Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Σπίρτζης: Δε θα πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι & τα ΑμεΑ

Απαλλάσσονται οι μόνιμοι κάτοικοι και τα ΑμεΑ από τα διόδια, ενώ δίνεται η δυνατότητα ελεύθερων διελεύσεων σε όσους χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για να πάνε στην εργασία τους και δεν έχουν εναλλακτική διαδρομή, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, οι εταιρίες παραχώρησης προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια για περιοχές που γειτνιάζουν με σταθμούς διοδίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Αφίδνες στο Δήμο Ωρωπού, όπου τα ΙΧ των μόνιμων κατοίκων πληρώνουν 2,10 ευρώ, από 3,30 ευρώ που είναι η τιμή για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Παράλληλα, όλοι οι παραχωρησιούχοι, αν κ δεν προβλέπεται από τις σχετικές συμβάσεις, επιτρέπουν να περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώνουν όσοι είναι οι κάτοχοι της αντίστοιχης μπλε κάρτας, που δηλώνει την αναπηρία.

Ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, επανέλαβε την πρόθεση του υπουργείου για επαναδιαγράματευση των συμβάσεων παραχώρησης που, όπως είπε, δε θα είναι εύκολη, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία νέου νομικού πλαισίου τιμολόγησης και προδιαγραφών, που θα είναι ενιαίο για δημόσια και ιδιωτικά έργα.

Όπως σημείωσε, σήμερα δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία στο σύστημα προϋπολογισμών των έργων, καθώς κάποια τιμολόγια υποτιμολογούν εργασίες και υλικά, άλλα υπερτιμολογούν, και άλλα αφορούν υλικά, τα οποία σήμερα δεν χρησιμοποιούνται.

Στα πλάνα του νέου υπουργού είναι και η δημιουργία μιας δημόσιας πλατφόρμας, από την οποία κάθε πολίτης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία όλων των μελετών και των δημοσίων έργων των υπουργείων, των φορέων, των περιφερειών και των δήμων.

Σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης, ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι «κάνουμε προσπάθεια να ξεφύγει η χώρα από τον τρόπο που επιλέχθηκε να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι» και σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης, «χωρίς να έχουμε τριγμούς και σταμάτημα στα έργα» και με την υιοθέτηση τεχνοκρατικών δεικτών, που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των έργων και το ότι «η κοινωνία δεν θα είναι σε αδιέξοδο».

Σημείωσε μάλιστα ότι ψαλίδι θα μπει και στις αποδόσεις κεφαλαίων των παραχωρησιούχων (IRR), οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας.

Αναφορικά με τους διαγωνισμούς για τα δημόσια έργα, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι «η επιλογή μας είναι η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωση στις μεγάλες εταιρίες», ενώ συμπλήρωσε ότι καλό θα είναι το Κοινοβούλιο «να αναζητήσει τις ευθύνες του τραπεζικού συστήματος, που είναι κρίσιμος συντελεστής που βαρύνει το κόστος των έργων».

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στη Βουλή το έργο για την κατασκευή της οδού Αγία Βαρβάρας-Απομαρμά, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 47 εκατ. ευρώ και έρχεται να ολοκληρώσει τον άξονα Αγία Βαρβάρα – Άγιοι Δέκα – Καστέλι, συνολικού μήκους 15,7 χλμ, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί 7,9 χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ