Η ηλικία των πέντε έως επτά ετών είναι εκείνο το διάστημα που τα παιδιά ξεκινούν τη γραφή και το διάβασμα.
Η δυσλεξία είναι ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα που πρέπει ως γονείς αναγνωρίσουμε νωρίς ώστε να βοηθήσουμε το παιδί!
Τα σημάδια δυσλεξίας στην ηλικία 5 έως 7 ετών είναι τα ακόλουθα:
• Πρώιμα προβλήματα λόγου-δυσκολίες στο να προφέρει το παιδί τις λέξεις σωστά καθώς και να βάλει τις λέξεις στη σωστή σειρά.
• Η εκμάθηση και η απομνημόνευση ομοιοκαταληξίας μπορεί να είναι δύσκολη. Επίσης, η αναγνώριση παρόμοιων λέξεων, όπως ‘κάτι’ και ‘μάτι’, μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα.
• Δυσκολία στο να ακούει και να ξεχωρίζει διαφορετικούς ήχους, όπως ‘μπ, π, β,φ,δ’.
• Πρώιμα μαθησιακά προβλήματα – έλλειψη προσοχής όταν του μιλούν – έλλειψη ενδιαφέροντος στο να ακούει ιστορίες και αποτυχία στο να καταλαβαίνει τις επεξηγήσεις όταν του δίνονται.
• Έλλειψη προόδου στην ανάγνωση, γραφή και ορθογραφία, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις δημιουργηθείσες προσδοκίες της κανονικής ανάπτυξης σε άλλους τομείς.
• Αν και είναι έξυπνοι σε πολλούς τομείς, βρίσκουν ακατανόητο το γεγονός ότι οι λέξεις μπορούν να διαβαστούν μόνο με έναν τρόπο.
• Φτωχός κινητικός έλεγχος – δυσκολία όταν χρησιμοποιούν ψαλίδι και κρατούν ένα μολύβι, και προσπαθούν να χρωματίσουν μέσα σε καθορισμένο πλαίσιο.
• Συχνά παρουσιάζουν καθρεπτικό γράψιμο καθώς και δυσκολία στο να σχηματίσουν γράμματα και να τα γράψουν βάσει μιας λογικής αλληλοδιαδοχικής σειράς. Συνεχές μπλέξιμο με τα γράμματα ‘β,θ,δ,π,μπ, μ,ν,ο,α,σ,ζ’.
• Δυσκολία διαχωρισμού αριστερής και δεξιάς πλευράς του σώματος.
• Δυσκολία στο να αποφασίσουν ποιο χέρι να χρησιμοποιήσουν όταν τρώνε, ζωγραφίζουν, παίζουν, πετούν την μπάλα, κλπ.
• Αδεξιότητα κίνησης και έλλειψη επιδεξιότητας σε κινήσεις των χεριών (ζωγραφική η αντιγραφή σχεδίων).
• Δυσκολία στο να θυμούνται οδηγίες, π.χ. ‘Πήγαινε επάνω και φέρε μου το μπλε μου πουλόβερ μαζί με ένα βιβλίο που βρίσκεται πάνω στο συρτάρι στο υπνοδωμάτιο’.
• Δυσκολία στο να γνωρίζουν την ώρα και την ακολουθία των ημερησίων γεγονότων. Καθώς επίσης και προσωπικές τους λεπτομέρειες, όπως τα γενέθλιά τους και η διεύθυνση του σπιτιού τους.
• Δυσκολία στο να μετράνε, να χρησιμοποιούν συχνά τα δάχτυλά τους ή ξυλαράκια.
• Δυσκολία στο να παίζουν παιχνίδια ακολουθίας και ταιριάσματος.
• Δυσκολία στο να δένουν τα κορδόνια τους, να κουμπώνουν τα κουμπιά τους, το φερμουάρ και με τον τρόπο που φοράνε τα ρούχα τους.
• Εκνευρισμός και σημάδια ματαίωσης στο σπίτι και στο σχολείο χωρίς κάποιον συγκεκριμένο λόγο.
• Ονειροπόληση και βύθισμα στις σκέψεις τους στο σπίτι και στην τάξη. Απροθυμία στο σχολείο.
Πηγή: mothersblog.gr