Σαν σήμερα 23 Ιανουαρίου το 1832 γεννήθηκε ο γάλλος ζωγράφος Εντουάρ Μανέ (Manet). Ο πατέρας του δικαστής και η μητέρα του – κόρη διπλωμάτη, του εξασφάλισαν άνετη ζωή χωρίς οικονομικούς περιορισμούς για την εποχή. Το όνειρο του πατέρα του ήταν να δει τον Μανέ δικηγόρο κάτι που δεν κατέστη δυνατό καθώς ο ίδιος εκτός από “απογοητευτικούς” βαθμούς, έδειχνε από μικρός (παρακινούμενος από το θείο του) πως θα ακολουθήσει μάλλον επαγγελματικά τη ζωγραφική.
Αρχικά, αντέγραφε κλασικά έργα όπως άλλωστε συνηθίζονταν προκειμένου να εξασκηθεί. Αυτό που έκανε ιδιαίτερο τον Μανέ ήταν πως τα δικά του έργα ξέφυγαν από την πεπατημένη. Ζωγράφιζε ανθρώπους κατώτερης κοινωνικής τάξης (π.χ το έργο: Πότης αψεντίου) καθώς θεωρούσε πως πρέπει να αναδεικνύονται τα κοινωνικά προβλήματα χωρίς στερεότυπα…Σε αυτό βέβαια, δεν συμφωνούσε το “Σαλόνι του Παρισιού” που φιλοξενούσε εκθέσεις ζωγράφων. Τον είχε απορρίψει αρκετές φορές λόγω της προκλητικότητας και της προσβολής της δημόσιας αιδούς. Όμως ο Αυτοκράτορας Ναπολέων Γ’ αποφασίζει να καθιερώσει έκθεση των απορριφθέντων(!) και το έργο του Μανέ “Πρόγευμα στη Χλόη” (1863) προκαλεί αφενός σάλο καθώς δείχνει μία γυμνή γυναίκα – πόρνη αφετέρου “ξεσηκώνει” με τις ιδέες του, τους μοντέρνους καλλιτέχνες.
Άλλο ένα στοιχείο που τον κάνει ιδιαίτερο είναι πως τον Μανέ δεν τον ενδιέφερε η αναγνωρισημότητα – ίσως αυτή η εσωτερική του ελευθερία στο να ζωγραφίζει τα πάντα, χωρίς να τον νοιάζει άλλη μία απόρριψη …τον “ανεβάζει” στη λίστα των καλύτερων ζωγράφων. Δικαίως θεωρήθηκε εκπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού από τους φίλους του, Μονέ, Ντεγκά, Πισαρό παρόλο που δεν συμμετείχε στις εκθέσεις τους και δεν δέχονταν τον τίτλο.