“Κυνήγι” έχει ξεκινήσει η ΔΕΗ για 65.000 καταναλωτές που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος άνω των 3.000 ευρώ.
Ανάμεσα τους βρίσκονται και πελάτες της οι οποίοι είναι συστηματικοί κακοπληρωτές και μετέρχονται διάφορες πρακτικές προκειμένου να αποφεύγουν την πληρωμή των οφειλών τους, όπως σημειώνουν στελέχη της διοίκησης, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Ορισμένες μέθοδοί τους, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι η προσπάθεια παρεμπόδισης των διακοπών της ηλεκτροδότησής τους χρησιμοποιώντας είτε «πολιτικά μέσα» είτε προπηλακισμούς σε συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ. Τα απλήρωτα ποσά που οφείλουν στην εταιρεία φτάνουν ακόμη και τις 50.000 ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό αγγίζει τα 400 εκατ. Ευρώ.
Η εταιρεία έχει αναγάγει σε υπ’ αριθμόν ένα στόχο την αύξηση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και την τήρηση των προγραμμάτων διακανονισμών. Ιδίως ως προς το δεύτερο σκέλος, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης της εταιρείας, το ποσοστό της διατηρησιμότητας των ρυθμίσεων ανέρχεται στο 65%. Ή, με πιο απλά λόγια, περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δεν μπορούν λόγω της κρίσης να είναι συνεπείς. Σε απόλυτα νούμερα, υπολογίζεται ότι 217.000 από συνολικά 620.000 πελάτες που μπήκαν σε ρύθμιση έχασαν τις δόσεις. Σε αυτούς λοιπόν η εταιρεία δίνει δεύτερη ευκαιρία, όπως ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Η διοίκηση της επιχείρησης θέλει να αυξήσει το ποσοστό της διατηρησιμότητας (αλλά και της εισπραξιμότητας) από το 65% στο 70% μέχρι το τέλος του 2017.
Σε άλλα στοιχεία για τους οφειλέτες, από 500 έως 1.000 ευρώ χρωστούν γύρω στους 250.000 πελάτες, με τις συνολικές οφειλές τους να φτάνουν τα 200 εκατ. ευρώ. Το 35% αυτών των καταναλωτών έχουν διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς. Στην κλίμακα των οφειλών 1.000 έως 3.000 ευρώ καταμετρώνται περί τους 150.000 καταναλωτές και από αυτούς το 55% έχει ρυθμίσει τα χρέη.
Νέες εταιρείες
Παράλληλα, η ΔΕΗ προχωρά στη δημιουργία θυγατρικής εταιρείας, ίσως και δύο, με έτοιμο πελατολόγιο 400.000 έως 600.000 καταναλωτών, προκειμένου να προχωρήσει στην πώληση του «πακέτου» σε ανεξάρτητους προμηθευτές. Στόχος είναι η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στην προμήθεια ρεύματος κατά 6% με 7%. Η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των προσφορών που υπέβαλαν, κατόπιν διαγωνισμού, των εξειδικευμένων συμβούλων για την υλοποίηση του εγχειρήματος. Πηγές θέλουν την εταιρεία να στοχεύει στην είσπραξη 100 εκατ. ευρώ από την πώληση του πελατολογίου, αλλά το κυριότερο για την επιχείρηση είναι η μείωση του μεριδίου της, σύμφωνα με τους μνημονιακούς και ευρωπαϊκούς όρους.
Ανάμεσα στα ζητήματα που υπάρχουν είναι η κατάρτιση τέτοιων κινήτρων, ιδίως από τον ιδιώτη ή τους ιδιώτες που θα σπεύσουν να αποκτήσουν τους καταναλωτές της ΔΕΗ, ώστε οι τελευταίοι να μην επιστρέψουν στη δημόσια επιχείρηση. Δικαίωμα το οποίο διατηρούν αναφαίρετο, ανά πάσα στιγμή. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται και το ενδεχόμενο στην εταιρεία ή τις εταιρείες που θα δώσει η ΔΕΗ να μετέχει και η ίδια με μικρό ποσοστό, ώστε να αισθάνονται ασφαλείς οι καταναλωτές που θα αναγκαστούν να αλλάξουν προμηθευτή.