Η πρόβλεψη αποτελεί μέρος της συμφωνίας που υπέγραψε τις προηγούμενες μέρες το υπουργείο Υποδομών και η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (κατασκευάζει και λειτουργεί το τμήμα του ΠΑΘΕ Ράχες Μαλιακού -Κλειδί Ημαθίας) ύστερα από σχεδόν ένα χρόνο σκληρών διαπραγματεύσεων με την Hochtief που είναι ο επικεφαλής της παραχώρησης με ποσοστό 35%.
Στην εταιρεία που θα λειτουργεί και θα συντηρεί το έργο για τα επόμενα χρόνια, συμμετέχουν επίσης η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 20%, η J&P Άβαξ με 16,25%, η Vinci με 13,75%, η ΑΕΓΕΚ με 10% και η Αθηνά με 5%. Η συμφωνία προβλέπει την μη καταβολή διοδίων για την επόμενη τριετία και στην συνέχεια την καταβολή τελών, ανάλογα με τα έσοδα που προβλέπει η χρηματοοικονομική μελέτη. Πρόκειται για μία πρόβλεψη που μεταφέρει την μπάλα στην επόμενη κυβέρνηση, δημιουργώντας όμως συνθήκες “δεδικασμένου” που θα είναι δύσκολο να ανατραπούν.
Μολονότι, η παραχώρηση βαίνει προς το τέλος της αφού έχει ολοκληρωθεί το 95% του έργου, η κοινοπραξία διεκδίκησε και τελικά πέτυχε να λάβει αποζημιώσεις αλλά και πριμ επιτάχυνσης προκειμένου ο αυτοκινητόδρομος μαζί με τις τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών να παραδοθούν στα τέλη Μαρτίου.
Με την παράδοση των σηράγγων στα Τέμπη, θα ανατιμηθούν και τα διόδια στο Μακρυχώρι (από 1,40 σε 2,50 ευρώ) και την Λεπτοκαρυά (από 1,90 σε 3,20 ευρώ). Επίσης προβλέπεται να μετακινηθεί στην είσοδο των Τεμπών ο σταθμός του Πυργετού που θα χρεώνει 1,50 ευρώ από 2 ευρώ που είναι σήμερα ενώ θα λειτουργήσουν και δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί.