Επίσπευση της διαδικασίας προσλήψεων ώστε να στελεχωθούν με πολιτικό προσωπικό τόσο το υπουργείο όσο και οι οργανισμοί λιμένων και τα λιμενικά ταμεία ανά την επικράτεια ζήτησε ο νέος υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής από τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ σύμφωνα με την Καθημερινή.
Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός σε σύσκεψη που είχε με τις διοικήσεις και τα στελέχη των εποπτευόμενων αυτών φορέων διαχείρισης λιμένων. Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως «δεδομένου ότι φυσικός και πολιτικός προϊστάμενος όλων είναι το Υπουργείο, πρέπει να υπάρχει μια αμοιβαία εμπιστοσύνη και συνεννόηση, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες διεκδικήσεις».
Μεταξύ των οργανισμών λιμένων βρίσκονται και 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, όπως αποκαλούνται, που το 100% των μετοχών τους έχει μεταφερθεί στον ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2012. Ειδικότερα πρόκειται για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου των οποίων τα οικονομικά αποτελέσματα εμφανίζουν σημαντική βελτίωση κατά τα τελευταία έτη. Το 2015 μάλιστα επέτυχαν αθροιστικά αύξηση κερδοφορίας της τάξης του 20%.
Η προαναγγελία προσλήψεων και μάλιστα μέσω ΑΣΕΠ προκαλεί μερική έκπληξη στην λιμενική βιομηχανία δεδομένου ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων σε αυτήν ανέμενε πως αυτές οι θέσεις θα αποτελούσαν προορισμό για την δεξαμενή των μετατασσόμενων απο τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ εργαζομένων. Μετατάξεις που η δυνατότητά τους θεσπίστηκε απο τη Βουλή μετά απο πρωτοβουλία του απελθόντος υπουργού ναυτιλίας Θ. Δρίτσα η οποία αναλήφθηκε στα πλαίσια της προσπάθειας διαμόρφωσης συνθηκών εργασιακής ειρήνης στα δυο μεγάλα λιμάνια ενόψει ιδιωτικοποίησής τους.
Γεγονός είναι πως πράγματι σημαντικός αριθμός των μικρότερων λιμένων έχει ανάγκες προσωπικού και μάλιστα για να τις καλύψει απασχολεί με οκτάμηνες συμβάσεις έναν αριθμό υπαλλήλων. Παραμένει άγνωστο, προσώρας, ποιοι είναι οι σχεδιασμοί για αυτούς.
Όπως είναι επίσης άγνωστο το εάν και πότε θα προχωρήσει η υλοποίηση απόφασης του διοικητικού συμβούλιου του ΟΛΘ νωρίτερα φέτος για 74 προσλήψεις. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΘ βρίσκεται στην τελική φάση ιδιωτικοποίησης και αναμένεται η οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης που θα κληθεί να εκτελέσει ο επενδυτής και κατόπιν η ανακοίνωση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών, πιθανόν τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Στην παρούσα φάση ανεξάρτητος εξωτερικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ που έχει επιλέγει για αυτό τον λόγο, αξιολογεί τις δυνατότητες αξιοποίησης (ιδιωτικοποίηση, επιμέρους παραχωρήσεις δραστηριοτήτων, περαιτέρω ωρίμανση κλπ) των 10 περιφερειακών Οργανισμών Λιμένων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του. Ο σύμβουλος αναμένεται να υποβάλει τις προτάσεις του εντός του 2016 προκειμένου να αποφασιστεί ποια από αυτά και με ποιο τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν ή αν θα μεταβιβαστούν όλα -όπως πιθανολογείται ευρέως τις τελευταίες ημέρες απο άριστα ενημερωμένες πηγές- στο νέο υπερταμείο και ειδικότερα στον νέο φορέα του, την Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών Α.Ε.
Πρέπει να σημειωθεί πως παρόλο που οι Οργανισμοί Λιμένων αυτοί (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας) είναι ανώνυμες εταιρίες (σύσταση βάσει Ν.2932/2001), η παραμονή της πλειονότητάς τους στο μητρώο φορέων γενικής κυβέρνησης, αναιρεί επί της ουσίας το πλαίσιο λειτουργίας και την ευελιξία τους ως ανώνυμες εταιρίες με αποτέλεσμα να λειτουργούν ως δημόσιοι κρατικοί φορείς με ότι αυτό συνεπάγεται, σημειώνουν κύκλοι με ενδελεχή γνώση του ελληνικού λιμενικού συστήματος.