Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Μαρινόπουλος – Σκλαβενίτης: 5+1 ερωτήματα για την συνεργασία

Καθώς έχει πλέον “καθίσει η σκόνη” από την ανακοίνωση της συμφωνίας με την οποία η Σκλαβενίτης και η Μαρινόπουλος προχωρούν στην σύσταση νέας εταιρείας για τα υπερμάρκετ της δεύτερης, το news247 συνομίλησε με προμηθευτές και παράγοντες της αγοράς για να αποτυπώσει τις πρώτες αντιδράσεις. Όλοι θεωρούν την εξέλιξη θετική, δεν παραλείπουν όμως να εκφράσουν τον προβληματισμό τους για όσα δεν αναφέρονται στην ανακοίνωση της 12ης Φεβρουαρίου. “Κωδικοποιήσαμε” αυτά τα ερωτήματα και τα παραθέτουμε στην συνέχεια:

 1. Το σημαντικότερο είναι πως, πότε, από ποιόν και σε τι βαθμό θα αποπληρωθούν οι προμηθευτές. Δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν τον φόβο τους ότι ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και ότι “η δημιουργία νέας κοινής εταιρίας” μπορεί να μην καλύπτει τους προμηθευτές που έχουν επιταγές στα χέρια τους από την Carrefour Μαρινόπουλος. Ένα στοιχείο ακόμη που εμπλέκει περισσότερο την κατάσταση είναι ότι ένας προμηθευτής τροφοδοτούσε το σύνολο του ομίλου Μαρινόπουλου χωρίς να γνωρίζει από πιο κανάλι (σ.σ. υπερμάρκετ ή σουπερμάρκετ) πωλήθηκαν τα προϊόντα του στην περίπτωση που η νέα εταιρεία αναλάβει να αποπληρώσει το μερίδιο που της αναλογεί.

2. Δεν είναι αρκετοί αυτοί που αμφισβητούν κατά πόσο η συμφωνία αυτή θα ολοκληρωθεί καθώς έχει προηγηθεί και η περίπτωση τους διαζυγίου της Σκλαβενίτης με την Βερόπουλος όταν ακόμη ήταν στην περίοδο του “αρραβώνα”. Άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις αναφέρουν ότι η μη επίτευξη συμφωνίας δεν είχε να κάνει τόσο με τον φόβο των capital controls όσο με την αδυναμία να υλοποιηθεί τελικά το business plan. Στην περίπτωση της συνεργασίας με την Μαρινόπουλος δεν αποκλείεται στο τέλος να προκύψουν τα ίδια ή και περισσότερα “αγκάθια”.

3. Στο παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί ότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο τι εισφέρει η κάθε πλευρά στην νέα εταιρεία. Μια συνήθης πρακτική θέλει την πλευρά του νέου επενδυτή (Σκλαβενίτη) να εισφέρει σε κεφάλαια και την πλευρά αυτού που παραχωρεί (Μαρινόπουλου) να εισφέρει σε ακίνητα, φήμη και πελατεία. Τα δύο ερωτήματα είναι α) κατά πόσο τα ακίνητα είναι “ελεύθερα βαρών” και β) αν και κατά πόσο θα εισφέρει η πλευρά Μαρινόπουλου με κεφάλαια στην νέα εταιρεία.4. Ποια είναι η πραγματική αξία της εταιρείας και κατά πόσο αυτά που θα δείξει η απογραφή μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την συμφωνία ή να ανατρέψει ισορροπίες. Το μόνο στοιχείο το οποίο έχει ανακοινωθεί είναι ότι τα 33 hypermarkets που θα εισφερθούν στην νέα εταιρεία έχουν πραγματοποιήσει κύκλο εργασιών 325 εκατ. ευρώ. Οι πιο παλιοί θυμήθηκαν την περίπτωση της εξαγοράς της ΤΡΟΦΟ – ΕΝΑ από την ΑΒ Βασιλόπουλος το 2000 την οποία η δεύτερη την έσερνε σαν βαρίδι για χρόνια στους ισολογισμούς της καθώς όπως είχε αναφέρει τότε σε ανακοίνωση της  “τα αποτελέσματα της αποτίμησης της ΤΡΟΦΟ ουδεμία σχέση είχαν με τα δηλωθέντα και εγγυηθέντα νούμερα ούτε και με την απογραφή χρήσεως”. Στην τρέχουσα περίπτωση η κατάσταση είναι ακόμη πιο περίπλοκη καθώς έχουμε χρόνια να δούμε ισολογισμό από την πλευρά της Carrefour Μαρινόπουλος.

5. Ποια θα είναι η στάση της Carrefour στην εξέλιξη αυτή; Κανείς – πέρα από αυτούς που το υπέγραψαν το 2012 – ποιοι είναι οι όροι και τα ψιλά γράμματα του “βελούδινου” διαζυγίου των Γάλλων με την οικογένεια Μαρινόπουλου. Υπενθυμίζεται ότι της συμφωνίας “η Carrefour Μαρινόπουλος έχει καταστεί αποκλειστικός δικαιοδόχος της Carrefour στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Βουλγαρία και στην Αλβανία, και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων” και μέχρι τώρα τα προϊόντα της ήταν παρόντα – τον τελευταίο καιρό μάλιστα πρωταγωνιστούσαν- σε όλα τα καταστήματα που ανέπτυσσε η ελληνική εταιρεία. Δεν είναι γνωστό εάν υπάρχουν ρήτρες στην περίπτωση συνεργασίας με τρίτους στο ίδιο αντικείμενο.

6. Πέρα από τα οικονομικά και τα νομικά προβλήματα προκύπτουν σε τέτοιου είδους συνεργασίες (πολύ περισσότερο όταν είναι 50% – 50%) σε επίπεδο χαρακτήρων και εμπορικών πολιτικών. Όσοι συνεργάζονται ή γνωρίζουν τις δύο οικογένειες μιλούν για εντελώς διαφορετικές νοοτροπίες οι οποίες θα “αναγκαστούν” να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συνεργαστούν για το καλό και των δύο εταιρειών.

“Κοντός ψαλμός”, δύο μηνών, τον χρονικό ορίζοντα που έχουν ανακοινώσει οι δύο πλευρές ότι θα ολοκληρωθεί η επίτευξη της συμφωνίας.

Πηγή News247

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ