Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Αύξηση τιμών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά

Μειώθηκε κατά 2,1% ο πληθωρισμός το μήνα Μάρτιο, από μείωση 2,2% τον Φεβρουάριο εφέτος και πτώση 1,3% τον Μάρτιο 2014.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σε μηνιαία βάση (σύγκριση Μαρτίου με Φεβρουάριο) καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε:

τυριά (0,7%),
νωπά λαχανικά (2,1%),
νωπά φρούτα (4,7%),
κρέατα (0,3%),
πατάτες (4,2%),
πετρέλαιο θέρμανσης (3%),
τιμολόγια ΔΕΗ (0,7%),
βενζίνη (4,1%) και
μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,9%).

Παράλληλα, ο πληθωρισμός επιβαρύνθηκε από την επαναφορά των τιμών λόγω εκπτώσεων.

Βασικές μειώσεις τιμών σημειώθηκαν μόνον σε νωπά ψάρια (3,2%) και ασφάλιση μεταφορών (3,1%).

Μεταξύ Μαρτίου 2015 και 2014, κύριες ανατιμήσεις υπήρξαν σε νωπό αρνί (12,6%), νωπά λαχανικά (20,3%), ελαιόλαδο (11,9%), αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (8,8%), τσιγάρα (2,4%), τιμολόγια ΔΕΗ (5,6%) και συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%). Στον αντίποδα καταγράφηκαν μειώσεις τιμών, μεταξύ άλλων, σε πετρέλαιο θέρμανσης (24,5%), φυσικό αέριο (3,3%), νωπά φρούτα (6,1%), νωπές πατάτες (13,9%), ζάχαρη (18,1%), ένδυση- υπόδηση (3,6%) και βενζίνη (9,8%).

Συγκεκριμένα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:

Η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 6,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.

γ) Κατά 1,8% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

δ) Κατά 2,2% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των φαρµακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 4,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές.

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).

η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.

θ) Κατά 2,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπό αρνί, νωπά λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.

β) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.

Ο γενικός δείκτης, τον Μάρτιο 2015 σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2015, παρουσίασε αύξηση 2,4% έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Σε ό,τι αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός μειώθηκε 1,9% τον Μάρτιο, από μείωση επίσης 1,9% τον Φεβρουάριο εφέτος και πτώση 1,5% τον Μάρτιο 2014. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός αυξήθηκε 1,9% έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ