Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Μπαράζ αλλαγών στην Εκπαίδευση με τριετές σχέδιο

Με την αυτοαξιολόγηση των στελεχών της Εκπαίδευσης θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, ενώ στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να έχει στελεχώσει τα σχολεία με αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς έως το τέλος του Αυγούστου, ώστε οι σχολικές μονάδες να υποδεχτούν και φέτος τους μαθητές χωρίς προβλήματα.

Ταυτόχρονα θα εφαρμοστούν νέα αναλυτικά προγράμματα από τον Σεπτέμβριο, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2018, ενώ σε όλα τα δημοτικά σχολεία θα διορισθούν επόπτες οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη για τη βελτίωση του προγράμματος που θα υλοποιείται το απόγευμα. Οσο για τους μαθητές των γυμνασίων θα εξετάζονται πλέον σε λιγότερα μαθήματα στις εξετάσεις του Ιουνίου, ενώ θα δοθεί βαρύτητα στα καλλιτεχνικά μαθήματα και θα ενισχυθούν τα πειραματικά σχολεία.

Αυτό είναι ένα μέρος του τριετούς σχεδίου για την Παιδεία που θα εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας και το οποίο αφορά όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, με δεδομένο ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα που αναμένουν λύσεις.

Οπως σημειώνει σε σχετικό σημείωμα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί η υποχρηματοδότηση και η εξάρτηση του εκπαιδευτικού συστήματος από τη μεγάλη παρουσία αναπληρωτών και επομένως επιβάλλεται να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για αύξηση των δαπανών στην Παιδεία, που θα επιτρέψει τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Προκειμένου να «προχωρήσει» το σχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία θα πρέπει και οι θεσμοί να υποστηρίξουν την εφαρμογή αυτού του προγράμματος στην κατεύθυνση της σταδιακής εφαρμογής του. Ως προς αυτό, η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει την απαραίτητη νομοθετική ευελιξία, ώστε να λάβει τα μέτρα που απαιτούνται για τη σταδιακή εφαρμογή του προγράμματος σε συνεννόηση με τους θεσμούς.

Συνοπτικά οι κυριότερες αλλαγές περιλαμβάνουν τα εξής:

Νέο Γυμνάσιο

Δύο τετράμηνα αντί των τριών τριμήνων. Με αυτόν τον τρόπο κατανέμονται καλύτερα οι εξεταστικές περίοδοι στη διάρκεια του σχολικού έτους, θα μειωθεί το βάρος των εξετάσεων και θα υπάρξει περισσότερος χρόνος για ποιοτική διδασκαλία.

Η διδασκαλία θα ολοκληρώνεται στο εξής στις 31 Μαΐου (αντί για τα μέσα Μαΐου) και οι εξετάσεις θα γίνονται τον Ιούνιο σε 4 μαθήματα (επί του παρόντος: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά). Σύντομα ένα πιο ορθολογικό πρόγραμμα που θα σέβεται τόσο τον αριθμό των μαθημάτων όσο και τις ώρες της διδασκαλίας τους θα αρχίσει να θεσμοθετείται σταδιακά στα σχολεία, αντί για την πληθώρα των μαθημάτων που εξετάζονται στο υπάρχον σύστημα (12-14).

Εξορθολογισμός των αναλυτικών προγραμμάτων

Προβλέπεται η ενισχυτική διδασκαλία μετά το τέλος των προαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές που δεν συγκέντρωσαν προβιβάσιμο βαθμό σε ένα ή περισσότερα μαθήματα.

Τρεις διδακτικές ώρες (ελεύθερη επιλογή) θα μπορούν να διατεθούν από τους διδάσκοντες κατά βούληση με ποικίλους τρόπους (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις καθηγητών).

Πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών παράλληλα με το υπάρχον αριθμητικό σύστημα.

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αναβαθμίσει το Λύκειο και να αποκαταστήσει την ενδεδειγμένη λειτουργία του και τον παιδαγωγικό του ρόλο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εισαγωγικές εξετάσεις όπως ισχύουν αυτήν τη στιγμή θα καταργηθούν και η εισαγωγή στα ΑΕΙ θα γίνεται με βάση την επίδοση στο Λύκειο.

Η εφαρμογή αυτής της μεταρρύθμισης προϋποθέτει ριζικές αλλαγές στα ΑΕΙ, που θα πρέπει να προγραμματιστούν παράλληλα με τις αλλαγές στο Λύκειο. Θα πρέπει επίσης να υπάρξει όσο το δυνατόν ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση, καθώς και μια μεταβατική περίοδος μέχρι την πλήρη ανάπτυξη της μεταρρύθμισης. Το έργο αυτό το έχει αναλάβει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Πηγή: Εφημερίδα “Εθνος”

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ