Την plexiglass πραγματικότητα βιώνει τις τελευταίες ημέρες η Ελλάδα, μιας και όλες οι επιχειρήσεις έχουν εναρμονιστεί πλήρως με τα μέτρα και τις επιταγές της νέας εποχής, αυτής του κορωνοϊού.
Του Κυριάκου Θεοδοσίου
Η νέα πραγματικότητα επιτάσσει την τοποθέτηση plexiglass ή προστατευτικών τζαμιών σε όλες τις επιχειρήσεις για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού. Ετσι, μετά τη ραγδαία αύξηση που σημείωσαν τα αντισηπτικά, τα καθαριστικά, τα γάντια και οι μάσκες, είδος υπό εξαφάνιση είναι τα προστατευτικά πάνελ από plexiglass.
Η Ζένια Νικολάου τους τελευταίους τέσσερις μήνες διατηρεί κέντρο αισθητικής στο δάσος Χαϊδαρίου. Μπορεί να «ατύχησε» αφού άνοιξε λίγο πριν την επέλαση του φονικού ιού και το lockdown με αποτέλεσμα τους δύο μήνες να εργάζεται και τους άλλους δύο να έχει βάλει «λουκέτο», ωστόσο τα μέτρα υγιεινής που είχε λάβει εγκαίρως είχαν δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τις πελάτισσές της. Το γεγονός πως ήδη από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της επιχείρησής της είχε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής έκανε την καθημερινότητά της στη δουλειά να μην έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου, όπως αναφέρει στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ»: «Από την αρχή είχαμε γάντια, μάσκες και τηρούσαμε όλους αυτούς τους κανόνες υγιεινής πολύ πριν τον κορωνοϊό. Ετσι, γνώριζαν οι πελάτισσες πως θα είναι ασφαλείς ερχόμενες εδώ και δεν έχουμε υποστεί σοβαρή οικονομική ζημιά, αφού τώρα τα ραντεβού μου είναι κλεισμένα μέχρι και το τέλος της άλλης εβδομάδας. Φυσικά, όσες κυρίες δεν φέρουν μαζί τους μάσκες, δίνουμε από τις δικές μας πριν ακόμα εισέλθουν», δηλώνει και συνεχίζει:
«Αυτό που έχει αλλάξει είναι το προστατευτικά τζάμια που έχουμε τοποθετήσει στο μαγαζί. Δουλεύουμε με αυτά πολύ καλά και πριν έρθει η επόμενη πελάτισσα τα απολυμαίνουμε πολύ σχολαστικά. Δεν «ξένισε» ποτέ καμία πελάτισσά μας με αυτά καθώς είναι εντελώς αόρατα, σαν να μην υπάρχουν. Κι επιπλέον μας προσφέρουν μεγάλη προστασία».
«Όλο αυτό είναι ένας πόλεμος».
Ο Αγαμέμνων Κανάκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Kanakis Plexiglass, που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και εμπορία plexiglass και συναφών υλικών, αυτή την περίοδο δεν κάθεται λεπτό, αφού η αύξηση της ζήτησης plexiglass ανέρχεται έως και 400%, όπως αναφέρει στη «Μ».
Μάλιστα, χαρακτήρισε «πόλεμο» την όλη κατάσταση. «Είναι ένας πόλεμος όλο αυτό με τις παραγγελίες, καθώς υπάρχει ραγδαία αύξηση της ζήτησης έως και 400% την τελευταία περίοδο. Η αύξηση παρατηρείται τους τελευταίους δύο μήνες», αναφέρει και συμπληρώνει πως ο όγκος παραγγελιών σήμερα αντιστοιχεί σε δουλειά 2-3 μηνών συγκριτικά με την προ κορωνοϊού εποχή.
«Ενα προϊόν 1×1 πωλείται 80 €-180 €»
Ποια, όμως, είναι η τιμή ενός πλέξιγκλας στην αγορά; Ο κ. Κανάκης απαντά: «Ενα πλέξιγκλας 1×1 μπορεί κάποιος να το βρει στην αγορά χοντρικά από 80 έως και 180 ευρώ» και συνεχίζει:
«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν υλικά. Περιμένουμε σε ένα 10ήμερο να έρθουν υλικά από το εξωτερικό και ο χρόνος αναμονής είναι μεγάλος. Εμείς, βέβαια, στην επιχείρησή μας δεν έχουμε ξεμείνει γιατί είχαμε προνοήσει», αναφέρει.
Οι επιχειρήσεις που κατασκευάζουν τα προστατευτικά δουλεύουν σαν «τρελές» αυτή την περίοδο, ωστόσο ο κ. Κανάκης βλέπει το θέμα από την ανθρωπιστική πλευρά του. «Δεν χαίρομαι και δεν με ευχαριστεί που δουλεύουμε εμείς και όλες οι επιχειρήσεις είναι σταματημένες. Όμως, εάν δεν υπήρχαν οι επιχειρήσεις κατασκευής πλέξιγκλας θα είχε κολλήσει όλη η χώρα, που λένε, δηλαδή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη η διάδοση του ιού», δηλώνει.
Αναφορικά με τη διάρκεια ζωής των προστατευτικών ο κ. Κανάκης αναφέρει: «Εμείς δίνουμε εγγύηση 15 έτη. Τα πλέξιγκλας το ιδανικότερο είναι να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται με ντετόλ και σίγουρα όχι με καθαριστικά που περιέχουν οινόπνευμα.
Μπορεί για την πλειοψηφία των Ελλήνων τα προστατευτικά να είναι κάτι πρωτόγνωρο για την καθημερινότητά τους ωστόσο ο κ. Κανάκης αναφέρει: «Τα πλέξιγκλας δεν μπαίνουν τώρα στην καθημερινότητά μας για πρώτη φορά, αφού 220 επαγγέλματα χρειάζονται τα προστατευτικά».
*Όπως δημοσιεύθηκε στην «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
Live: Ο παγκόσμιος χάρτης εξάπλωσης της πανδημίας
Κορωνοϊός: Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τον φονικό ιό