Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Η δράση της ΔΕΗ για τις ευπαθείς ομάδες

Τις δράσεις της προκειμένου να προτατευθούν οι ευάλωτοι καταναλωτές ανακοίνωσε μέσω δελτίου τύπου η ΔΕΗ. Σε αυτό εξηγεί το τι πρέπει να κάνουν όλοι όσοι υπάγονται στις συγκεκριμένες ομάδες προκειμένου να επανέλθει η ηλεκτροδότηση στις οικίες τους:

“Η δύσκολη οικονομική κατάσταση χιλιάδων συμπολιτών μας, έχει φέρει στο σημείο πολλά σπίτια να αντιμετωπίζουν προβλήματα εν  μέσω χειμώνα και δύσκολων καιρικών συνθηκών με δριμύ ψύχος και να δυσκολεύονται ιδιαιτέρως να πληρώσουν τους λογαριασμούς. Η ΔΕΗ δείχνοντας ευαισθησία απέναντι στους ευάλωτους καταναλωτές ασκεί κοινωνική πολιτική προς όφελος του κάθε πολίτη. Κάτι που σίγουρα “ανακουφίζει” χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες που βλέπουν σε δύσκολες συνθήκες, να υπάρχουν άνθρωποι που τον σκέφτονται και κάνουν ότι μπορούν για να τον βοηθήσουν.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής η ΔΕΗ δεν θα κάνει καμία διακοπή ηλεκτροδότησης σε ευάλωτους καταναλωτές και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών:

* Σε περιόδους που επικρατούν ακραίες κλιματικές συνθήκες (βαρυχειμωνιά, καύσωνας, κλπ) ή κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα, μέτρο το οποίο για αυτές τις συγκεκριμένες περιόδους, ισχύει για το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ που έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.

* Σε άτομα που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα που χρειάζονται ηλεκτρικό ρεύμα.

* Σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και εν γένει στους Ευάλωτους Πελάτες, όπως αυτοί καθορίζονται από την Πολιτεία, όχι μόνο κατά τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας (Νοέμβριος-Μάρτιος και Ιούλιος- Αύγουστος), αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξαιρουμένων βέβαια των περιπτώσεων παραβατικών συμπεριφορών (ρευματοκλοπές).

Επίσης, διαθέτει η ΔΕΗ και κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο με ελαφρύνσεις. Η ΔΕΗ εφαρμόζει την απόφαση της Πολιτείας για μειωμένες τιμές ρεύματος έως και 42% στους ευάλωτους καταναλωτές, μέσω του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότερες οι από 470.000 οικογένειες.

Αναφορικά με τους διακανονισμούς οφειλών και με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της, ιδιαίτερα ευνοϊκά προγράμματα πληρωμής. Ενδεικτικά, για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού προσφέροντας, έτσι, τη δυνατότητα ρύθμισης σε πολύμηνες, άτοκες δόσεις.

Για την αντιμετώπιση ιδιαίτερων περιπτώσεων, έχουν συγκροτηθεί ειδικές επιτροπές στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ με σκοπό την εξεύρεση λύσης και άμεσης διευθέτησης του προβλήματος. Εκεί που μπορεί να απευθύνεται ο κάθε πολίτης που αντιμετωπίζει πρόβλημα για να το λύσει και να πάρει τις κατάλληλες συμβουλές και κατευθύνσεις.

Η ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις οικονομικές δυσκολίες των πολιτών, υλοποιεί συντονισμένες ενέργειες ενημέρωσης των  καταναλωτών, μέσω διαφημιστικής εκστρατείας, δελτίων Τύπου, τηλεοπτικών αναφορών κ.τ.λ.,  παροτρύνοντας όσους θεωρούν ότι εμπίπτουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και χρήζουν ειδικής μέριμνας να το δηλώνουν. Επιπλέον, συνεργάζεται με κοινωνικούς φορείς που μπορεί να γνωρίζουν περιπτώσεις συνανθρώπων με σοβαρά προβλήματα διαβίωσης, ώστε να λαμβάνεται η απαραίτητη μέριμνα.

Οι καταναλωτές, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις  ευνοϊκές ρυθμίσεις της ΔΕΗ για τους ευάλωτους καταναλωτές, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών, είτε επικοινωνώντας  στο τηλέφωνο 210 9298000, είτε υποβάλλοντας αίτηση στο www.dei.gr. Το ίδιο ισχύει και για όσους επιθυμούν να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ενώ οι καταναλωτές που επιθυμούν να εξασφαλίσουν διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους   μπορούν να καλούν στην τηλεφωνική υπηρεσία της ΔΕΗ 11770″.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ