Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο δύο στους τρεις ανθρώπους

Η βιομηχανία του διαδικτύου προσβλέπει σε 5 δισεκατομμύρια νέους χρήστες. Σε αυτούς αναφέρθηκε στην ομιλία του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, εκεί κοιτούν οι κατασκευαστές παρουσιάζοντας smartphones πολύ χαμηλού κόστους, σε εκείνους είναι η αφιερωμένη η πρωτοβουλία internet.org, με τη συμμετοχή αρκετών μεγάλων εταιρειών και την πολιτικά ορθή άποψη ότι η πρόσβαση στο Internet πρέπει να είναι δικαίωμα όλων.

Φορητές συσκευές πολύ χαμηλού κόστους, δωρεάν online υπηρεσίες, το δικαίωμα πρόσβασης στο Internet και κατ επέκταση στην πληροφορία. Μπορεί η Ευρώπη σε υψηλό επίπεδο να μιλά ήδη για τα 5G δίκτυα κινητής τηλεφωνίας με ορίζοντα το 2020 και να επενδύει σε πρώτη φάση 3 δισ. δολάρια (τα 2,3 από τους κατασκευαστές και τα υπόλοιπα από κοινοτικά κονδύλια) στην έρευνα, φιλοδοξώντας να ξαναπάρει το τιμόνι των εξελίξεων από τις ΗΠΑ και τη Νοτιοανατολική Ασία, όμως ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης στο φετινό Mobile World Congress αφορά στα δισεκατομμύρια όλων εκείνων που παραμένουν εκτός σύνδεσης.

Σε αυτό το πλαίσιο Facebook και Ericsson ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός εργαστηρίου καινοτομίας, για την υποστήριξη της πρωτοβουλίας internet.org, στην οποία και συμμετέχουν. Θα παρέχει την τεχνογνωσία για τη βελτιστοποίηση εφαρμογών, δικτύων, συσκευών και υπηρεσιών για τα επόμενα πέντε δισεκατομμύρια χρήστες του Internet.

Το εργαστήριο, που θα λειτουργήσει στο καμπ του Facebook στο Μενλο Παρκ της Καλιφόρνια, θα συμβάλει στο να ξεπεραστεί ένα βασικό εμπόδιο. Σήμερα, οι προγραμματιστές έχουν συνήθως πρόσβαση μόνο στο περιβάλλον του δικτύου της περιοχής στην οποία βρίσκονται. Ομως, με τους καταναλωτές να συνδέονται σε μέσω διαφορετικών δικτύων (2G, 3G, LTE, WiFi), από πολλά λειτουργικά συστήματα και ένα ευρύ φάσμα φορητών συσκευών, δημιουργείται ένα τόσο πολύπλοκο περιβάλλον, που τις περισσότερες φορές είναι δύσκολο να γίνει απόλυτα κατανοητό.

«Με αυτό το εργαστήριο , οι προγραμματιστές θα είναι σε θέση να προσομοιώνουν τις συνθήκες του δικτύου που συναντάμε συνήθως σε νέες αγορές, δίνοντάς τους ένα περιβάλλον για να δοκιμάσουν και να βελτιστοποιήσουν τις εφαρμογές, μέσα από μια σειρά διαφορετικών σεναρίων», σχολίασε ο Jay Parikh, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τομέα έργων υποδομής στο Facebook.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ