Ελλείψεις υπάρχουν στα οχήματα του ΕΚΑΒ, καθώς τα ήδη υπάρχοντα είναι λίγα και προβληματικά, με αποτέλεσμα να περνούν μέχρι και τρεις ώρες προκειμένου να φθάσει ένα ασθενοφόρο στον ασθενή, όταν η κλήση δεν χαρακτηρίζεται ως επείγουσα.
Εβδομήντα ασθενοφόρα, για περίπου 5 εκατομμύρια κατοίκους, έχει το ΕΚΑΒ στην Αθήνα. Συνέπεια αυτού, να σημειώνονται μεγάλες αναμονές και στις περιπτώσεις ασθενών που πρέπει να επιστρέψουν στο σπίτι τους έπειτα από νοσηλεία, καθώς μπορεί να περιμένουν ακόμη και έξι ώρες, καθώς υπάρχουν πιο επείγουσες προτεραιότητες. Μάλιστα, δεν λείπουν τα περιστατικά στα οποία ασθενείς έφυγαν από το νοσοκομείο για το σπίτι τους στις 3 τα ξημερώματα, παρότι είχαν πάρει εξιτήριο από το μεσημέρι.
Με αυτά τα δεδομένα, κάνουν θραύση τα ιδιωτικά ασθενοφόρα, στα οποία καταφεύγουν όσοι μπορούν να καλύψουν το κόστος. «Εβδομήντα ασθενοφόρα, πρωί και απόγευμα για 5-6 εκατομμύρια κατοίκους είναι λίγα. Είναι επόμενο να υπάρχουν αναμονές, κυρίως για την επιστροφή στο σπίτι τους των ασθενών. Αναμονές παρατηρούνται και σε περιστατικά που κρίνονται ως μη επείγοντα. Εκεί το ασθενοφόρο μπορεί να καθυστερήσει 2-3 ώρες, εξαρτάται από την ημέρα, την ώρα, την κίνηση. Ορισμένες φορές ωστόσο, και τα μη επείγοντα περιστατικά μπορεί να καταστούν επείγοντα αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως», παραδέχθηκε μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του ΕΚΑΒ Αττικής, Γιάννης Χούσος.
Ούτε οι μοτοσικλέτες του ΕΚΑΒ επαρκούν, όπως σημειώνει, καθώς υπάρχουν τέσσερις ανά βάρδια, σταθμευμένες σε τρία σημεία της Αττικής, στο κέντρο, τη Δάφνη και το Περιστέρι. Το πρόβλημα με τα ασθενοφόρα στην Αττική είναι διαχρονικό, εξαιτίας του μεγάλου πληθυσμού και του συστήματος εφημεριών των νοσοκομείων. Εχει όμως γίνει χειρότερο τον τελευταίο μήνα, εξαιτίας της διαθεσιμότητας των οδηγών ασθενοφόρων των νοσοκομείων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί του ΕΚΑΒ να πρέπει να καλύπτουν και αυτό το κενό.
Πέρα από το μικρό αριθμό τους, τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι και προβληματικά. Τα περισσότερα από αυτά έχουν χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ αν κάποιο βγει εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης, δεν μπορεί να αντικατασταθεί.
Το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου η πλειοψηφία των οχημάτων έχουν καλύψει πάνω από 500.000 χλμ., είναι παλιά και συνεχώς παρουσιάζουν προβλήματα. Οι διαδικασίες ανανέωσης των οχημάτων του ΕΚΑΒ έχουν ξεκινήσει από το 2007 , ωστόσο παραμένουν ανολοκλήρωτες ακόμη.