Για δεύτερη φορά τους τελευταίους μήνες πλοίο της DANAOS SHIPPING Co Ltd, του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, πιάστηκε με ναρκωτικά. Όπως αναφέρουν τα ιταλικά ΜΜΕ, στη Γένοβα, στο πλοίο DIMITRIS C της εταιρείας DANAOS SHIPPING Co Ltd με σημαία Μάλτας, βρέθηκαν 300 κιλά κοκαϊνης, μετά από καταγγελία μελών του πληρώματος!
Τον Σεπτέμβριο, στο ίδιο πλοίο, είχαν βρεθεί 121 κιλά κοκαϊνης, σε έλεγχο που έγινε στο Περού.
Το πλοίο που μεταφέρει κοντέϊνερ, πριν φτάσει στην Γένοβα είχε περάσει από πολλά λιμάνια της Νότιας Αμερικής αλλά και της Ισπανίας. Σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές η ποσότητα της κοκαϊνης αντιστοιχεί σε ένα εκατομμύριο δόσεις!
Ο επιχειρηματίας Γιάννης Κούστας, υιός του ιδρυτή της Danaos Shipping, Δημήτρη Κούστα, ο οποίος πέθανε πριν από τέσσερα χρόνια, είχε απασχολήσει τα κοινά τη χρονιά που μας πέρασε με το πολύκροτο διαζύγιο με την Σοφία Γιαννικοπούλου.
https://www.ereportaz.gr/eborio-koka%CE%90nis-apo-plio-tou-gianni-kousta/
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία DANAOS SHIPPING Co Ltd αναφέρει τα εξής σχετικά με το συμβάν:
“Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, το πρωί, στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων DIMITRIS C της εταιρείας DANAOS SHIPPING Co Ltd ανακαλύφθηκε από το πλήρωμα ποσότητα ύποπτης ουσίας σε πλαστικές σακούλες.
Το πλοίο, χωρητικότητας 3.430 TEU και με σημαία Μάλτας, βρισκόταν στις προσβάσεις του λιμένος της Γένοβας στα διεθνή ύδατα αναμένοντας τις οδηγίες των ιταλικών Αρχών.
Το ύποπτο εμπόρευμα, το οποίο βρέθηκε κρυμμένο σε δυσπρόσιτο σημείο του καταστρώματος, ανακαλύφθηκε μετά από διεξοδικό έλεγχο που γίνεται από το πλήρωμα, σύμφωνα με την πάγια πολιτική της εταιρείας, πριν τον κατάπλου και μετά τον απόπλου σε λιμάνια που έχουν αυξημένες πιθανότητες διακίνησης ουσιών.
Το γεγονός αναφέρθηκε αμέσως από τον πλοίαρχο στην εταιρεία και στις Αρχές, σύμφωνα και πάλι με την πάγια πολιτική της εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το περιεχόμενο των εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι γνωστό ούτε στο πλοίο, ούτε στην εταιρεία διαχείρισης αυτού (εκτός από τις περιπτώσεις “επικίνδυνων αγαθών”, δηλαδή εύφλεκτων, χημικών, εκρηκτικών και του περιεχομένου των container – ψυγείων). Επίσης, η φορτοεκφόρτωση δεν διενεργείται από το πλήρωμα, αλλά από τρίτους, φορτοεκφορτωτές (stevedores), οι οποίοι δεν αποτελούν αρμοδιότητα του πλοίου.
Το πλοίο ευρίσκεται ήδη στον λιμένα της Γένοβας υπό τον έλεγχο των ιταλικών Αρχών”.