Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Από το κίνημα “δεν πληρώνω” στα 38 διόδια της Εγνατίας

  • Φωτιά στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ- Δεν μπορούν να συμφωνήσουν ούτε οι ίδιοι για τα μέτρα που φέρνουν 
  • Η εγκατάσταση των διοδίων είναι «προαπαιτούμενο» των υποψηφίων επενδυτών για να μετάσχουν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
  • Θυμηθείτε τις δηλώσεις του πρωθυπουργού όταν βρισκόταν δίπλα στο κίνημα “Δεν πληρώνω” και διαδήλωνε κατά των διοδίων

Με καζάνι που βράζει μοιάζουν οι τοπικές κοινωνίες της Βορείου Ελλάδας μετά την αιφνιδιαστική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών να υπογράψει την Υπουργική Απόφαση για την άμεση εγκατάσταση 18 μετωπικών σταθμών και 20 πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Η πίεση που ασκείται πλέον στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ασφυκτική καθώς τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος αλλά και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών μέχρι πρότινος αντιδρούσαν στην προοπτική δημιουργίας νέων διοδίων.

Ήδη πάρα πολλοί δήμοι ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις και οι κυβερνητικοί βουλευτές ψάχνουν τον τρόπο με τον οποίο θα δικαιολογήσουν την μεταστροφή της θέσης της κυβέρνησης τους.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να σημειωθεί και η «υπόσχεση» που έδωσε η Λαϊκή Ενότητα Α΄ Θεσσαλονίκης, η οποία με ανακοίνωσή της, έδωσε υπόσχεση πως θα βρίσκεται στους δρόμους, ενισχύοντας τα κινήματα και τις αντιστάσεις απέναντι στα μνημόνια, στη βάρβαρη λιτότητα, στους πλειστηριασμούς και στα διόδια.

Ενδεικτικές, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, είναι οι δηλώσεις που έκανε η Δήμαρχος Καβάλας η οποία ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να ενημερώσει το Σώμα για τη απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη να δημιουργήσουν… 7 σταθμούς διοδίων στο νομό Καβάλας.

Η κ. Τσανάκα σε δηλώσεις της σημείωσε ότι μία τέτοια απόφαση από πλευράς κυβέρνησης θα είναι καταστροφική για την Καβάλα και πλέον εξετάζουν και την νομική οδό ενώ τόνισε την ανάγκη νέων δυναμικότερων κινητοποιήσεων από πλευράς φορέων και πολιτών ενάντια σε αυτήν την κοινή Υπουργική Απόφαση που στις 29 Μαΐου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.

Θυμίζουμε σε αυτό το σημείο τις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα όταν όμως δεν βρισκόταν στην θέση του πρωθυπουργού…

Προαπαιτούμενα τα διόδια

Να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση των διοδίων είναι «προαπαιτούμενο» των υποψηφίων επενδυτών για να μετάσχουν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που είναι προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση.

Η απόφαση για την εγκατάσταση των σταθμών εκκρεμούσε επί μακρόν καθώς ο ίδιος ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αντιδρούσε.

Η ΚΥΑ που θεωρούνταν επιβεβλημένη για να τροποποιηθεί και η χωροθέτηση κάποιων σταθμών κατόπιν απαίτησης του Ταμείου, βάζει αυστηρά χρονοδιαγράμματα στην εγκατάσταση των διοδίων που έχουν καθυστερήσει λόγω και των απανωτών απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Διαφωνεί με την παραχώρηση ο πρόεδρος της Εγνατίας

Επιπλέον 4 ευρώ θα πληρώνει κάποιος οδηγός για να διασχίσει τον κύριο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού, από την Ηγουμενίτσα έως την Αλεξανδρούπολη, όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών διοδίων όπως είπε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ – ΜΠΕ ¨Πρακτορείο 104,9 fm¨ ο πρόεδρος της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” Απόστολος Αντωνούδης ο οποίος εκτίμησε ότι στις αρχές του 2018 θα είναι σε πλήρη λειτουργία οι δέκα νέοι σταθμοί διοδίων.

“Με την πλήρη ολοκλήρωση αυτών των σταθμών διοδίων για τον άξονα, Ηγουμενίτσα – Αλεξανδρούπολη, από 15,40 που είναι σήμερα η χρέωση για την διαδρομή των 670 χλμ θα πάει στα 19 ευρώ. Αυτά για τον κεντρικό άξονα, υπάρχουν και άλλοι τρεις κάθετοι στις εισόδους της χώρας” ανέφερε τον Νοέμβριο ο κ. Αντωνούδης και συμπλήρωσε, “εμείς σήμερα με τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων έχουμε ως εταιρία έσοδα περί τα 70 εκατ. ευρώ το χρόνο, με την πλήρη ανάπτυξη των σταθμών και στους κάθετους άξονες θα φτάσουμε περί τα 150 εκατομμύρια”.

Ο πρόεδρος της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” συμφώνησε απόλυτα με όσα υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι ότι η κατασκευή αυτών των σταθμών θα δημιουργήσει μία εταιρία με μεγάλη εισπρακτική δύναμη η οποία θα παραχωρηθεί, και εξέφρασε την άποψη ότι η παραμονή διαχείρισης στην ¨Εγνατία Οδό Α.Ε.” θα εξασφάλιζε μεγάλα έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο.

“Δεν έχω διαφορετική άποψη, επαναλαμβάνω ότι υπάρχει δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων και πρέπει να ολοκληρωθεί προκειμένου να ολοκληρωθεί και η παραχώρηση της εκμετάλευσης, λειτουργίας και συντήρησης όλου του οδικού άξονα” υπογράμμισε.“Θεωρώ ότι αν παραμείνει η εκμετάλλευση και συντήρηση στη διαχείρηση της Εγνατίας Οδού δηλαδή του ελληνικού δημοσίου, τα έσοδα θα είναι πολύ μεγαλύτερα για το ελληνικό δημόσιο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ θέλει άμεσα έσοδα σήμερα’” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνούδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ