Διαβάστε στη συνέχεια αναλυτικά, σημείο προς σημείο, όλες τις αστοχίες του σχετικού non paper που κυκλοφόρησε από την κυβέρνηση.
Ελπίζουμε να διαβάσουν αυτή την ανάλυση οι υπουργοί και οι βουλευτές της κυβέρνησης, αλλά και της αντιπολίτευσης, για να συνειδητοποιήσουν έτσι την πραγματικότητα που βιώνουν κάθε Τετάρτη οι δανειολήπτες στα Ειρηνοδικεία όλης της Ελλάδας !!!
Η κυβέρνηση προστατεύει την πρώτη κατοικία -και μάλιστα με σημαντικά μέτρα ενίσχυσης των πιο αδύναμων. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης (που τόση δημοσιότητα γνώρισε, και για την οποία θα μιλήσουμε στη συνέχεια) ή κάποιες άλλες περιπτώσεις δεν αναιρούν τον γενικό κανόνα προστασίας της πρώτης κατοικίας. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα προστατεύσει τις περιουσίες μεγαλοεπιχειρηματιών που χρωστούν τεράστια ποσά -ανεξάρτητα με το αν το κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς και κάποιοι πολίτες έχουν (την ισοπεδωτική και λανθασμένη πολιτικά) θέση ότι πρέπει να μη γίνει κανένας πλειστηριασμός. Γιατί είναι διαφορετικό πράγμα οι πανάκριβες βίλες στην Εκάλη και αλλού, και εντελώς διαφορετικό το τριάρι στο Παγκράτι ή το Περιστέρι, κ.λπ.
Μέχρι το τέλος του 2016 οι τράπεζες έχουν εντάξει στον προγραμματισμό 2.000 πλειστηριασμούς. Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι στοχεύουν σε μεγάλα ακίνητα, που βαρύνονται με δάνεια τα οποία έχουν βρεθεί στο “κόκκινο”, πάνω από δύο χρόνια. Με βάση τα Δελτία Πλειστηριασμών που διατίθενται, μόνο ένα μικρό ποσοστό αφορά πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας και πρόκειται για ακίνητα μεγάλης αξίας.
Παράλληλα, με το νέο, τραπεζοκεντρικό ΚΠολΔ, ενώ ο οφειλέτης χάνει το σπίτι του στον πλειστηριασμό για χρέη στο δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία, επειδή τα χρήματα του πλειστηριάσματος πηγαίνουν κατά 65% πρώτα στις τράπεζες, για να καλύψουν οφειλές από δάνεια και κάρτες, αυτός συνεχίζει να χρωστά στο δημόσιο και τα ταμεία, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να χάνει την περιουσία του, αλλά να κινδυνεύει να καταλήξει και στη φυλακή, αφού οι οφειλές σε δημόσιο και ταμεία είναι ποινικοποιημένες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι ήδη προγραμματισμένοι 16.500 πλειστηριασμοί του δημοσίου, που γίνονται ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ και, έτσι, δεν μπορούν να μπλοκαριστούν με διαμαρτυρίες πολιτών στα Ειρηνοδικεία, να λειτουργούν στην πράξη ως πλειστηριασμοί των τραπεζών, αφού τα πλειστηριάσματα θα καταλήξουν κατά 65% σε αυτές.
Έτσι, οτιδήποτε αποκαλείται σήμερα ως προστασία της 1ης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, ανήκει στη σφαίρα του δήθεν και της φαντασίας όσων την επικαλούνται.
Στα δελτία πλειστηριασμών που δημοσιεύονται κάθε Τετάρτη, η αναλογία πολυτελών κατοικιών, βιλών και περιουσιών των πλουσίων και του μεγάλου κεφαλαίου είναι απειροελάχιστη μπροστά στη συντριπτική πλειοψηφία των πλειστηριασμών, που αφορούν σπιτάκια και οικοπεδάκια της φτωχολογιάς, των βιολαπαιστών και της εξαθλιωμένης από τα μνημόνια μεσαίας τάξης.
H ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η κυβέρνηση, επιτέλους, ομολογεί την πραγματικότητα, ότι δηλαδή στο ζήτημα των κόκκινων δανείων και των ρυθμίσεων ενεπλάκησαν μόνον οι τράπεζες, η ΤτΕ και ο ΕSM, με αποτέλεσμα οι αρμόδιοι υπουργοί της, που δεν είχαν κανένα λόγο στις σχετικές διαπραγματεύσεις, να ξημεροβραδιάζονται τζάμπα όλο το καλοκαίρι στο Hilton.
Όσο για τις “γενναίες ρυθμίσεις” των 29 Δις, δηλαδή ποσοστού μόλις 25% του συνόλου των κόκκινων δανείων με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι αμείλικτα :
- Πρώτον, τι έχει προβλέψει η κυβέρνηση για το υπόλοιπο 75% των κόκκινων δανείων;;; Ξύλο και χημικά στα Ειρηνοδικεία όλης της Ελλάδας κάθε Τετάρτη ;;;
- Δεύτερον, ποιους δανειολήπτες αφορούν τα 29 Δις των δήθεν γενναίων ρυθμίσεων, ακόμη και αν ήθελε υποτεθεί ότι αυτές θα είναι προς το συμφέρον όλων των δανειοληπτών, πράγμα που αμφισβητείται ευθέως από όσους γνωρίζουν έστω και ελάχιστα τραπεζικά γράμματα ;;; Θα αφορούν, ναι ή όχι, μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματικών δανείων ;;; Θα ωφελήσουν, ναι ή όχι, συγκεκριμένους μόνον, προνομιούχους, θαλασσοδανεισμένους επιχειρηματίες τύπου Μαρινόπουλου, που δεν έχουν καμία σχέση με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα λαϊκά στρώματα των βιοπαλαιστών, και που θα τις εκμεταλλευθούν με μοναδικό σκοπό να φεσώσουν με τη βούλα του νόμου, εκτός από τις τράπεζες, δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, εργαζόμενους και προμηθευτές ;;; Και θα γίνουν, ναι ή όχι, με μοναδικό σκοπό να περάσουν στα funds, που είναι πλέον οι κύριοι μέτοχοι των ελληνικών τραπεζών, οι μετοχές και η διοίκηση των συγκεκριμένων αυτών επιχειρήσεων ;;; Αποσκοπούν, ναι ή όχι, οι γενναίες αυτές ρυθμίσεις στο να αφελληνιστεί, μετα το τραπεζικό σύστημα, και η τελευταία εναπομείνασα βιώσιμη ελληνική επιχειρηματικότητα ;;; Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνετε που πάει το πράγμα, όταν στην τελευταία ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών δεν συμμετείχαν ξένες τράπεζες ή τραπεζίτες, παρά μόνο κερδοσκοπικά funds ;;; Είναι δυνατόν να μην μπορείτε να αντιληφθείτε τι επιδιώκει το νέο, αφελληνισμένο τραπεζικό σύστημα, που πλέον δεν ανήκει σε παραδοσιακούς τραπεζίτες, αλλά σε περιστασιακούς κερδοσκόπους και αρπακτικά των αγορών ;;; Δεν πήρατε χαμπάρι ότι με τα 5,5 μόλις Δις που έβαλαν στην τελευταία ανακεφαλαιοποίηση, έβαλαν στο χέρι 200 Δις κόκκινα δάνεια με καθυστέρηση μεγαλύτερη ή μικρότερη των 90 ημερών, μαζί με τα 56 Δις των προβλέψεων που έχουν σχηματιστεί με το αίμα του ελληνικού λαού, μέσα από τις ενισχύσεις των τραπεζών με δημόσιο χρήμα, ενώ τώρα απαιτούν να βάλουν απ’ ευθείας στο χέρι και τα ακίνητα των εξασφαλίσεων που καλύπτουν τα κόκκινα δάνεια, ζητώντας και τη διαχείριση των υποθηκών και των προσημειώσεων ;;;
- Τρίτον, τι θα κάνετε με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα μείνουν εκτός των γενναίων ρυθμίσεων των 29 Δις ;;; Και, ειδικά, με τις επιχειρήσεις εκείνες που, μετά το λουκέτο στο οποίο τις οδήγησε το μνημόνιο για να διασωθούν οι τράπεζες, έχουν σωρεύσει δεκάδες Δις υποχρεώσεων σε τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, ενώ δεν μπορούν, αντικειμενικά, να ενταχθούν στον απαράδεκτο νέο Νόμο Κατσέλη ;;; Τι θα γίνει με τα σπίτια και τις περιουσίες των συνυπόχρεων φυσικών προσώπων και των εγγυητών ;;;
- Τέταρτον, τι θα γίνει με τα καταναλωτικά δάνεια και τις πιστωτικές κάρτες που, αποδεδειγμένα, αφορούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία δανειολήπτες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος, λαϊκά στρώματα, μικρομεσαίους, βιοπαλαιστές και απλούς εργαζόμενους, που κατέφευγαν τα προηγούμενα χρόνια στην υπερχρέωση, με τη συστηματική παρότρυνση κυβερνήσεων και τραπεζών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν καθημερινές βιοποριστικές τους δαπάνες ;;; Θα τους βαφτίσετε όλους, κατά τις νουθεσίες της ΤτΕ, στρατηγικούς κακοπληρωτές, για να μην έχετε τύψεις όταν θα χάνουν τα σπίτια τους στους πλειστηριασμούς ;;;
- Πέμπτον, τι θα γίνει με τα στεγαστικά ;;; Γιατί αν συνεχίσει κάθε Τετάρτη να γίνεται “της Θεσσαλονίκης” στα Ειρηνοδικεία όλης της χώρας, είναι μόνο θέμα χρόνου να κυλήσει η Ελλάδα στο αίμα.
- Έκτον, οι όποιες ρυθμίσεις, γενναίες και μη, θα έχουν, ναι ή όχι, την τύχη των προηγουμένων, δηλαδή ποσοστό ένταξης 5% και σκάσιμο 80% ;;; Τι θα κάνετε λοιπόν με το 99% των δανειοληπτών που δεν θα ρυθμίσουν ή που θα μέινουν εκτός ρυθμίσεων, αφού θα τους είναι αντικειμενικά αδύνατο να τις εξυπηρετήσουν ;;;
- Έβδομον, έχετε ποτέ ερευνήσει γιατί απέτυχαν οι ρυθμίσεις ;;; Γνωρίζετε ότι οι τράπεζες τις επιδιώκουν προκειμένου, με τις νέες συμβάσεις, να νομιμοποιήσουν τις αυθαιρεσίες, τις καταχρηστικότητες και τις παρανομίες των προηγούμενων πιστωτικών συμβάσεων, από τις οποίες προκύπτουν τα σημερινά υπόλοιπα ;;; Γνωρίζετε ότι τα σημερινά υπόλοιπα όλων ανεξαιρέτως των δανείων, κόκκινων και πράσινων, περιλαμβάνουν τοκογλυφικούς τόκους, παράνομες χρεώσεις, ανατοκισμούς και κεφαλαιοποιήσεις τόκων και εισφορών, με αποτέλεσμα να είναι όλα μη βέβαια και μη εκκαθαρισμένα ;;; Γνωρίζετε ότι, για τους λόγους αυτούς, τα ελληνικά δικαστήρια, εκδίοδουν καθημερινά σωρεία αποφάσεων που καταδικάζουν τις τράπεζες ;;; Πως λοιπόν ζητάτε από τους δανειολήπτες να ρυθμίσουν, να νομιμοποιήσουν και να αποδεχθούν κατά κεφάλαιο και τόκους την καταλήστευσή τους με τα συγκεκριμένα αυτά οικονομικά εγκλήματα, που τροφοδότησαν επί ολόκληρες δεκαετίες τα κέρδη των ισολογισμών του τραπεζικού συστήματος και τις χρηματιστηριακές φούσκες ;;; Γνωρίζετε ότι, προκειμένου οι δανειολήπτες να ρυθμίσουν, οι τράπεζες τους ζητούν να παραιτηθούν από κάθε ένδικο μέσο, δικαστικό και εξωδικαστικό ;;; Να αναγνωρίσουν δηλαδή τα ανωτέρω αυθαίρετα υπόλοιπα των οφειλών τους, παραιτούμενοι ακόμη και του δικαιώματος της ανακοπής στη διαταγή πληρωμής και την εκτέλεση, δηλαδή και τον πλειστηριασμό ;;; Τι ζητάτε λοιπόν από τους δανειολήπτες ;;; Να αποδεχθούν την καταλήστευσή τους και να παραιτηθούν από συνταγματικά κατοχυρωμένα δικονομικά τους δικαιώματα, επειδή αυτά είναι νομοτεχνικά αδύνατο να καταργηθούν με τα μνημόνια ;;;
- Όγδοον, ζητάτε να πράξουν το ίδιο και οι δανειολήπτες ελβετικού φράγκου, όταν, με δικαστικές αποφάσεις, δικαιώνονται καθημερινά στα δικαστήρια όλης της Ελλάδας ως θύματα εξαπάτησης ή τουλάχιστον παραπληροφόρησης από τις τράπεζες κατά τη χορήγηση των δανείων τους, που σήμερα είναι κόκκινα ;;; Τι τους προτείνετε λοιπόν ;;; Να αποδεχθούν και, έτσι, να ρυθμίσουν αναγκαστικά το προϊόν της απάτης που δημιούργησε τα σημερινά τους δανειακά υπόλοιπα, για να μη χάσουν τα δήθεν πολυτελή σπίτια τους στον πλειστηριασμό ;;; Και αυτοί που με δάνεια ελβετικού φράγκου, εξαπατηθέντες από τις τράπεζες, αγόρασαν ένα εξοχικό, σήμερα πρέπει να το χάσουν επειδή αυτό δεν είναι 1η κατοικία ;;;
- Ένατον, τι θα γίνει με τις ρυθμίσεις των ενήμερων δανείων και εκείνων που παρουσιάζουν καθυστέρηση μικρότερη των 90 ημερών ;;; Γνωρίζετε ότι οι τράπεζες, προκειμένου να τα ρυθμίσουν, λόγω αδυναμίας των μηχανογραφικών συστημάτων τους, προτείνουν στους δανειολήπτες να γίνουν κόκκινοι, γιατί μόνον έτσι μπορούν να τους ρυθμίσουν τα ενήμερα δάνεια ;;; Και γνωρίζετε ακόμη ότι, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι ενήμεροι και οι μη ληξιπρόθεσμοι ακόμη δανειολήπτες, με τις ρυθμίσεις που τους προτείνουν οι τράπεζες, αντί να λύσουν το πρόβλημα των δανείων τους, αποκτούν ένα νέο πρόβλημα, αυτό του Τειρεσία, αφού καταλήγουν νομοτελειακά στα αρχεία του κοινώς λεγόμενου “Μαύρου Τειρεσία”, επειδή οι τράπεζες τους συμβουλεύουν να γίνουν κόκκινοι προκειμένου να ρυθμίσουν τα ενήμερα δάνειά τους;;;
Στον αναθεωρημένο νόμο Κατσέλη, για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μπορούν να ενταχθούν σε προστατευτικές ρυθμίσεις για την πρώτη κατοικία δύο στους τρεις δανειολήπτες. Μάλιστα, για το 25% που αντιστοιχεί στους πιο αδύναμους, προβλέπεται η ενίσχυσή τους από το κράτος, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις δόσεις. Η προστασία παραμένει η ίδια, και δεν επηρεάζεται καθόλου από ενδεχόμενη μεταβίβαση του δανείου σε μη τραπεζική εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι και σήμερα απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί όσων έχουν καταθέσει αιτήσεις υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη. Σύμφωνα με τον νόμο προστατεύονται οι δανειολήπτες -αλλά πρέπει βέβαια να κάνουν αίτηση- που διαθέτουν ακίνητο αντικειμενικής αξίας έως 180.000 ευρώ εάν είναι άγαμοι, 220.000 ευρώ εάν είναι έγγαμοι, προσαυξημένο κατά 20.000 ευρώ ανά παιδί και μέχρι τρία παιδιά. Αντίστοιχα, θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα (με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης), 13.906 ευρώ αν πρόκειται για ένα άτομο, 23.659 ευρώ αν πρόκειται για δύο άτομα και για κάθε παιδί 5.714 ευρώ, έως τρία παιδιά.
Κατ’ αρχήν, το 50% των δανειοληπτών, αφαιρουμένων ακόμη και των αυτοαπασχολουμένων χωρίς προσωπικό κλπ, δεν διαθέτει τις τυπικές προϋποθέσεις υπαγωγής, επειδή έχει την εμπορική ιδιότητα.
Δεν γνωρίζουν οι συντάκτες του non paper ότι τα επιχειρηματικά δάνεια δεν μπορούν να ενταχθούν στο νόμο, ενώ αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των κόκκινων δανείων ;;;
Και το υπόλοιπο 50%, που θα μπορούσε θεωρητικά να ενταχθεί, πρέπει να πληροί, σωρρευτικά, τόσες πολλές προϋποθέσεις, που αυτομάτως στέλνουν εκτός υπαγωγής τουλάχιστον τους μισούς.
Ειδικότερα δε η αποδοχή των όρων του Συνεργάσιμου Δανειολήπτη και του Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ, που θα αναφερθούν αναλυτικά στη συνέχεια, μαζί με την υποχρέωση ρευστοποίησης του συνόλου της περιουσίας δανειολήπτη και εγγυητή, πέρα της 1ης κατοικίας τους, καθιστά απαγορευτική την αίτηση υπαγωγής, αφού, οι δανειολήπτες, για να προστατέψουν ένα σπίτι αντικειμενικής αξίας μέχρι 180.000 ευρώ, δηλαδή εμπορικής αξίας κοντά στα 100.000 ευρώ, είναι υποχρεωμένοι να ξεπουλήσουν όσο-όσο όλη την υπόλοιπη περιουσία τους, που στις περισσότερες των περιπτώσεων αξίζει περισσότερο από την 1η κατοικία ή το υπόλοιπο του δανείου τους.
Πως προστατεύει λοιπόν η κυβέρνηση την 1η κατοικία των μη προνομιούχων Ελλήνων ;;; Υποχρεώνοντάς τους να ξεπουλήσουν όλη την υπόλοιπη περιουσία τους ;;;
Αυτό δεν είναι σκεπτικό αριστερής κυβέρνησης, αλλά κοινού τοκογλύφου. Μόνον οι τοκογλύφοι ζητούν από τον κοσμάκη να τους δώσει όσο-όσο όλη την περιουσία του, προκειμένου να ξεχρεώσει.
Δεν γνωρίζει η κυβέρνηση ότι, το μεγαλύτερο δράμα των ανέργων και των μικρομεσαίων που έβαλαν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους, είναι ότι είναι καταδικασμένοι να πληρώνουν ακόμη και τον ΕΝΦΙΑ για το σπίτι στο χωριό ή για το εξοχικό που απέκτησαν με θυσίες, επειδή επέλεξαν να γίνουν νοικοκυραίοι, αντί να ξοδέψουν τις αποταμιεύσεις τους σε μπουζούκια, διακοπές και shopping ;;;
Δικαιώνει δηλαδή το πλαίσο της κυβέρνησης για τη δήθεν προστασία από τους πλειστηριασμούς, τους δανειολήπτες εκείνους που φρόντισαν να μην έχουν τίποτα στο όνομά τους και, έτσι, πληρώσουν δεν πληρώσουν, να μην έχουν τίποτα να χάσουν ;;;
Δικαιώνει δηλαδή η κυβέρνηση την πολιτική που ακολούθησαν ως δανειολήπτες, το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, οι καναλάρχες και οι νταβατζήδες της διαπλοκής ;;;
Για το δε υπόλοιπο 25%, που θα μπορούσε τελικά να ενταχθεί στο νέο νόμο, το κόστος της προσφυγής στη συγκεκριμένη αυτή, κατά φαντασία μόνο προστασία, επειδή ανέρχεται περίπου στα 2.000 ευρώ, καθιστά την όποια σκέψη της πλειοψηφίας των δανειοληπτών απαγορευτική.
Ποιος υπερχρεωμένος, φτωχός δανειολήπτης, με τις εισοδηματικές προϋποθέσεις υπαγωγής, διαθέτει σήμερα 2.000 ευρώ για να επιχειρήσει να ενταχθεί στο νέο Νόμο Κατσέλη ;;;
Έτσι, οι δανειολήπτες που θα πετύχουν τελικά να προστατέψουν την 1η κατοικία τους με το νέο νόμο Κατσέλη, θά είναι τελικά κοντά στο 10%, δηλαδή ένας στους δέκα, και όχι δυο στους τρεις, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση δεν παραδειγματίστηκε από την αποτυχία του προηγούμενου, φιλικότερου για τους δανειολήπτες, νόμου Κατσέλη, όταν είναι τοις πάσι γνωστό ότι, έναντι 150.000 αιτήσεων υπαγωγής, οι καλές αποφάσεις δεν ξεπερνούν τις 10.000, δηλαδή ποσοστό μικρότερο του 10% ;;;
Όσο για τους πλειστηριασμούς που σήμερα δεν γίνονται, αυτοί δεν αφορούν το νέο Νόμο Κατσέλη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ, αλλά τον προηγούμενο και, αυτό, μέχρι να εκδοθούν οι αποφάσεις απόρριψης της συντριπτικής πλειοψηφίας των αιτήσεων υπαγωγής, που πλέον εκδίδονται σωρρηδόν από τα δικαστήρια.
Γνωρίζει η κυβέρνηση πόσοι υπερχρεωμένοι δανειολήπτες έχουν προσφύγει στο νέο νόμο Κατσέλη ;;; Γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουμε εμείς στην ΥΠΕΡΒΑΣΗ, ο αριθμός που έχει προσφύγει, δεν καλύπτει ούτε τις ελάχιστες προϋποθέσεις της στατιστικής επιστήμης, προκειμένου το δείγμα να μπορεί να ληφθεί ως αντιπροσωπευτικό. Δηλαδή, κάτι σαν τις δημοσκοπήσεις.
Και, τέλος, έχει κανείς στην κυβέρνηση αναλογιστεί τις αρνητικές επιτπώσεις για την συντριπτική πλειοψηφία των υπερχρεωμένων δανειοληπτών, που ενώ θα καταθέσουν αίτησεις υπαγωγής στο νέο νόμο Κατσέλη, αυτές θα απορριφθούν νομοτελειακά για τυπικούς λόγους ;;;
Γνωρίζει η κυβέρνηση ότι η αίτηση υπαγωγής περνά από τη λαιμητόμο του Συνεργάσιμου Δανειολήπτη και του Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ, που προϋποθέτουν αποδοχή των οφειλών κατά κεφάλαιο και τόκους και παραίτηση του δανειολήπτη από κάθε ένδικο μέσο κατά της τράπεζας ;;;
Τι θα πουν λοιπόν στους δανειολήπτες αυτούς οι υπουργοί και οι βουλευτές της κυβέρνησης, όταν μετά την απόρριψη της αίτησης υπαγωγής, αυτοί θα έχουν μείνει με την αναγνώριση των οφειλών τους και θα έχουν παραιτηθεί ακόμη και από το δικαίωμα της ανακοπής στη διαταγή πληρωμής και τον πλειστηριασμό ;;;
Με τον Αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας, που εφαρμόζεται ήδη από 1.10.2016, οι υπόχρεοι για την τήρησή του (Τράπεζες, χρηματοδοτικά ιδρύματα, Εταιρίες Διαχείρισης) οφείλουν να παίρνουν υπόψη τους την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη (τεκμηριωμένα) και αναλόγως να προτείνουν λύσεις (ενδεχόμενη ευνοϊκή επιμήκυνση, απομείωση οφειλής, κ.ά.). Tα πιστωτικά ιδρύματα, τηρώντας τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας και την άτυπη δέσμευσή τους, δεν έχουν προχωρήσει σε διενέργεια πλειστηριασμών κύριας κατοικίας, ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις προστασίας, προκειμένου να αποφύγουν εμπλοκή σε αβέβαιες και μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις. Σε περίπτωση που οι δανειολήπτες είναι συνεργάσιμοι με τις τράπεζες, ακόμα και αν αδυνατούν να πληρώσουν, είναι πρακτικά αδύνατον οι τράπεζες να ξεκινήσουν δικαστικές διαδικασίες εναντίον της περιουσίας τους χωρίς το χρέος τους να έχει ρυθμιστεί σε επίπεδα τέτοια που να μπορούν να αποπληρώνουν τη δόση.
H ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Γνωρίζει η κυβέρνηση τι πραγματικά προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας, που νομοθετήθηκε μονομερώς από την ΤτΕ ;;;
Γνωρίζουν οι υπουργοί και οι βουλευτές της κυβέρνησης ότι η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ του κόκκινου δανείου περνά αναγκαστικά μέσα από την εθελοντική παράδοση της 1ης κατοικίας στην τράπεζα, τη δυνατότητα παραμονής στο ακίνητο μόνο με σύμβαση lease back ή εναλλακτικά, με την ανταλλαγή του ακινήτου με άλλο, κατασχεμένο από την ίδια τράπεζα, μικρότερης αξίας και, όλα αυτά, υπό την προϋπόθεση της συνολικής ρευστοποίησης, δηλαδή του ξεπουλήματος όσο-όσο, του συνόλου των εξασφαλίσεων και της υπόλοιπης περιουσίας του δανειοληπτη, κινητής και ακίνητης, η οποία πρέπει προηγουμένως να δηλώνεται υποχρεωτικά στην τράπεζα, μέσα από τη διαδικασία του Συνεργάσιμου Δανειολήπτη ;;;
Τι περισσότερο δηλαδή από αυτά ζητά από τον δανειολήπτη ένας κοινός τοκογλύφος ;;;
Όσο για τις βραχυπρόθεσμες διευθετήσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, οι προτεινόμενες λύσεις είναι μόνον αυτές των ρυθμίσεων, τις οποίες αναλύσαμε διεξοδικά προηγουμένως.
Όσο για τη θεσμοθέτηση, ξανά μονομερώς από την ΤτΕ, του Συνεργάσιμου Δανειολήπτη, υπενθυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι, προκειμένου οι δανειολήπτες να χαρακτηριστούν ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΙ, οι τράπεζες τους ζητούν να παραιτηθούν από κάθε ένδικο μέσο, δικαστικό και εξωδικαστικό και να αναγνωρίσουν τα υπόλοιπα των οφειλών τους κατά κεφάλαιο και τόκους, παραιτούμενοι ακόμη και του δικαιώματος της ανακοπής στη διαταγή πληρωμής και την εκτέλεση, δηλαδή και τον πλειστηριασμό. Και ότι το μορατόριουμ των εκτελέσεων κατά της περιουσίας τους περιορίζεται μόνο στους τεχνικούς χρόνους του Κώδικα Δεοντολογίας και της υποχρέωσης απόστολής των 3 επιστολών.
Προστατεύονται οι δανειολήπτες που δεν θα μπορέσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ή που δεν θα καταφέρουν να τηρήσουν τη ρύθμιση ;;;
Τι θα κάνει λοιπόν η κυβέρνηση με το 95% των δανειοληπτών που δεν ρύθμισαν τα κόκκινα δάνειά τους και με εκείνους τους ελάχιστους του 5%, που ενώ αρχικά ρύθμισαν, στην συνέχεια έχασαν σε ποσοστό 80% τη ρύθμιση, επειδή αδυνατούσαν να την εξυπηρετήσουν;;;
Και ακόμη, πόση αριστεροσύνη κρύβει άραγε ο όρος “Συνεργάσιμος Δανειολήπτης”, όταν στην πράξη αυτός εξισώνεται με ένα “Πιστοποιητικό Τραπεζικών Φρονημάτων”, αντίστοιχο με εκείνα των “Κοινωνικών Φρονημάτων” του ακροδεξιού κράτους των δεκαετιών του 50 και του 60, που βάφτιζαν τους αριστερούς ως αντιφρονούντες και εχθρούς του κράτους, προκειμένου να οδηγηθούν στον κοινωνικό και τον επαγγελματικό αποκλεισμό, ακόμη και στην Εξορία ;;;
Γιατί λοιπόν θα πρέπει να τιμωρηθούν, χαρακτηριζόμενοι ως μη Συνεργάσιμοι, οι δανειολήπτες που διεκδικούν την εφαρμογή στις πιστωτικές τους συμβάσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί καταναλωτή, εθνικής και ευρωπαϊκής, και των αποφάσεων της ολομέλειας του ΑΠ και του ΣτΕ ;;;
Υπάρχει, ναι ή όχι, κοινωνικό κράτος δικαίου στην Ελλάδα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 του Συντάγματος ;;; Ή έχει ανασταλεί ακόμη και η απλή έννοια του κράτους δικαίου, στο βωμό της ενίσχυσης του τραπεζικού συστήματος ακόμη και με τα στοιχειώδη συστατικά του δημοκρατικού πολιτεύματος ;;;
Γιατί ζητάτε από τους δανειολήπτες να αποδεχθούν τους τοκογλυφικούς τόκους, τις παράνομες χρεώσεις, τους ανατοκισμούς και τις κεφαλαιοποιήσεις τόκων και εισφορών, με τις οποίες επιβαρύνονται όλα ανεξαιρέτως τα υπόλοιπα δανείων και των καρτών, κόκκινων και πράσινων, την ώρα μάλιστα που τα ελληνικά δικαστήρια, εκδίδουν καθημερινά σωρεία αποφάσεων που τους δικαιώνουν, καταδικάζοντας αντιστοίχως τις τράπεζες ;;;
Και γιατί συνεχίζετε να ανέχεστε την άθλια πρακτική των τραπεζών να απαιτούν από τους δανειολήπτες, προκειμένου να ρυθμίσουν, να παραιτηθούν από κάθε ένδικο μέσο, να παραιτηθούν δηλαδή ακόμη και του δικαιώματος της ανακοπής στη διαταγή πληρωμής και τον πλειστηριασμό ;;;
Τι ζητάτε λοιπόν από τους δανειολήπτες ;;; Να αποδεχθούν την καταλήστευσή τους και να παραιτηθούν από συνταγματικά κατοχυρωμένα δικονομικά τους δικαιώματα, επειδή αυτά είναι νομοτεχνικά αδύνατο να καταργηθούν με τα μνημόνια ;;;
Και, ακόμη, πόσο Συνεργάσιμοι με τις τράπεζες μπορούν να γίνουν οι δανειολήπτες ελβετικού φράγκου, όταν, με δικαστικές αποφάσεις, δικαιώνονται καθημερινά στα δικαστήρια όλης της Ελλάδας ως θύματα εξαπάτησης ή τουλάχιστον παραπληροφόρησης από τις τράπεζες κατά τη χορήγηση των δανείων τους, που σήμερα είναι κόκκινα ;;;
Τι τους προτείνετε ;;; Να αποδεχθούν και, έτσι, να ρυθμίσουν αναγκαστικά το προϊόν της απάτης που δημιούργησε τα σημερινά τους δανειακά υπόλοιπα, για να μη χάσουν τα σπίτια τους στον πλειστηριασμό ;;; Και αυτοί που με δάνεια ελβετικού φράγκου, εξαπατηθέντες από τις τράπεζες, αγόρασαν ένα εξοχικό, σήμερα πρέπει να το χάσουν επειδή αυτό δεν είναι 1η κατοικία ;;;
ΤΟ NON PAPER
Θυμίζουμε ότι μέχρι το 2018 δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση δανείων που συνδέονται με πρώτη κατοικία:
– Ανεξαρτήτως κατηγορίας, δηλαδή όχι μόνο τα στεγαστικά δάνεια αλλά και τα καταναλωτικά, τα επισκευαστικά, τα δάνεια των ελεύθερων επαγγελματιών, των εμπόρων και αγροτών, καθώς και τα δάνεια μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχουν διασφάλιση σε πρώτη κατοικία.
– Με αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ, δηλαδή παραπάνω του 90% του συνόλου των στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας.
H ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Συνιστά προστασία η μετάθεση της προθεσμίας του ξεπουλήματος στα funds την 01/01/2018 ;;;
Ή μετά όλα τα ανωτέρω, πιστεύει ακόμη κανείς ότι, οι πρώτες κατοικίες και οι εν γένει περιουσίες των δανειοληπτών, που δεν προστατεύονται όσο είναι στα χέρια των τραπεζών, θα τύχουν προστασίας μόλις περάσουν στα χέρια των funds ;;;
Δεν έχει αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η μαζική πώληση, μεταβίβαση και η διαχείριση των κόκκινων δανείων από τα funds, οι εκπρόσωποί τους απαιτούν ήδη την τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας, προκειμένου να βάλουν απ’ ευθείας στο χέρι, μαζί με τα 56 Δις των προβλέψεων, και τα ακίνητα των εξασφαλίσεων που καλύπτουν τα κόκκινα δάνεια, ζητώντας και τη διαχείριση των υποθηκών και των προσημειώσεων ;;;
Δεν καταλαβαίνετε ότι, στην επόμενη αξιολόγηση, τη συγκεκριμένη αυτή απαίτηση θα τη βρείτε ως προαπαιτούμενο, όπως βρήκατε μπροστά σας και όλα τα προηγούμενα ;;;
Τι άλλο πρέπει να ακούσει η κυβέρνηση από την κοινωνία, τους φορείς που εκπροσωπούμε χιλιάδες δανειολήπτες, αλλά και από το σύνολο σχεδόν του νομικού κόσμου της χώρας, προκειμένου να καταλάβει ότι οι δανειολήπτες πρέπει να τύχουν της ίδιας, προνομιακής μεταχείρισης με τα funds και να μπορούν έτσι και αυτοί να αγοράσουν κατά προτίμηση τα δάνειά τους από τις τράπεζες, με τις ίδιες προϋποθέσεις και τους όρους αγοράς τους από τα funds ;;;
Και τι θα κάνει η κυβέρνηση όταν οι διοικήσεις των τραπεζών δεχθούν μαζικές μηνύσεις για κακουργηματική απιστία, όταν οι δανειολήπτες του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ, εξωδίκως θα ζητούν από τις τράπεζες να αγοράσουν αυτοί τα δάνειά τους, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση στις τράπεζες τουλάχιστον 1% μεγαλύτερο τίμημα από οποιοδήποτε τίμημα αγοράς προσφέρουν τα funds, με αποτέλεσμα να είναι βέβαιη εκ των προτέρω η ζημία των τραπεζών στην περίπτωση που τα πουλήσουν στα funds αντί στους ίδιους τους δανειολήπτες ;;;
Θα περάσετε και εσείς, οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ, μέσα στη νύχτα, τροπολογίες σαν αυτή των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, για να απαλλάξετε τους τραπεζίτες από τις ποινικές τους ευθύνες ;;;