Το 2016 θα ολοκληρωθούν τα έργα στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα, ο οποίος συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Την ανάθεση του έργου ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, μετά από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό έναντι τιμήματος 7,175 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο έχει ως προθεσμία ολοκλήρωσης 24 μήνες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Βόλος με τρένο θα είναι συντομότερος κατά 1,5 ώρα, δηλαδή θα πραγματοποιείται σε 3 ώρες και 10 λεπτά, από 4 ώρες και 40 λεπτά που χρειάζονται σήμερα, ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Βόλος θα πραγματοποιείται σε 2 ώρες και 10 λεπτά από 2,5 ώρες που είναι σήμερα.
Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσης, σύμφωνα με τον ΟΣΕ
Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την αναβάθμιση της γραμμής και των σιδηροδρομικών σταθμών, την εξασφάλιση ισόπεδων διαβάσεων και τη βελτίωση της βατότητάς τους και θα υλοποιηθεί από τον ΟΣΕ, στο πλαίσιο της ήδη ανατεθείσας εργολαβίας.
Η δεύτερη φάση αφορά την κατασκευή της ηλεκτροκίνησης της υπόψη γραμμής και θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ. Για το έργο της δεύτερης φάσης, την ηλεκτροκίνηση, βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο η περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ, έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης.
Με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και τη δρομολόγηση ηλεκτροκινούμενων συρμών, η ταχύτητα των οποίων θα φθάνει τα 120 χιλιόμετρα την ώρα, η διαδρομή στο τμήμα Λάρισα-Βόλος υπολογίζεται ότι θα μειωθεί κατά 35 λεπτά.
Οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί, όπως επιβεβαιώνεται και από τη λειτουργία τους στη γραμμή Λάρισα–Θεσσαλονίκη, θα προσφέρουν εκτός από εξοικονόμηση χρόνου, πιο άνετη μεταφορά στους επιβάτες, ενώ, παράλληλα θα εξασφαλίζουν οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών ενισχύοντας την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, θεωρούνται πιο συμβατοί με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων.