Την είσπραξη 3,2 δισ. ευρώ τη διετία 2015-2016 από αποκρατικοποιήσεις προσδοκά η κυβέρνηση, σύμφωνα με την ελληνική πρόταση που κατατέθηκε χθες στους θεσμούς, και στην οποία εξαιρούνται, καθώς φαίνεται, οι ενεργειακές ΔΕΚΟ (ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ), αλλά προχωρά η πώληση του ΔΕΣΦΑ.
Το μεγαλύτερο έσοδο για το Δημόσιο αναμένεται από την παραχώρηση στη γερμανική Fraport των 24 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Στη ίδια λίστα, σύμφωνα πάντα με την ελληνική πρόταση, είναι προς πώληση μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και των υπολοίπων 10 μεγαλύτερων λιμένων της χώρας, προσδοκώντας έσοδα 500 εκατ. ευρώ.
Επίσης, από την πώληση του ΔΕΣΦΑ προβλέπεται πως θα εισπραχθούν τα 188 εκατ. ευρώ που αναλογούν στο δημόσιο, αν κλείσει η συμφωνία με την αζέρικη Socar, ενώ έσοδα περί τα 50 εκατ. ευρώ θα έχει το 2016 το ΤΑΙΠΕΔ από την Εγνατία Οδό. Μικρά έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μόλις 50 εκατ. ευρώ), αλλά και 250 εκατ. ευρώ από πώληση ποσοστού που κατέχει το δημόσιο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου Σπάτων.
Στο σχέδιο που κατατέθηκε χθες ξεκαθαρίζεται πως εξαιρείται η πώληση των μετοχών του ΟΤΕ από τη λίστα των προαπαιτούμενων των θεσμών και πως απερρίφθη η πρόταση των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και τη λειτουργία της «μικρής ΔΕΗ».
Σημειώνεται ότι η αποκρατικοποίηση περιλάμβανε την πώληση της μικρής ΔΕΗ, με εκτιμώμενα έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ και τη πώληση του 66% της θυγατρικής ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς, από την οποία αναμένονταν έσοδα της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση προσδοκά 2,1 δισ. ευρώ έσοδα για τη διετία 2017 – 2019.
Στις ιδιωτικοποιήσεις η συμφωνία προβλέπει:
-Ελάχιστο ποσό επένδυσης για κάθε ιδιωτικοποίηση.
-Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.
-Δέσμευση από τη πλευρά των επενδυτών για την προώθηση της τοπικής οικονομίας.
-Υποχρεωτική συμμετοχή του δημοσίου στο κεφάλαιο.
-Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.