Κρίσιμες είναι οι επόμενες εβδομάδες για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού. Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, καθώς στις 16 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στις 30 Σεπτεμβρίου για τη Rosco.
Την ίδια στιγμή, τα καθαρά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2013 έφτασαν μετά βίας τα 364.000 ευρώ, εξαιτίας κυρίως της μείωσης της επιβατικής κίνησης, γεγονός που απομακρύνει την εταιρεία από τις αρχικές εκτιμήσεις που την ήθελαν να κλείνει τη χρονιά με 7,5 εκατομμύρια ευρώ κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων.
Πηγές, πάντως, σημειώνουν ότι παρ’ όλα αυτά, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία εξακολουθεί να είναι ζωηρό.
Οπως προκύπτει από τις διευκρινίσεις που ζητούν και τα ερωτήματα που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, πέντε είναι έως τώρα οι βασικοί… μνηστήρες για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία: οι Κινέζοι μέσω της Cosco, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, ένα αμερικανικό fund το οποίο έχει εξαγοράσει μια μικρή σιδηροδρομική εταιρεία με δραστηριότητα στις ΗΠΑ και τον Καναδά, μια ρουμανική ιδιωτική εταιρεία, ενώ ζωντανό παραμένει το ενδιαφέρον και των ρωσικών σιδηροδρόμων παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του Ρώσου προέδρου Πούτιν, ο οποίος χαρακτήρισε την Ελλάδα «προβληματική χώρα» για επενδύσεις.Οσο για το τίμημα, αυτό δύσκολα, απ’ ό,τι φαίνεται, θα ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στη Rosco, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, φαίνεται ότι προς το παρόν το ενδιαφέρον μονοπωλεί η γαλλική Alstom. Ωστόσο άγνωστο παραμένει το τίμημα το οποίο θα προταθεί.
Επενδύσεις
Σε κάθε περίπτωση, σημαντικό ρόλο σ’ αυτό θα παίξει η διάσωση των περίπου 600 θέσεων εργασίας και η δέσμευση του νέου ιδιοκτήτη για επενδύσεις στις εγκαταστάσεις 100 εκ. ευρώ. Αλλωστε είναι γνωστό ότι η γαλλική εταιρεία έχει ήδη αγοράσει αντίστοιχη τεχνική βάση στη Ρουμανία με μικρό τίμημα, αλλά με την ανάληψη της πλήρους ευθύνης για τους 1.000 εργαζομένους, άλλους από τους οποίους δεσμεύτηκε ότι θα κρατήσει έως τη συνταξιοδότηση, άλλους ενέταξε σε προγράμματα εθελουσίας εξόδου ή τοποθέτησε σε άλλες θέσεις εργασίας.
Στο μεταξύ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκπαιδεύει ήδη 100 άτομα: οι 30 ως συνοδοί αμαξοστοιχιών, οι 15 στις εμπορευματικές μεταφορές και οι υπόλοιποι στη μηχανοδήγηση, για να καλυφθούν τα κενά από τις συνταξιοδοτήσεις.
Στροφή στις εμπορευματικές μεταφορές
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρεί στροφή στις εμπορευματικές μεταφορές, προκειμένου να υπερπηδήσει τα συνεχώς εμφανιζόμενα εμπόδια λόγω της ύφεσης.
Ηδη η εταιρεία έχει αναλάβει τη μεταφορά του συνόλου της παραγωγής τεύτλων από το εργοστάσιο ζάχαρης για φέτος.
Παράλληλα, προσπαθεί να ισοσκελίσει τις απώλειες από την πτώση στο μισό του μεταφορικού έργου από τη Γερμανία για λογαριασμό γερμανικών πολυεθνικών στην Ελλάδα, η οποία έχει μειωθεί στο ένα τρένο ανά δύο ημέρες.
Ετσι, προχώρησε ήδη σε συμφωνία για τη μεταφορά προϊόντων από την Πολωνία στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Βαλκανικής για λογαριασμό άλλης πολυεθνικής εταιρείας επίπλων.
Πηγή: Έθνος