μεσογείων και Βάρης – Κορωπίου.
Οι λεωφορειακές γραμμές 149 «ΓΛΥΦΑΔΑ- ΒΑΡΗ-ΒΑΡΚΙΖΑ», 170 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΒΑΡΗ» και 114 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΑΒΟΥΡΙ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ», που συνδέουν με εσωτερικά δρομολόγια τα νότια προάστια, καταργούνται και συγχωνεύονται σε μία νέα λεωφορειακή γραμμή. Πρόκειται για την γραμμή 117 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΒΑΡΗ», η οποία θα έχει αφετηρία τον χώρο των Αφετηριών-Τερμάτων της Γλυφάδας και τέρμα την πλατεία Αθ. Διάκου στο Κόρμπι Βάρης.
Επίσης, μετατρέπεται σε κυκλική η λεωφορειακή γραμμή 237 «ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΣΤ.ΔΑΦΝΗ», με Αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «ΔΑΦΝΗ» και μετονομάζεται σε «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ – ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ».
Παράλληλα, αλλάζει η γραμμή Α4, η οποία αντί της Ακαδημίας, θα έχει αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Άγιος Δημήτριος». Έτσι, μετονομάζεται από Α4 σε 164 με όνομα «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- Κ.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ».
Επίσης, μετονομάζεται και τροποποιείται η λεωφορειακή γραμμής 201 από «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ», σε «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ», με αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Άγιος Δημήτριος»,
Αλλάζει χάραξη η γραμμή 155, η οποία μετονομάζεται από «ΕΛΛΗΝΙΚΟ- ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ» σε «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» και θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο, με Αφετηρία και Τέρμα στο Αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Μετονομάζεται και τροποποιείται η γραμμή 154 από «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- Α.ΓΛΥΦΑΔΑ» σε «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-Α.ΓΛΥΦΑΔΑ», με νέο σημείο εκκίνησης την Αφετηρία των γραμμών 171, Ε22 και Χ97 και Τέρμα αυτό της λεωφορειακής γραμμής 124.
Παράλληλα, έρχεται μερική τροποποίηση της διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών 205 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ», 128 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ» και 116 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΒΑΡΗ-ΚΙΤΣΙ».
Παράλληλα, μετονομάζεται η λεωφορειακή γραμμή 109 από «ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ- ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» σε «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ», με Αφετηρία τον σταθμό Μετρό «ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» και Τέρμα το πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, όπου τερματίζει το Β2.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, πρόκειται για το πρώτο κύμα αλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός της σεζόν. Όπως αναφέρουν, θα ακολουθήσουν παρόμοιες αλλαγές και στις υπόλοιπες συνοικίες της Αθήνας, έπειτα από τις συζητήσεις που κάνει ο φορέας με τους δήμους.
Σε επόμενη φάση θα ξεκινήσουν οι περιμετρικές γραμμές, που θα πραγματοποιούν κυκλικές πορείες στα ίχνη του δακτυλίου, αλλά και οι αλλαγές στα ΚΤΕΛ, τα οποία θα αναλάβουν τις υπεραστικές συγκοινωνίες της Αττικής, αλλά θα σταματούν σε τερματικούς σταθμούς και δεν θα μπαίνουν μέσα στην πόλη. Για το θέμα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με το ΚΤΕΛ Αττικής.