Με στόχο την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, ο δήμος Χανίων υλοποιεί πέντε καινοτόμες υπηρεσίες και δράσεις, η αναγκαιότητα των οποίων αποδεικνύεται από την ανταπόκριση των πολιτών αλλά και από τα αποτελέσματα των υπηρεσιών αυτών.
Πρόκειται για το «Γραφείο Υποστήριξης του Δημότη», την «Πράσινη Γραμμή του Δημότη»- 15240, το πρόγραμμα «Πόρτα-Πόρτα», το «Γραφείο Πληροφόρησης και Προώθησης της Απασχόλησης» καθως και την υπηρεσία της δημοτικής βιβλιοθήκης «Press Display».
Oι πέντε καινοτόμες υπηρεσίες- δράσεις του δήμου Χανίων παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του 9ου συνεδρίου POLIS με τίτλο «Δημιουργικές Πόλεις- Συνδυάζοντας την Καινοτομία με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη» που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» της Θεσσαλονίκης από τον γενικό γραμματεα του δήμου, Γαβριήλ Κουρή.
Ο κ. Κουρής, αναφέρθηκε αναλυτικά στις πρότυπες αυτές υπηρεσίες- δράσεις που παρέχει η δημοτική Αρχή των Χανίων με βασικό σκοπό, όπως τόνισε, τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης του δημότη και επισήμανε τα οφέλη που έχουν προκύψει από τη λειτουργία τους.
Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το «Γραφείο Υποστήριξης Δημοτών» δέχτηκε από το 2012 μέχρι και σήμερα, 80 αιτήματα για αποκατάσταση βλαβών οδοστρώματος, 51 για αποκατάσταση βλαβών δημοτικού φωτισμού, 33 για αποκατάσταση βλαβών ύδρευσης- αποχέτευσης, 131 για καθαρισμό δημοτικών χώρων, 30 για απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, 40 για εργασίες συντήρησης πρασίνου, 31 για παιδικές χαρές και 38 αιτήματα για άλλες υπηρεσίες.
Η «Πράσινη Γραμμή» 15240 του δήμου, από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι και σήμερα δέχτηκε 200 κλήσεις για συντήρηση χώρων πρασίνου.
Η εφαρμογή του προγράμματος διαλογής των απορριμμάτων «Πόρτα- Πόρτα» που υλοποιείται επίσης την τελευταία διετία στην παλιά πόλη, στο ενετικό λιμάνι, στην δημοτική αγορά, στο κέντρο των Χανίων και την πλατεία 1866 έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Μικρά οχήματα του δήμου κάνοντας καθημερινά 7 δρομολόγια συγκεντρώνουν τα απορρίμματα από 2.412 πράσινους, μπλε και κίτρινους κάδους που έχουν δοθεί σε σπίτια και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, σημαντικές υπηρεσίες, κυρίως σε νέους που αναζητούν εργασία, προσφέρει και το «Γραφείο Πληροφόρησης – Προώθησης Απασχόλησης». Από το 2012 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2013, από το γραφείο εξυπηρετήθηκαν 5.159 πολίτες εκ των οποίων οι 3.123 ζητούσαν πληροφορίες για προκήρυξη φορέων του δημοσίου, 1.703 για προγράμματα του ΟΑΕΔ και 333 άλλες υπηρεσίες.
Καινοτόμα δράση χαρακτηρίζεται και η λειτουργία της υπηρεσίας «Press Display» που προσφέρεται από τη δημοτική βιβλιοθήκη. Όσοι επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν με ένα «κλικ» 2.200 εφημερίδες και περιοδικά από 101 χώρες του κόσμου και σε 54 γλώσσες.
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε για αυτές τις δράσεις ο γενικός γραμματέας του δήμου Χανίων, «η ανταλλαγή καλών πρακτικών μπορεί να αποτελέσει- σε μια περίοδο όπως η σημερινή όπου οι πόροι, οικονομικοί και ανθρώπινοι, είναι εξαιρετικά περιορισμένοι- ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών αλλά και ένα βασικό μέσο για την ενίσχυση της δικτύωσης μεταξύ των δήμων και την ανάπτυξη ενός δημιουργικού περιβάλλοντος που θα συμβάλλει στην περαιτέρω διερεύνηση ιδεών, ευκαιριών, καινοτόμων δράσεων και μεταρρυθμίσεων, με απώτερο σκοπό την ανάδειξη μέσων βιωσιμότητας και προτάσεων για την ανάπτυξη της τοπικής αυτοδιοίκησης».