Σε μία εποχή όπου η λέξη «ανάπτυξη» αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο για την Ελλάδα και την κυβέρνηση και όλοι οι αρμόδιοι εκφωνούν πύρινους λόγους υπέρ της αναγκαιότητας να στηριχθεί η επιχειρηματικότητα ώστε να μειωθεί η ανεργία και να αρχίσει η χώρα να παίρνει ανάσες, οι κρατούντες αφανίζουν έναν ολόκληρο κλάδο, εκείνο των σκαφών αναψυχής, που έδινε δουλειά σε χιλιάδες εργαζομένους, έκανε εξαγωγές και απέδιδε στα δημόσια ταμεία μεγάλα έσοδα από ΦΠΑ.
Ο λόγος για όλους όσοι έχουν μικρά πλεούμενα, ακόμα και βάρκες, και οι οποίοι φορολογούνται σαν σκαφάτοι!
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Αλλων Σκαφών, Παρελκομένων Εξαρτημάτων Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ) έκανε προσπάθεια να γίνει ορθολογικό το σύστημα, με αφορμή το φορολογικό νομοσχέδιο, που ήδη κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή και στο οποίο γίνεται αναφορά (άρθρο 31) στις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης, με άλλα λόγια στα περίφημα τεκμήρια. Ωστόσο, προς το παρόν «φωνή βοώντoς εν τη ερήμω».
Η φορολόγηση των μικρών σκαφών έχει πλήξει καίρια τον κλάδο, στερώντας τεράστια έσοδα από το ίδιο το κράτος.
Σύμφωνα με αναλυτική υπολογιστική μελέτη του ΣΕΚΑΠΛΑΣ, που έχει υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών -κατά τον πρόεδρό του, «σε ώτα μη ακουόντων»-, από τον κρατικό προϋπολογισμό χάνονται ετησίως πάνω από 55 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. αφορούν στον ΦΠΑ.
Ειδικότερα το 2007, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, πουλήθηκαν 11.112 σκάφη μήκους μικρότερου από 10 μέτρα. Από το έτος αυτό άρχισε η σταδιακή πτώση, η οποία πέρυσι κορυφώθηκε, αγγίζοντας το 89%.
Η μείωση αυτή είχε το συνακόλουθο αποτέλεσμα να χάνει ο κρατικός προϋπολογισμός πάνω από 50 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο – μέχρι και το 2012 το ποσό αυτό ανέρχεται συνολικά σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Πηγή: newmoney.gr