Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024

Νεκρά και αναίσθητα έργα ανασταίνει η ΔΕΘ

Διαχειριστικό έλεγχο της σύμβασης του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης για τα 7 χρόνια καθυστερήσεων και την οικονομική ζημιά ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και πρόσθεσε ότι θα ερευνηθούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης.

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης – Γιάννης Μπουτάρης. Η ανάδοχος κοινοπραξία, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αλλά και οι εργαζόμενοι κρατούν μικρό καλάθι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης – Γιάννης Μπουτάρης. Η ανάδοχος κοινοπραξία, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αλλά και οι εργαζόμενοι κρατούν μικρό καλάθι Μόλις μία εβδομάδα πριν από τα εγκαίνια της 78ης ΔΕΘ από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο Μ. Χρυσοχοΐδης «έφερε» λύσεις για ξεμπλοκάρισμα του έργου και πλάνο εργασιών εξαμήνου. Εικόνα συνηθισμένη για τους Θεσσαλονικείς, που κάθε χρόνο τέτοιες μέρες βλέπουν τα μεγάλα προβλήματα της πόλης να επιλύονται ως διά μαγείας, χωρίς η επίλυση να έχει διάρκεια.

Μιλώντας με αυστηρό ύφος ο Μ. Χρυσοχοΐδης προειδοποίησε ότι «σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τις προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας και της σύμβασης».

Ο υπουργός επέμεινε ότι δεν εξαγγέλλει ούτε υπόσχεται, αλλά δεσμεύεται για το «ξεκόλλημα» του Μετρό, είπε ότι ώς το τέλος του έτους θα υπάρχουν 900 εργαζόμενοι στο Μετρό, ξεχωρίζοντας όμως από το έργο τις 57 απολύσεις που αναμένουν οι εργαζόμενοι τον Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε ότι θα καλυφθούν όλα τα έξοδα μετεγκατάστασης των επιχειρήσεων που πλήττονται από τα εργοτάξια του Μετρό και παρέπεμψε τις διεκδικήσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας στη Δικαιοσύνη. Πρόσθεσε ότι από το συνολικό ποσό των διεκδικήσεων η «Αττικό Μετρό» αναγνωρίζει μόνο ένα μέρος. Το θέμα δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα καθώς, για παράδειγμα, η κοινοπραξία κοστολογεί την αποσυναρμολόγηση και μετακίνηση των δύο μετροπόντικων από την Ανάληψη στα 16 εκατ. ευρώ, ενώ η «Αττικό Μετρό» στα 4-5 εκατ. ευρώ.

 

Τα υπουργικά πλάνα

Στάση αναμονής και «μικρό καλάθι» φέρονται να κρατούν η ανάδοχος κοινοπραξία, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αλλά και οι εργαζόμενοι, μέχρι να δουν να υλοποιούνται οι δεσμεύσεις και του σημερινού αρμόδιου υπουργού, καθώς παρόμοιες στιγμές έχουν ζήσει και στο παρελθόν.

Η κοινοπραξία φέρεται να εκτιμά ότι το εξάμηνο πλάνο του Μ. Χρυσοχοΐδη θα μπορούσε να λειτουργήσει, με την απαραίτητη προϋπόθεση όμως να παραδοθούν οι χώροι, όπως στη Βούλγαρη και στη Νέα Ελβετία, για να αναπτυχθούν τα εργοτάξια. Θέματα που χρήζουν αποφάσεων και ενεργειών από την πλευρά της «Αττικό Μετρό», αφορούν ενέργειες του παρελθόντος που προκάλεσαν τις καθυστερήσεις και τα οποία ο υπουργός παραπέμπει απλά σε έλεγχο.

Από την πλευρά του δήμου Θεσσαλονίκης αφήνεται να εννοηθεί ότι αν υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις του υπουργού, ο δήμος θα είναι ικανοποιημένος, καθώς θα ξεμπλοκαριστεί το έργο και θα μειωθεί η όχληση στη λειτουργία της πόλης. Ομως για τα λάθη, τις παραλείψεις, τις καθυστερήσεις και την οικονομική ζημία η ευθύνη επιρρίπτεται και πάλι στην «Αττικό Μετρό».

Εκπρόσωποι των εργαζομένων περίμεναν και χθες να συζητήσουν με τον υπουργό. Τους αρνήθηκαν την είσοδο με τη δικαιολογία ότι επρόκειτο για κλειστή σύσκεψη. Αργότερα έλεγαν ότι άκουσαν θετικά τη θεωρία, αλλά περιμένουν να δουν και την πράξη. Κι αυτό γιατί, για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής, πρέπει να προηγηθούν οι αρχαιολογικές εργασίες. Και γι’ αυτές δεν υπάρχουν ούτε εργαζόμενοι ούτε χρήματα.

Με την ευκαιρία της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη ο Μ. Χρυσοχοΐδης αποφάσισε να «ξεκολλήσει» κι άλλα δύο έργα: την επέκταση του ενός διαδρόμου προσαπογείωσης της Μίκρας και την επιδιόρθωση του δεύτερου. Υποστήριξε επίσης την πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη για επικαιροποίηση της μελέτης κατασκευής τραμ στη Θεσσαλονίκη.

 

Πηγή: enet.gr



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ