Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Οι μαθητές 5 ηπείρων «ζωγραφίζουν» τους Ολυμπιακούς Κύκλους

Μεγάλη έρευνα για τις απόψεις των νέων γύρω από παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις
Η εφετινή χρονιά στην Ελληνογερμανική Αγωγή είναι μια χρονιά «γιορτής» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μια χρονιά κατά την οποία οι Ολυμπιακοί Κύκλοι ζωγραφίζονται από την αρχή!
Με πρωτοβουλία της Ελληνογερμανικής Αγωγής, μαθητές από όλο τον κόσμο συναντιούνται σε έναν «εικονικό» παγκόσμιο πίνακα, στον οποίο τοποθετούν ξανά από την αρχή τα ολυμπιακά χρώματα, αποτυπώνουν εικαστικά αξέχαστες στιγμές από την ιστορία του σημαντικότερου αθλητικού θεσμού στον κόσμο και μεταλαμπαδεύουν πρωτότυπα τις Ολυμπιακές αξίες.
Παράλληλα σε μεγάλη εκδήλωση που διοργανώνεται από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και την Ελληνογερμανική Αγωγή την Τρίτη 28 Απριλίου και ώρα 11.30 στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα μεγάλης πανελλαδικής έρευνας με θέμα «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η στάση των νέων», που διενεργήθηκε από την GPO. Την έρευνα θα παρουσιάσει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Γεωργιάδης, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής.
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν οι:
– Λάμπης Νικολάου, Μέλος Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής – Πρόεδρος Επιτροπής Πολιτισμού και Ολυμπιακής Παιδείας της Δ.Ο.Ε.
– Ισίδωρος Κούβελος, Πρόεδρος Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας
– Βούλα Κοζομπόλη, Ολυμπιονίκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών
– Πύρρος Δήμας , Ολυμπιονίκης, Πρόεδρος Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών
Την εκδήλωση θα συντονίσει o δημοσιογράφος κ. Ιάκωβος Φιλιππούσης
Οι μαθητές και οι Ολυμπιακοί κύκλοι

Στο πλαίσιο διαθεματικής δραστηριότητας που …«τρέχει» στη διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς, οι μαθητές του σχολείου μας πρωταγωνιστούν σε ένα διεθνές εικαστικό δρώμενο με θέμα το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων. Τους Ολυμπιακούς Κύκλους.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι μέσα από πολύπλευρες δράσεις να γνωρίσουν τα παιδιά τα Ολυμπιακά ιδεώδη, να κατασκευάσουν τους Ολυμπιακούς κύκλους οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες στις πέντε ηπείρους, στέλνοντας έτσι ένα ουσιαστικό μήνυμα συνεργασίας και συναδέλφωσης.

Οι μαθητές της Ελληνογερμανικής Αγωγής, αφού γνώρισαν μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων στα αρχαία και νεότερα χρόνια, δημιούργησαν τον κύκλο της Ευρώπης με βάση τα στοιχεία του ελληνικού και ευρωπαϊκού πολιτισμού. Μετάλλια, μασκότ, σημαντικές στιγμές από τους αγώνες των Ελλήνων Ολυμπιονικών καθώς και σκηνές αναβίωσης των αρχαίων αγώνων στην Ολυμπία αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης για τον ευρωπαϊκό κύκλο.

Στη συνέχεια τη σκυτάλη παρέλαβαν Κινέζοι μαθητές από το Πεκίνο , οι οποίοι και ανέλαβαν να ζωγραφίσουν τον Ολυμπιακό κύκλο της Ασίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες από την Κίνα στέλνουν το δικό τους μήνυμα θυμίζοντάς μας μέσα από τις ζωγραφιές τους σημαντικές Ολυμπιάδες που πραγματοποιήθηκαν στην Ασία, αλλά και μασκότ που μας έχουν μείνει αξέχαστες.

Τη «σκυτάλη» παρέλαβαν οι μαθητές της Ζιμπάμπουε στην ήπειρο της Αφρικής, ενώ ακολούθησαν η Αμερική και η Ωκεανία που ολοκλήρωσαν το έργο.

Οι δράσεις αυτές εκτείνονται στη διάρκεια ολόκληρης της σχολικής χρονιάς, την οποία και «χρωματίζουν» στις σχετικές αίθουσες επισκέψεις Ολυμπιονικών, εργασίες με θέμα τα ολυμπιακά αθλήματα, γνωριμία με διάσημους Ολυμπιονίκες.
Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου της Ελληνογερμανικής Αγωγής
– Αναζήτησαν και κατέγραψαν τα αξιοσημείωτα γεγονότα κάθε Ολυμπιάδας, όπως για παράδειγμα την πρώτη συμμετοχή γυναικών σε Ολυμπιακούς Αγώνες, την εισαγωγή της έννοιας και του θεσμού της χορηγίας, τη γνωριμία με άγνωστα ολυμπιακά αθλήματα, τα οποία δεν υπάρχουν πια στο πρόγραμμα των σύγχρονων ολυμπιακών αγώνων
– Έφτιαξαν επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων σε συμβατική και ηλεκτρονική μορφή, σχεδίασαν και τύπωσαν αθλητικά αντικείμενα στον 3 D printer του σχολείου, σχεδίασαν και κατασκεύασαν τα δικά τους μετάλλια, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν δικές τους μασκότ
– Διαμόρφωσαν έναν παγκόσμιο πρωτότυπο χάρτη συμμετοχής χωρών στους εκάστοτε Ολυμπιακούς Αγώνες ή αποχής από αυτούς.
– Ενημερώθηκαν από ειδικούς για το ζήτημα του dopping και το προσέγγισαν με έναν ιδιαίτερο τρόπο, γράφοντας και προετοιμάζοντας ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.
Οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού
– Εξοικειώθηκαν με τα ιδεώδη των Ολυμπιακών Αγώνων και την Ολυμπιακή Εκεχειρία, την οποία και παρουσίασαν μέσα από τα μάτια ενός αρχαίου και ενός σύγχρονου παιδιού.
– Μελέτησαν τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες, τους αρχαίους ολυμπιονίκες και έφτιαξαν αντίγραφα αγγείων με παραστάσεις αρχαίων ολυμπιακών αγωνισμάτων.
– Μελέτησαν την αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων το 1896, κατέγραψαν τις άγνωστες πτυχές της ολυμπιάδας εκείνης και σε ρόλο δημοσιογράφου – ανταποκριτή συνέταξαν συνεντεύξεις και πληροφορίες για τις χώρες που συμμετείχαν
– Μελέτησαν τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, παρουσίασαν αγωνίσματα, αθλητές και τις επιδόσεις τους, τις μασκότ, τις τελετές έναρξης και λήξης, και πήραν συνεντεύξεις από πρόσωπα που είχαν πάρει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες ως αθλητές, εθελοντές ή διοργανωτές.
– Συνεργάστηκαν με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου «Escola da Cavalinha» της Πορτογαλίας και εκπόνησαν κοινές εργασίες σχετικά με τον Ολυμπισμό.
– Σχεδίασαν και εκπόνησαν ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο στους μαθητές της Γ, Δ και Ε δημοτικού σχετικά με τις γνώσεις τους για τους Ολυμπιακούς αγώνες, σχετικά με τις στάσεις τους για τον αθλητισμό αλλά και το ρόλο του στη ζωή τους

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ