Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

25 χρόνια για τα υβριδικά μοντέλα της Honda

Η Honda διανύει πλέον την τέταρτη δεκαετία στην παραγωγή υβριδικών οχημάτων, έχοντας παρουσιάσει το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 1999, το επαναστατικό Insight.

ΣΤΟ ΒΟΛΑΝ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ


Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην υβριδική τεχνολογία.

Το πρώτο υβριδικό όχημα παραγωγής της Honda ήταν το Insight, που παρουσιάστηκε το 1999.


Τα επόμενα 25 χρόνια οι μηχανικοί της Honda ασχολήθηκαν εκτενώς με την τελειοποίηση του συγκεκριμένου τύπου συστήματος κίνησης, με τους καρπούς αυτής της προσπάθειας να είναι ορατοί στην τρέχουσα, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα των mainstream μοντέλων, και συγκεκριμένα στα Jazz, Civic, HR-V, ZR-V και CR-V, τα οποία διαθέτουν το σύστημα κίνησης δύο κινητήρων e:HEV.

Ήδη από το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Civic, η Honda επικεντρώθηκε κυρίως στους βενζινοκινητήρες αναπτύσσοντας κορυφαία τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, με τη διαδικασία καύσης φτωχού μείγματος να μειώνει σημαντικά τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων. Με την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος να εντείνεται στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η Honda ξεκίνησε να ερευνά τρόπους για την πρακτική εφαρμογή της βενζινο-ηλεκτρικής υβριδικής τεχνολογίας, με όραμα τη δημιουργία του πιο αποδοτικού οχήματος στον κόσμο.

Συνδυασμένη κατανάλωση

Το πρώτο υβριδικό όχημα παραγωγής της Honda ήταν το Insight, που παρουσιάστηκε το 1999. Εξοπλισμένο με ένα μοναδικό παράλληλο υβριδικό σύστημα Integrated Motor Assist (IMA), αυτό το μοντέλο μπορούσε να επιτύχει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 3,4 l/100km. Το Honda Insight 1999, ως το πρώτο βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε ποτέ στην Ευρώπη, ήταν πραγματικά πρωτοποριακό. Διαθέτοντας ένα υπερσύγχρονο σύστημα μετάδοσης κίνησης, απίστευτα χαμηλό βάρος και εξαιρετική αεροδυναμική σχεδίαση, το κομψό διθέσιο coupe ήταν ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα στον κόσμο.

Το Honda CR-Z 2010, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού υβριδικού συστήματος κίνησης με ένα κομψό coupe αμάξωμα, παρέλαβε τη σκυτάλη της πρωτοπορίας της μάρκας το 2010 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, προσφέροντας οδηγική απόλαυση και κορυφαία απόδοση στην κατηγορία του.

Με συμπαγείς διαστάσεις, ελαφριά κατασκευή και αεροδυναμική σχεδίαση, το CR-Z ακολούθησε τα επαναστατικά βήματα του Insight.

Την ισχύ τού παρείχε ένας 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου με απόδοση 114 ίππους, ο οποίος προσέφερε στον οδηγό απόλαυση με τον ενθουσιώδη ήχο του, την ευστροφία και την άφθονη ροπή του. Έτσι μπορούσε να επιτυγχάνει εξαιρετική οικονομία καυσίμου δίνοντας ταυτόχρονα ιδιαίτερη έμφαση στην οδηγική απόλαυση.

Το Honda NSX, όταν κυκλοφόρησε το 2016, διέθετε την τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας της Honda, χάρη στο επαναστατικό σύστημα Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Το προηγμένο αυτό υβριδικό σύστημα ενσωμάτωνε τόσο τις ηλεκτρικές όσο και τις παραδοσιακές πηγές ισχύος μέσω κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξασφαλίζοντας ανώτερες δυναμικές επιδόσεις.

Διπλό τούρμπο

Η καρδιά του υβριδικού συστήματος κίνησης του NSX ήταν ένας ειδικά σχεδιασμένος V6 κινητήρας με διπλό τούρμπο που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα ολοκαίνουργιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εννέα ταχυτήτων (9DCT) και έναν ηλεκτροκινητήρα άμεσης μετάδοσης (Direct Drive Motor), που αποτελούσε την πίσω μονάδα ισχύος.

Το Honda Civic Hybrid παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 και η Honda ανέκαθεν το περιέγραφε ως ένα «αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου» – «a car for people of the world». Η 11η γενιά Civic είναι η τρίτη που φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης, μετά την έβδομη (2003) και την όγδοη (2006). Η καρδιά του υβριδικού συστήματος του νέου Civic είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV, το οποίο περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, δύο συμπαγείς, αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, μια νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (power control unit) και μια έξυπνη μονάδα ισχύος (intelligent power unit). Αυτό το σύστημα παράγει συνολικά ισχύ 135kW και ροπή 315Nm, επιταχύνοντας το Civic από τα 0 στα 100km/h σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Το Honda ZR-V 2023, το πιο πρόσφατο μοντέλο της Honda, είναι ένα κομψό και ισχυρό SUV της κατηγορίας C που γεφυρώνει την απόσταση ανάμεσα στο HR-V και το CR-V, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό εκλεπτυσμένου στυλ, υψηλής ποιότητας εσωτερικού και συναρπαστικής, αλλά άνετης οδήγησης. Πόλος έλξης για το ZR-V είναι το πολύ επιτυχημένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV της Honda, το οποίο συνδυάζει αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά επιδόσεων και απόδοσης, καθιστώντας το έτσι κατάλληλο για όλους τους τύπους δρόμων – από αυτοκινητοδρόμους μέχρι επαρχιακούς δρόμους.

Το ZR-V διαθέτει έναν προηγμένο τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας απολαυστικές επιδόσεις, εφάμιλλες εκείνων ενός σπορ hatchback μοντέλου.

Honda Honda

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς να ενημερώσετε το 1544 της Περιφέρειας Αττικής για βλάβες του οδικού δικτύου

Fiat: Επέτειος 125 χρόνων με ένα μεγάλο χαμόγελο για το μέλλον της αυτοκίνησης

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ