Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Τι και αν συμφωνούν οι βουλετές ΝΔ-ΠΑΣΟΚ… άμα διαφωνεί η Τρόικα!!!

Άραγε τώρα τι θα πουν οι βουλευτές της συγκυβέρνησης;….Και πολύ περισσότερο τι θα κάνουν; Μετά την επανάσταση τους κατά της απόφασης του Υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα που αφορούσε την φορολόγηση των ακινήτων, των μαντριών, και των …παραπηγμάτων και την πολυδιαφημισμένη συμφωνία των δύο κοινοβουλευτικών ομάδων ως προς το περιεχόμενο του σχετικού νόμου, ήρθε χθες και η ψυχρολουσία από την Τρόικα!!! Kαι ενώ ήταν έτοιμο να κατατεθεί σήμερα το νομοσχέδιο για τον ενιαίο φόρο ακινήτων τελικά πάει για την επόμενη εβδομάδα…… Η τρόικα ζήτησε αναβολή της κατάθεσης του νομοσχεδίου διατυπώνοντας τις παρατηρήσεις της και τις διαφωνίες τους για τον ενιαίο φόρο.

[quote_text color=”#000000″ text_color=”#ffffff”]Βεβαίως εδώ τίθεται και θέμα λειτουργίας της δημοκρατίας στην χώρα γιατί είναι το λιγώτερο προσβλητικό και απαξιωτικό να αποφασίζουν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας να φέρουν έναν συγκεκριμένο νόμο προ ψήφιση και οι υπάλληλοι των δανειστών να ακυρώνουν τις αποφάσεις των  εκλεγμένων αντιπροσώπων του λαού!!![/quote_text]

Η τελική συμφωνία πιστεύεται ότι θα γίνει με την έλευση της τρόικας την Τρίτη στις 3 Δεκεμβρίου προκειμένου να συμφωνήσουν στο σχέδιο νόμου μαζί με το οικονομικό επιτελείο και εν συνεχεία να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Σύμφωνα με τα σενάρια που κυκλοφορούν, εξετάζεται ο νέος φόρος να είναι προοδευτικός, προκειμένου όσο μεγαλύτερη είναι η αξία της συνολικής ακίνητης περιουσίας να αυξάνεται αντίστοιχα και η φορολογική επιβάρυνση. Θα προβλέπεται δε ελάχιστος φόρος ανά τετραγωνικό, για κάθε κτίσμα. Στόχος των αλλαγών είναι η ελάφρυνση των αγροτικών ακινήτων.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι όπως γράφει και η real οι εκπρόσωποι των δανειστών ενημέρωσαν με email το οικονομικό επιτελείο για τις παρατηρήσεις τους και τις διαφωνίες τους για τον ενιαίο φόρο. Συγκεκριμένα κατεβάζουν εκ νέου τον πήχη της εισπραξιμότητας, κάτι που θα οδηγήσει σε ένα μεγαλύτερο κενό στα έσοδα. Υπενθυμίζεται πως ο στόχος είναι να εισπραχθούν από τον ενιαίο φόρο 2,9 δισ. ευρώ το χρόνο, κάτι για το οποίο η Τρόικα δεν φαίνεται να πείθεται.

Τι προτείνει το υπουργείο Οικονομικών για τα ακίνητα

Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων θα επιβαρύνει όλες τις κατηγορίες ακινήτων, δηλαδή κτίσματα, οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμών και αγροτεμάχια. Θα επιβάλλεται αυτοτελώς σε κάθε ακίνητο και θα υπολογίζεται επί των επιφανειών ως εξής:

Κτίρια

Ο συντελεστής του βασικού φόρου θα κυμαίνεται από 2 έως 13 ευρώ ανά τ.μ. ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται κάθε ακίνητο. Συνολικά προβλέπονται 12 φορολογικά κλιμάκια (το νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων προέβλεπε για τα κτίρια συντελεστή βασικού φόρου κυμαινόμενο από 2,3 έως 17 ευρώ ανά τ.μ. σε 20 φορολογικά κλιμάκια). Για τα κτίρια ειδικών συνθηκών (διατηρητέα, υπό απαλλοτρίωση κ.λπ.) προβλέπεται μειωτικός συντελεστής 0,5, ο οποίος θα περιορίζει τον τελικό φόρο κατά 50%. Οι βοηθητικοί χώροι για κάθε είδους κτίριο θα φορολογούνται με το 10% του κανονικού συντελεστή βασικού φόρου. Απαλλάσσονται πλήρως από τον φόρο τα γεωργικά και κτηνοτροφικά κτίσματα (μαντριά, στάνες, στάβλοι, κοτέτσια, θερμοκήπια, χώροι αποθήκευσης προϊόντων φυτικής παραγωγής κ.λπ.). Ο νέος φόρος για τα αστικά ακίνητα (κατοικίες) θα είναι χαμηλότερος κατά 16% μεσοσταθμικά, σε σύγκριση με το ΕΕΤΑ.

Οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμών

Ο βασικός φόρος θα κυμαίνεται από 3 ευρώ το στρέμμα έως 9.000 ευρώ το στρέμμα σε 25 κλιμάκια. Υπολογίζεται ότι θα είναι χαμηλότερος από 70% έως 90% σε σχέση με το αρχικό σχέδιο που είχε δοθεί σε δημόσια διαβούλευση (μεσοσταθμική μείωση 83%).

Δεν επιβάλλεται φόρος για τα αγροτικά κτίσματα

Ο βασικός φόρος ορίζεται στο 1 ευρώ ανά στρέμμα από 1,5 ευρώ το στέμμα που προβλέπει το προηγούμενο σχέδιο νόμου. Προβλέπεται επίσης συντελεστής θέσης κλιμακούμενος από 1 έως 3, συντελεστής άρδευσης 1,1, συντελεστής χρήσης 0,1 για τις δασικές εκτάσεις, 0,5 για τους βοσκοτόπους, 2 για τις καλλιέργειες κάθε είδους, 5 για τα λατομεία και 8 για τις υπαίθριες εκθέσεις. Στις εκτάσεις υπό απαλλοτρίωση θα εφαρμόζεται μειωτικός «συντελεστής απαλλοτρίωσης» 0,75, ενώ για τις εκτάσεις που περιλαμβάνουν και κατοικία εξοχική ή κύρια άνω των 150 τετραγωνικών μέτρων, θα εφαρμόζεται συντελεστής κατοικίας 5. Με το νέο σχέδιο το 90% των αγροτών θα πληρώσει φόρο έως 2,64 ευρώ το στρέμμα.

Πόσο αυξάνεται το αφορολόγητο

Παράλληλα συμπληρωματικός φόρος θα επιβάλλεται στο σύνολο της αξίας των κτισμάτων και των εντός σχεδίου ή οικισμών οικοπέδων με αφορολόγητο όριο και προοδευτική κλίμακα. Το αφορολόγητο όριο θα είναι αυξημένο στις 300.000 ευρώ από 200.000 ευρώ που ισχύει σήμερα στον ΦΑΠ. Οι συντελεστές θα ξεκινούν από 0,1% ή 0,2% για ακίνητα συνολικής αξίας πάνω από το αφορολόγητο όριο των 300.000 ευρώ και θα φθάνουν το 1% για περιουσίες αξίας άνω των 800.000 ευρώ

Σε έξι δόσεις η πληρωμή του φόρου

Τον Ιούλιο του 2014 θα καταβάλουν την πρώτη δόση του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων καθώς και του συμπληρωματικού φόρου (πρώην ΦΑΠ) οι κάτοχοι ακινήτων. Το σχέδιο νόμου θα προβλέπει την αποπληρωμή του ενιαίου φόρου ακινήτων και του συμπληρωματικού φόρου σε 6 μηνιαίες δόσεις, από τον Ιούλιο έως και τα τέλη Δεκεμβρίου.

ΠΟΜΙΔΑ: «Αδύνατη η καταβολή του διπλού φόρου στα ακίνητα» – Παραβιάζει προκλητικά θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος της χώρας

ην πενταπλή, κραυγαλέα και βάναυση αντισυνταγματικότητα των ρυθμίσεων του νέου διπλού φόρου στην ακίνητη περιουσία επισημαίνει η ΠΟΜΙΔΑ, ενόψει της κατάθεσης στη Βουλή του σχετικού σχεδίου νόμου, αλλά και των προσφάτων δηλώσεων του υπουργού Οικονομικών ότι δεν υπάρχει υπερφορολόγηση της ιδιοκτησίας. Για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας τόσον εκείνων που επέβαλαν τις νέες ρυθμίσεις, όσων και όλων εκείνων που τις ανέχονται και θα τις ψηφίσουν, υιοθετήθηκε το καταστροφικότερο σενάριο ετήσιας φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, ο σχεδιασμός του οποίου, εκτός του ότι θα οδηγήσει σε μέγα δημοσιονομικό «Βατερλώ», παραβιάζει προκλητικά πέντε θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος της χώρας:

1. Διότι ενώ το Σύνταγμα (άρθρο 4 παρ. 1, 2 και 5) ρητά επιβάλλει την ισότιμη και αδιάκριτη συμμετοχή των πολιτών στα δημόσια βάρη, το νομοσχέδιο προβλέπει αυθαίρετες διακρίσεις στη συμμετοχή αυτή ανάλογα με το είδος της ακίνητης περιουσίας τους ως αστικής ή εκτός σχεδίου, υπέρ της μιας κατηγορίας φορολογουμένων και σε βάρος μιας άλλης, μέσω της διπλής φορολόγησής της δεύτερης, δηλαδή των κατόχων αστικής ακίνητης περιουσίας.

2. Διότι ενώ το Σύνταγμα (άρθρο 4 παρ. 5) ρητά προβλέπει την αναλογική φορολογική επιβάρυνση των πολιτών («…ανάλογα με τις δυνάμεις τους…»), που είναι το συνολικό εισόδημα του κάθε πολίτη, το νομοσχέδιο επιβάλλει πολλαπλά φορολογικά βάρη υπολογισμένα με εκθετική μαθηματική επιβάρυνση (δήθεν…προοδευτική) με βάση την απλή κατοχή απρόσοδης ακίνητης περιουσίας, με απόλυτη αντικειμενική αδυναμία εκποίησής της, που προκαλείται από την ίδια τη ληστρική φορολογική επιβάρυνσή της.

3. Διότι ενώ κατά το άρθρο 17 παρ. 1 του Συντάγματος «Η ιδιοκτησία τελεί υπό την προστασία του Κράτους…», η διπλή φορολόγηση της αστικής ακίνητης περιουσίας, με βάση αντικειμενικές αξίες ή τιμές ζώνης που είναι πολλαπλάσιες των σημερινών και ληστρικούς φορολογικούς συντελεστές οδηγεί σε έμμεση αλλά νομοτελειακή δήμευση της ιδιοκτησίας μέσω της κατάλυσης του πυρήνα του ιδιοκτησιακού δικαιώματος των πολιτών, γεγονός που θα οδηγήσει μεγάλο αριθμό πολιτών με απρόσοδες περιουσίες στην απώλεια των περιουσιών τους και τελικά στη φυλακή.

4. Διότι ενώ το Σύνταγμα (άρθρο 20 παρ. 1) ρητά προβλέπει το δικαίωμα στην παροχή έννομης προστασίας από τα δικαστήρια, το νομοσχέδιο αυτό περιέχει διατάξεις που αποστερούν τη δυνατότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη και συμμετοχής σε κάθε οικονομική συναλλαγή σε όσους πολίτες θα βρεθούν σε αντικειμενική αδυναμία πληρωμής των αστρονομικών φορολογικών υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτό.

5. Διότι εξάλλου, το σύστημα υπολογισμού του φόρου, καθιερώνει μία σειρά αντικειμενικών -και πρακτικά αμάχητων- τεκμηρίων τα οποία λαμβάνονται περιοριστικά υπόψη προκειμένου να καθορισθεί η φορολογική υποχρέωση, χωρίς ο πολίτης να έχει τη δυνατότητα να αντιτάξει άλλα κρίσιμα στοιχεία απαραίτητα για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας του ακινήτου του, κάτι το οποίο καταργεί κάθε δυνατότητα δικαστικού ελέγχου, παραβιάζοντας τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 20 του Συντάγματος.

Η ΠΟΜΙΔΑ δηλώνει ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η καταβολή του διπλού φόρου στα ακίνητα, ιδιαίτερα από τους ιδιοκτήτες των ξενοίκιαστων ακινήτων με τις τεράστιες αντικειμενικές αξίες και τιμές ζώνης, και τα μηδενικά εισοδήματα, και ότι κάθε ρύθμιση που θα έχει τα χαρακτηριστικά αυτά θα προσβληθεί με κάθε νόμιμο μέσο στα ελληνικά και στα διεθνή δικαστήρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ