Τέλος του χρόνου αναμένεται να υπογραφεί η τελική συμφωνία μεταξύ της γερμανικής Fraport και του ομίλου Κοπελούζου για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται και η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ αλλά και επενδύσεις ύψους 330 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων. Πρώτο το eReportaz είχε προβεί στην αποκάλυψη για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων από το 2015 (Διαβάστε εδώ).
Όπως διευκρίνισε χθες μιλώντας σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής της Γερμανικής εταιρείας κ. Στέφαν Σούλτε, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με χρηματοδότες ενώ τόνισε ότι τα ταμειακά της διαθέσιμα φτάνουν το 1,2 δισ. ευρώ, γεγονός που δεν εμπνέει καμία ανησυχία για την καταβολή του τιμήματος. Αυτή την περίοδο ιδρύεται στην Ελλάδα η θυγατρική Fraport Greece η οποία θα αναλάβει να τρέξει την λειτουργική πλευρά της ιδιωτικοποίησης, που σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από τον διαχωρισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Ρυθμιστικής Αρχής, θέμα που όπως δήλωσε χθες ο κ. Σούλτε αν δεν λυθεί δεν θα ολοκληρωθεί η συμφωνία.
Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η τιμολογιακή πολιτική των νέων αεροδρομίων σε ότι αφορά τα τέλη θα διαμορφωθεί στα 13 ευρώ (σήμερα είναι 12 ευρώ για τα ταξίδια εντός Σέγκεν και 22 ευρώ για τα εκτός), τονίζοντας ότι ακόμη και όταν θα φτάσουν στα 18 ευρώ με το τέλος του επενδυτικού προγράμματος -σε 4 έως 5 χρόνια-, θα είναι χαμηλότερα από τα τέλη που καταβάλλονται αντίστοιχα στην Τουρκία και την Ισπανία.
“Δεν θέλουμε να είμαστε ακριβοί, δεν είναι η πρώτη μας επιλογή γιατί με περισσότερους επιβάτες θα έχουμε περισσότερα έσοδα και από τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες των αεροδρομίων” πρόσθεσε ο επικεφαλής της Fraport. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της διεθνούς εταιρείας δήλωσε χθες ότι έχει επισκεφτεί τα 9 από τα 14 αεροδρόμια, απέφυγε όμως να κατονομάσει ποια είναι σε χειρότερη κατάσταση.
Διαβάστε επίσης: Δικαστική βόμβα: Οι πραγματογνωμοσύνες ‘δείχνουν’ ξεπούλημα του Ελληνικού
Επιβεβαίωση ereportaz: Σε Κοπελούζο και Fraport τα αεροδρόμια