17 χρόνια μετά το ναυάγιο, η ακτή της Κορνουάλης στην Μ. Βρετανία γίνεται μέρος “απόβασης” των LEGO. Μικροσκοπικά βατραχοπέδιλα για πλαστικούς δύτες. Πλαστικά φύκια. Πλαστικοί δράκοι. Ακόμα και πλαστικοί στρατιώτες λιάζονται στην άμμο.
Η ιστορία ξεκίνησε στις 13 Φεβρουαρίου 1997, όταν το πλοίο Tokio Express χτυπήθηκε από ένα τερατώδες κύμα ενώ βρισκόταν 20 ναυτικά μίλια από το Λαντς Έντ, το άκρο της χερσονήσου της Κορνουάλης στη νοτιοδυτική Βρετανία. Το φορτηγό πλοίο έγειρε κατά 60 μοίρες και έχασε συνολικά 62 εμπορευματοκιβώτια, ένα από τα οποία ήταν φορτωμένο με 4,8 εκατομμύρια κομμάτια παιχνιδιών LEGO, τα οποία προορίζονταν για τη Νέα Υόρκη.
Ακόμα και σήμερα, αναφέρει το BBC, παραμένει άγνωστο τι ακριβώς περιείχαν τα υπόλοιπα κοντέινερ. Λίγο μετά το ατύχημα, όμως, τα LEGO άρχισαν να ξεβράζονται στις ακτές της Κορνουάλης. Και συνεχίζουν μέχρι σήμερα να ξεβράζονται.
Η ειρωνεία είναι ότι πολλά από τα παιχνίδια είχαν θαλασσινή θεματολογία, από μικρά σωσίβια μέχρι πλαστικά φύκια, χταπόδια και ψαροτούφεκα.
«Για να δούμε αν θα μπορέσω να βρω ένα γιαταγάνι» για πλαστικούς πειρατές, λέει η Τρέισι Ουίλιαμς, κάτοικος της περιοχής που συγκεντρώνει τα ευρήματα στη σελίδα της στο Facebook.
«Υπάρχουν ιστορίες της δεκαετίας του 1990 με παιδιά που είχαν ολόκληρους κουβάδες με δράκους από την παραλία και τους πουλούσαν. Σήμερα τα πιο περιζήτητα κομμάτια είναι τα χταπόδια και οι δράκοι. Αν ακούσεις ότι ο γείτονάς σου βρήκε έναν πράσινο δράκο, θα θέλεις να βγεις στην παραλία και να βρεις έναν κι εσύ» διηγείται.
Σύμφωνα με τον Κέρτις Έμπσμεγιερ, ωκεανογράφο που παρακολουθεί την υπόθεση από το 1997, το περίεργο είναι ότι τα ναυαγισμένα LEGO έχουν θεαθεί μόνο στην Κορνουάλη: τα ωκεάνια ρεύματα μπορούν να μεταφέρουν πλωτά αντικείμενα από την Βρετανία στην Αμερική σε μόλις τρία χρόνια.
Υπάρχει εξάλλου προηγούμενο: Ο Έμπσμεγιερ είχε παρακολουθήσει τα χιλιάδες παπάκια που ναυάγησαν όταν ένα κοντέινερ έπεσε από πλοίο στο Βόρειο Ειρηνικό το 1992. Στα χρόνια που ακολούθησαν, τα παπάκια έκαναν το γύρο του κόσμου και εθεάθησαν στις ακτές της Ευρώπης, της Χαβάης, ακόμα και της Αλάσκα. Το ναυάγιο των παπιών μετατράπηκε έτσι σε πείραμα για την καταγραφή των ωκεάνιων ρευμάτων.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας, περίπου 2.680 εμπορευματοκιβώτια χάθηκαν στη θάλασσα την τριετία 2011-2013.