Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Γκάζια στο Ελληνικό

Αντί για διαδρομές στα …όρη και στα άγρια βουνά, εκτός αστικού ιστού, ο συγκεκριμένος αγώνας εξελίχθηκε την περασμένη Κυριακή σε μια «άλλη διαδρομή», οριοθετημένη με τεχνητά μέσα ανάμεσα σε παρτέρια, κυβόλιθους πεζοδρόμιων, υπόστεγα, θέσεις στάθμευσης, και στενούς δρόμους που ενώνουν τις εγκαταλελειμμένες και ως επί το πλείστον …ρημαγμένες αθλητικές εγκαταστάσεις του πρώην Δυτικού Αερολιμένα Αθηνών.

Ένα σκηνικό, ίσως ιδανικό για τα περίφημα stand-up του αμερικανού κασκαντέρ και ενίοτε rallyman Ken Block, μετατράπηκε σε ειδική διαδρομή και μετέδωσε κέφι και ζωντάνια σε 86 (!) αγωνιζόμενους και χιλιάδες θεατές, μέσα από αυτή ακριβώς της πρωτοτυπία και τη διαφορετικότητά του.

Δέκα χιλιόμετρα σε τρεις δόσεις ήταν το μενού, αρκετά πλήρες και εύγευστο, όπως αποδείχθηκε:

«Αν και δεν καταφέραμε να κάνουμε καλό χρόνο, εκτός από το τελευταίο πέρασμα, είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι γιατί ήταν ένα καλό τεστ για εμάς. Η δυσκολία της πίστας βοήθησε στο να γίνει ένας πολύ ωραίος και εντυπωσιακός αγώνας», είπε ο Στέφανος Καμιτσάκης, ο οποίος ήταν ο νικητής του Athens Rally Sprint, στο μπάκετ ενός Mitsubishi EVO IX, έχοντας δίπλα του τον πολύπειρο Φίλιππο Τζεφεράκο.

 

Μεγάλος άτυχος του αγώνα, αφού ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο πέρασμα από την Ειδική των 10 χλμ με 7:11.307 (επίδοση που παρέμεινε κορυφαία μέχρι το τέλος του αγώνα), αλλά στο δεύτερο πέρασμα εγκατέλειψε από κινητήρα, ήταν ο Τάκης Καϊταζής που έδειξε πως παραμένει «ζεστός» αν και κάνει μόνο σποραδικές εμφανίσεις: «Κάναμε πιστεύω μια καλή προσπάθεια, αλλά σταθήκαμε άτυχοι. Γενικά η διαδρομή γλιστρούσε αρκετά και σε μερικά σημεία σε μπέρδευε, αλλά σαν σύνολο ήταν πολύ ωραία και τεχνική. Συνολικά η εκδήλωση μου άρεσε πολύ. Είχε αρκετές συμμετοχές παρά την οικονομική κρίση, γεγονός που αποδεικνύει πως οι αγώνες δεν πάσχουν από συμμετοχές αλλά από ιδέες! Και αυτή ήταν μια καλή ιδέα, γι’ αυτό την αγκάλιασαν οι αγωνιζόμενοι.»

 

Το Athens Rally Sprint, εκτός από το Έπαθλο Αττικής προσμετρούσε και Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων. Οι μάχες εδώ ήταν εκπληκτικές και τα περάσματα των άψογα συντηρημένων ιστορικών αγωνιστικών ήταν θεαματικότατα: «Αγώνας που δεν έχει ιστορικά δεν είναι αγώνας. Έγινε ένας εκπληκτικός αγώνας και φάνηκε πως οι ικανότητες των νεότερων είναι πάρα πολλές. Εμείς αγωνιζόμαστε γιατί έχουμε μέσα μας το μικρόβιο. Τρέχουμε για την τρέλα μας και το απολαμβάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Μπέντας που οδήγησε με τον Κυριάκο Κοφινά ένα άψογα συντηρημένο Ford Escort MK1 του 1968, στη 3η θέση της κατηγορίας 1.

Τέλος καλό, όλα καλά, λοιπόν για το «παρθενικό» Athens Rally Sprint του 2013, και ανανέωση του ραντεβού των οργανωτών με όλους τους αγωνιζόμενους για του χρόνου, μακάρι στον ίδιο χώρο! Ακόμη όμως κι’ αν το Ελληνικό δεν είναι διαθέσιμο, ο τόπος και ο χρόνος σίγουρα θα βρεθεί. Η τρέλα και το μεράκι μια χούφτας ανθρώπων της οργάνωσης που μόχθησαν για τη διοργάνωση στο Ελληνικό, απέδειξε πως πραγματικοί και διαφορετικοί αγώνες αυτοκινήτου μπορούν να πραγματοποιηθούν και στα πιο απίθανα μέρη. Και ίσως αυτά να είναι που χρειάζεται ο χώρος για να ξεφύγει από τη μιζέρια και την εσωστρέφεια που τον τελματώνουν εδώ και δεκαετίες.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ