Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024

ΟΛΠ – Cosco: Φιλικός διακανονισμός για νέες επενδύσεις

Σε φιλικό διακανονισμό για νέες επενδύσεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκατ. ευρώ, κατέληξαν μετά από πολυήμερες διαβουλεύσεις, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (OΛΠ) και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-COSCO).

Με βάση το πρακτικό της συμφωνίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, ο ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ, να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ ΟΛΠ+0,72% Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του, να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 μηχανήματα ανύψωσης E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του, και να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και τον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό, κατ’ ελάχιστον με επτά γερανογέφυρες Super Post Panamax και 16 μηχανήματα ανύψωσης κοντέινερ RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.

Επίσης, θα χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ και θα συνεχίσει να καταβάλλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα.

Παράλληλα, το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν καταργείται αλλά προσαρμόζεται βάσει οικονομικών δεικτών του ΑΕΠ, λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής σύμβασης.

Ακόμα, ο ΣΕΠ (COSCO) θα πρέπει να προσκομίσει ή να επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και με τα πιο πάνω έργα και να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.

Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044), ενώ ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.

Η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού αναμένεται να τεθεί υπόψη των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιρειών, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.

Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση της Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.

ΣΥΡΙΖΑ: Επιχειρούν να παρουσιάσουν το άσπρο μαύρο

Πάντως, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε πως «το “Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής (!) Διευθέτησης” που ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ΟΛΠ ΑΕ και η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιχειρεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία».

Σύμφωνα με τον βουλευτή του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η COSCO εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά».

Όπως υποστηρίζει ο κ. Δρίτσας, η νέα επένδυση της COSCO όπως και η παλιά ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες και πολύ πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες θα δώσουμε αναλυτικότερη τεκμηρίωση. Έτσι κι αλλιώς όμως, πρόκειται για νέα σύμβαση και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση, καταλήγει.

Πηγή: ΑΜΠΕ



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ