Η Ελλάδα εξάγει καινοτομία και τεχνολογία, και δεν αποτελεί μόνον έναν από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς, είναι το μήνυμα που πέρασε φέτος με επιτυχία η χώρα, με τη συμμετοχή -με εθνικό περίπτερο για έκτη συνεχόμενη φορά- σε ένα από τα κορυφαία γεγονότα στο τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών, στο Mobile World Congress στην Βαρκελώνη.
Όπως επισημαίνουν οι διοργανωτές, η φετινή παρουσία της χώρας ήταν σαφώς αναβαθμισμένη, καθώς υπήρξε εκπροσώπηση της και στην παράλληλη μεγάλη εκδήλωση που γίνεται για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, στο 4YFN.
Οι επισκέψεις στο κεντρικό περίπτερο ήταν αυξημένες σε σχέση με περασμένες χρονιές, με μεγάλο αριθμό επισκεπτών να δείχνει ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές λύσεις και καινοτομίες που παρουσίασαν οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στη διοργάνωση.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ήταν το γεγονός ότι το εθνικό περίπτερο επισκέφθηκε σημαντικός αριθμός επισκεπτών που βρέθηκε και πέρυσι στο περίπτερο, ζητώντας να ενημερωθεί για το τι νεότερο σε σχέση με πέρυσι έχει να προβάλλει η Ελλάδα στον τομέα της τεχνολογίας. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η εικόνα της χώρας μας αλλάζει σταδιακά.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ως χώρα και με συντονισμένες ενέργειες να συνεχιστεί και να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο η στήριξη εξωστρεφών επιχειρήσεων που εξάγουν καινοτομία.
Ο ανταγωνισμός διεθνώς είναι τεράστιος, το συγκριτικό πλεονέκτημα, όμως, είναι το ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας στον τομέα αυτό, όπως ανέφεραν οι γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος και Ψηφιακής Πολιτικής Στέλιος Ράλλης που επισκέφθηκαν το περίπτερο.
Για όσους βρέθηκαν στο ελληνικό περίπτερο και συνομίλησαν με επισκέπτες, ενθαρρυντικό στοιχείο αποτελεί επίσης το γεγονός ότι φέτος μικρότερος αριθμός επισκεπτών από ποτέ ρώτησε για την κρίση, κάτι που μέχρι πέρυσι αποτελούσε βασικό ερώτημα όσων περνούσαν από το ελληνικό περίπτερο. «Η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον πρωτοσέλιδο, η λέξη Grexit δεν ακούγεται και αυτό είναι θετικό», μας ανέφερε ένας Έλληνας που ζει στο Λονδίνο και εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας εδώ και χρόνια. «Τώρα το Brexit είναι που δημιουργεί προβληματισμό», προσέθεσε.
Συναντήσεις και πρώτα στοιχεία για την ελληνική παρουσία
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσαν σήμερα το απόγευμα στη δημοσιότητα οι διοργανωτές, οι συναντήσεις που έλαβαν χώρα, τόσο στο κεντρικό περίπτερο όσο και στο 4YFN, έφτασαν τις 480, εκ των οποίων το 20% προβλέπεται να έχει αποτέλεσμα την επίτευξη συμφωνίας συνεργασίας.
Στο επίπεδο των επαφών που έγιναν με διεθνείς αποστολές, η προσπάθεια επικεντρώθηκε στην οργάνωση συναντήσεων τόσο σε θεσμικό όσο και επιχειρησιακό επίπεδο, οι οποίες θα δημιουργήσουν ουσιαστικές προϋποθέσεις δικτύωσης των ελληνικών εταιρειών.
Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις αποστολές των Ουάσινγκτον, Ρωσίας, Καναδά, Σουηδίας, Ισπανίας, Αργεντινής, Ισραήλ, Τουρκίας, Εσθονίας, Κίνας, Γαλλίας, Βραζιλίας, το Invest in Bavaria και το Invest in Great Britain, το Enterprise Holland, το Hague Business Agency και τον οργανισμό καινοτομίας της περιφέρειας της Καταλονίας.
Ξεχώρισαν οι συναντήσεις με την Υπηρεσία Εμπορίου της Πολιτείας της Ουάσινγκτον (μέσα στα άμεσα σχέδια είναι η διαμόρφωση ενός πλάνου διασύνδεσης ανάμεσα στις ελληνικές και αμερικανικές εταιρείες, workshops και ανταλλαγή επισκέψεων), το Enterprise Holland (δρομολογήθηκαν επαφές ανάμεσα στις εταιρείες των δύο οικοσυστημάτων) και το υπουργείο Διεθνούς Εμπορίου του Οντάριο στην οποία καταγράφηκαν οι δυνατότητες ευρύτερης συνεργασίας ανάμεσα στις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, εξελίχθηκαν b2b επαφές ανάμεσα σε 10 εταιρείες του ελληνικού οικοσυστήματος και του Documentation Project της Μόσχας.
Εξαιρετικά είναι και τα αποτελέσματα της πρώτης συμμετοχής της Ελλάδας στο 4YFN, για τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Οι ομάδες που συμμετείχαν πραγματοποίησαν συναντήσεις με επενδυτές, με περισσότερες από 40 εταιρείες- υποψήφιους πελάτες ή publishers, επιταχυντές (accelerators) και incubators (εκολλαπτήρια) από Φινλανδία και Ισπανία.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η διεθνής φαρμακευτική εταιρία Pfizer έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη δημιουργία παιχνιδιού, με σκοπό την ενημέρωση ασθενών σχετικά με την αγωγή τους σε συνεργασία με την Traptics. Παράλληλα, το The Voice of America εξέφρασε την πρόθεση για συνεργασία με την Happyland Entertainement, η οποία δέχθηκε και πρόταση για συμμετοχή σε 3 διεθνείς διαγωνισμούς. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ομάδα της Happyland είχε και την ευκαιρία παρουσίασης στο Discovery Area μπροστά σε επενδυτή.
Σε ό,τι αφορά τις θεσμικές συναντήσεις, ξεχώρισαν οι επαφές που έγιναν με τους διοργανωτές της έκθεσης στις οποίες διερευνήθηκε η δυνατότητα διοργάνωσης αντίστοιχων θεματικών εκδηλώσεων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Όπως δήλωσαν ο πρόεδρος του ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας), Κώστας Χανιώτης και ο γενικός διευθυντής Γιάννης Γιανναράκης: «Η Ελλάδα φέτος ανέβηκε κατηγορία στο MWC18 και επιβεβαίωσε το σύνθημά μας “Greece Scales Up” που εκφράζει και το δυναμισμό των ελληνικών εταιρειών καινοτομίας».
Η ελληνική συμμετοχή συνδιοργανώθηκε από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το Enterprise Greece και τον ΣΕΚΕΕ, με την υποστήριξη του ΣΕΠΕ (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας), του Corallia και της ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας), στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας και της προσέλκυσης επενδύσεων για τον κλάδο της τεχνολογίας που περιλαμβάνει τη συμμετοχή στις μεγαλύτερες διεθνείς εκδηλώσεις. Επίσης, τέλεσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, της ΓΓΕΤ και του υπουργείου Τουρισμού, ενώ βασικοί χορηγοί του σπουδαίου αυτού εγχειρήματος για την ελληνική εξωστρέφεια ήταν η Eurobank και η Samsung.
Οι συμμετέχουσες εταιρείες και οργανισμοί στο MWC και στο 4YFN: Apifon, Baggagement, Centaur Analytics (Centaur.ag), Collectives, Cytech, DANAOS, Direct Solutions, FASMETRICS, Gemcraft Games, Happyland Entertainment, InAccel, Industry Disruptors Game Changers, INLIFE, Invent ICT, METIS CYBERTECHNOLOGY, Motivian, Nous4Health, Noveltech, CityZenApp.gr (SaaS Platform), Propulsion Analytics, Protonyx Data Services, Purposeful, Regate, SBOING.NET, SetelHellas, SoftOne, SOFTWeb, Space Hellas, Starttech Ventures, Syncbnb, TELENAVIS, Tourismart, Traptics, Workathlon.