- Ο Θεόδωρος Φλωράτος μίλησε αποκλειστικά στον Πέτρο Κουσουλό και στο “Νυχτερινό Ρεπορτάζ”
- “Τι δουλειά είχε να είναι έμφορτο το πλοίο μέσα στη νύχτα;”, η εύλογη απορία του πρώην επικεφαλής της γενικής διεύθυνσης του ΣΔΟΕ
- Ως άριστος γνώστης των τελωνειακών θεμάτων βλέπει ξεκάθαρα λάθη στο πρακτικό το θέματος, χωρίς να υπονοεί κάποια παρανομία
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν η άποψη που εξέφρασε ο πρώην επικεφαλής της γενικής διεύθυνσης του ΣΔΟΕ, Θεόδωρος Φλωράτος, στον Πέτρο Κουσουλό και στο “Νυχτερινό Ρεπορτάζ” στο ραδιόφωνο του Alpha! Έχοντας αρκετή εμπειρία σε θέματα τελωνειακά, διαπίστωσε και εξέφρασε την απορία του σχετικά με το γεγονός ότι η Αγία Ζώνη ΙΙ ήταν γεμάτη με εφόδια την ώρα που βυθίστηκε κι ενώ το φυσιολογικό θα ήταν να πάει να φορτώσει με το ξημέρωμα. Προτείνει, μάλιστα, οι έρευνες να στραφούν στο ποιος έδωσε την εντολή και την άδεια της φόρτωσης και να εξεταστεί το ζήτημα από την ώρα εκείνη και όχι από τη στιγμή της βύθισης:
“Όπως όλος ο κόσμος, είδα και εγώ τη ρύπανση. Αλίμονο στους ανθρώπους που ασχολούνται με τον τουρισμό στην παράκτια ζώνη. Πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τις αιτίες του κακού και πως θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί. Προβληματίζομαι πραγματικά. Για ποιο λόγο να είναι έμφορτο το πλοίο και όχι άδειο.
Απ’ ότι έχω διαβάσει, δεν έχω ιδία άποψη, ήταν φορτωμένο με 3.000 τόνους, αγκυροβολημένο και έμφορτο. Γιατί να μην είναι άδειο; Να πάει το πρωί να φορτώσει… Αν ήταν δουλειά μου θα πήγαινα αμέσως να μάθω από ποιον πήρε τα εφόδια, ποιος έδωσε την εντολή, στους λόγους δηλαδή που οδήγησαν στο να είναι έμφορτο το πλοίο.
Δε λέω ότι είχε παράνομο προορισμό, αλλά αν ήταν άδειο δεν θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Ξέρετε, δεν είναι ένα ή δύο αυτά τα πλοία που κάνουν αυτή τη δουλειά, είναι 90. Εννοώ τα πλοία τα απλά, πέρα από τα δεξαμενόπλοια. Για φανταστείτε και τα 90 να είναι έμφορτα, να υπάρχουν πιθανότητες επί 90. Γιατί να μη φορτωθεί το πρωί;
Μακριά από μένα οποιαδήποτε υπόνοια για παρανομία. Μιλάω για το πρακτικό μέρος. Γνωρίζουμε πως δεν γίνεται εφοδιασμός τη νύχτα. Να πάει 5-6 το πρωί να φορτώσει. Να μιλήσει ο αρμόδιος των τελωνίων, ποιος πλήρωσε, τι ώρα φόρτωσε, να δούμε ποιος ξεκίνησε το λάθος.
Συνηθίζεται στην Ελλάδα να μη ρωτάει κανείς αυτόν που ξέρει. Εδώ ακούμε άλλους να λένε ότι σε ένα μήνα θα καθαρίσει η θάλασσα, άλλοι σε δύο, άλλοι σε ένα χρόνο.
Να δημοσιευτεί το χαρτί του εφοδίου! Ενδεχομένως, ψάχνοντας αυτά τα πράγματα, να εντοπίσουμε κι άλλες αλήθειες. Υπάρχουν αρμόδια όργανα να ψάξουν από τη στιγμή που φόρτωσε, όχι μόνο από τη στιγμή που βούλιαξε, τι ακριβώς έχει συμβεί”.