Τη μετονομασία της στάσης του Μετρό «Ηλιούπολη» σε «Γρηγόρη Λαμπράκη» προς τιμή του αγωνιστή της δημοκρατίας και της ειρήνης ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής που ενέκρινε την τοποθέτηση του Γρηγόρη Δημητριάδη στη θέση του προέδρου του Δ.Σ. του ΟΑΣΑ.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα έργα για την επέκταση του Μετρό και του Τραμ εκφράζοντας αρχικά την ικανοποίησή του για την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών στη διαδρομή του Μετρό από την Αγία Μαρίνα ως τον Πειραιά, όπως επίσης και το τμήμα Αιγάλεω- Χαϊδάρι- Πειραιάς.
Όπως είπε, άμεσα ξεκινά η δημοπράτηση του έργου που θα συνδέει το νοσοκομείο του Ευαγγελισμού με το Άλσος Βεΐκου, αξίας 1 δισ. ευρώ, το οποίο θα εξυπηρετήσει περιοχές όπως το Γαλάτσι και η Λαμπρινή. «Πολύ γρήγορα», αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ- ένα έργο «πολύ εύκολο κατασκευαστικά».
Σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη της επέκτασης του Μετρό από το Περιστέρι προς το Ίλιον, η δημοπράτηση της οποίας θα είναι έτοιμη σε περίπου έξι μήνες.
Όσον αφορά, εξάλλου, το Τραμ, «το έργο που ενώνει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, είναι ωριμότατο και προχωρά πολύ γρήγορα. Η μελέτη του τμήματος “Δημοτικό Θέατρο-Καλλίπολη”, θα χρηματοδοτηθεί άμεσα, γρήγορα, για να δούμε πότε θα το εντάξουμε ως έργο», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.
Για την τοποθέτηση του κ. Δημητριάδη ως επικεφαλής του ΟΑΣΑ και την αναστελέχωση του ΔΣ του Οργανισμού, ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε πως κρίθηκε αναγκαία, καθώς συν τοις άλλοις, το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο δεν αξιοποίησε πόρους 35 εκατ. ευρώ ετησίως, που προβλέπονταν από τα άλλα υπουργεία (και κυρίως το υπουργείο Εργασίας) για τον ΟΑΣΑ.
Ο Γ. Δημητριάδης από πλευράς του, επιφυλάχθηκε να ενημερωθεί πληρέστερα για τις ανάγκες του Οργανισμού, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του – ενώ μεταξύ άλλων, έθεσε ως στόχο «να μεταφέρουμε το πνεύμα που διέπει τη λειτουργία του Μετρό και στα άλλα μέσα μεταφοράς».
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι το νέο ΔΣ του Οργανισμού θα επεξεργαστεί έναν νέο σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, «με βάση τις ανάγκες όπως προέκυψαν μετά την κρίση», καθώς σήμερα, όπως παραδέχθηκε, απλώς παρατηρείται αραίωση των δρομολογίων για λόγους οικονομικών περικοπών.
«Χρειάζεται νέος σχεδιασμός, γιατί ο σημερινός είναι μιας άλλης εποχής, προ κρίσης. Είμαστε ακόμα ακριβοί, με χειρότερες υπηρεσίες», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
«Πρέπει να αποφασίσουμε τι συγκοινωνίες θέλουμε, με ποιες υποδομές, τι επίπεδο υπηρεσιών- και κυρίως, πώς θα γίνουμε πάρα πολύ ευέλικτοι στο επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ώστε να αποκομίσουμε οφέλη από τη μείωση του κόστους. Υπάρχει πχ το ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα οδηγήσει σε τεράστια εξοικονόμηση πόρων, μέσω της πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής και το ζήτημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, ώστε να ξέρει ο επιβάτης τι ώρα περνά το λεωφορείο, το τραμ και το μετρό», ανέφερε ο υπουργός.