Δύο χρόνια μετρά η τραγική είδηση του χαμού του Παντελή Παντελίδη, αλλά ο επίλογος της ιστορίας δεν έχει ακόμη γραφτεί. Ωστόσο, οι εξελίξεις «τρέχουν» τόσο γύρω από το σκέλος που αφορά στο τροχαίο, όσο και το σκέλος της κλοπής πνευματικού υλικού του αδικοχαμένου τραγουδιστή. Η εφημερίδα «Έθνος» σήμερα αποκάλυψε μέρος του περιεχομένου της προσφυγής της οικογένειας του Παντελίδη στον Εισαγγελέα Εφετών, αλλά και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση χακαρίσματος των λογαριασμών του, προκαλώντας στην οικογένεια ζημία τουλάχιστον 200.000 ευρώ.
Ο φάκελος της υπόθεσης Παντελίδη ανατέθηκε πλέον σε εισαγγελικό λειτουργό, περίπου 1 μήνα μετά την προσφυγή της οικογένειας κατά της διάταξης του αντιεισαγγελέα πρωτοδικών που έστειλε την υπόθεση στο αρχείο. Ο λόγος για τον Αντιεισαγγελέα Εφετών, Σοφοκλή Λογοθέτη, ο οποίος θα κληθεί να μελετήσει τις νέες αιτιάσεις της οικογένειας του αδικοχαμένου τραγουδιστή. Δικαστικοί κύκλοι εκτιμούν πως η υπόθεση ενδέχεται να λάβει άλλη τροπή ως προς το σκέλος της έρευνας, χωρίς αυτό να προδικάζει φυσικά αλλαγή του αποτελέσματος, προκειμένου να έχουν εξαντληθεί όλα τα πρόσφορα αποδεικτικά μέσα και να υπάρχει στη διάθεση των αρχών κάθε στοιχείο που μπορεί αποκαλύψει δίχως αμφιβολία τι συνέβη το μοιραίο βράδυ.
Στην προσφυγή, που σύμφωνα με πηγή του Εφετείου αριθμεί περισσότερες από 100 σελίδες, η πλευρά της οικογένειας φέρεται να σημειώνει τις ελλείψεις που κατά τη γνώμη της υπάρχουν στο φάκελο αλλά και τις αντιφάσεις που θεωρεί ότι υφίστανται στη διάταξη του εισαγγελέα Πρωτοδικών που έστειλε την υπόθεση στο αρχείο. Επισημαίνεται, πως δικαστικοί κύκλοι σχολιάζουν στο «Έθνος» ότι «όπλο» στα χέρια της οικογένειας, πάντα ως προς το κομμάτι της έρευνας και των ενδεχόμενων παραλείψεων, θα μπορούσε να αποτελέσει η πρόσφατη καταδίκη της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την υπόθεση Τσαλικίδη, στην οποία κρίθηκε ότι οι ελληνικές αρχές βιάστηκαν να κλείσουν την υπόθεση χωρίς να διενεργήσουν επαρκή έρευνα.
Η συγκεκριμένη απόφαση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι σε μια έρευνα πρέπει να ληφθούν όλα τα διαθέσιμα μέτρα διασφάλισης των αποδείξεων, όπως για παράδειγμα η εξέταση μαρτύρων, η διενέργεια πραγματογνωμοσυνών, αλλά και η ανάλυση ευρημάτων. Στην περίπτωση Τσαλικίδη, κρίθηκε ότι η «προκαταρκτική εξέταση επί των συνθηκών θανάτου δεν συνιστούσε μια επαρκή και αποτελεσματική έρευνα, αφού δεν διενεργήθηκαν αναγκαίες ανακριτικές πράξεις που εύλογα ζητήθηκαν από τους συγγενείς και δεν αξιολογήθηκαν σημαντικά νέα αποδεικτικά μέσα, ενώ η εισαγγελική διάταξη, που αρχειοθέτησε τη δικογραφία, δεν περιείχε καμία αιτιολογία, αλλά μια απλή παράθεση των ανακριτικών πράξεων που διενεργήθηκαν, παρά τις προφανείς αντιφάσεις που ανέκυψαν στην συμπληρωματική προκαταρκτική εξέταση».
Μάλιστα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο διευκρινίζει ότι «η έρευνα θα πρέπει, κατ’ αρχήν, να είναι ικανή να οδηγήσει στην απόδειξη των γεγονότων της υπόθεσης», ενώ σχολιάζει ότι «στα πλαίσια αυτά η εισαγγελία υποχρεούται να δίνει απαντήσεις πλήρως αιτιολογημένες για ποιο λόγο δεν δέχεται να προβεί σε συγκεκριμένες έρευνες που ζητούνται από τους ενδιαφερομένους ή δεν ακολουθεί τα πορίσματα ερευνών που έχουν διεξαχθεί ακόμη και από την οικογένεια, για ποιο λόγο επιλέγει ένα είδος έρευνας ή αποκλείει άλλο είδος». Κατά συνέπεια, εκεί ίσως ενταχθούν αιτήματα της οικογένειας Παντελίδη σχετικά με τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης μηχανολόγου μηχανικού ή ακόμα και καταθέσεων που δεν δόθηκαν στο προηγούμενο διάστημα.
Ωστόσο, πέρα από τις κινήσεις της οικογένειας, πρέπει να σημειωθεί ότι η εισαγγελική διάταξη, που έστειλε την υπόθεση στο αρχείο, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει καμία ποινική ευθύνη. Μάλιστα, είχε βασιστεί σε ιατροδικαστική πραγματογνωμοσύνη, που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πίσω από το τιμόνι βρισκόταν ο Παντελής Παντελίδης. Με αυτό το αποτέλεσμα και εν αναμονή της δεύτερης κρίσεως από τον εισαγγελέα Εφετών αυτή τη φορά, η Φρόσω Κυριακού και η Μίνα Αρναούτη, οι οποίες δεν πήραν ποτέ την ιδιότητα του κατηγορουμένου στην υπόθεση, φέρονται να ετοιμάζουν αγωγές προς αρκετές κατευθύνσεις. Το ένα σκέλος των αγωγών ενδεχομένως θα καθυστερήσει λίγο, καθώς απαιτείται η αποκατάσταση της υγείας των δύο κοριτσιών, προκειμένου στη συνέχεια να διεκδικήσουν τις νόμιμες αποζημιώσεις από την ασφαλιστική εταιρία του αυτοκινήτου. Το δεύτερο σκέλος αφορά σε αγωγές που σκοπεύει να καταθέσει η πλευρά της Μίνας Αρναούτη σε βάρος όλων εκείνων που την δυσφήμησαν και προσέβαλαν την προσωπικότητά της τον τελευταίο 1,5 χρόνο, που η ίδια παλεύει σε αίθουσες χειρουργείων.
Η μοιραία νύχτα
Το ημερολόγιο έδειχνε 18 Φεβρουαρίου 2016 όταν ο δημοφιλής τραγουδιστής έχασε τη ζωή του στην άσφαλτο. Εκείνη την περίοδο ο Παντελής Παντελίδης ήταν στη πρώτη γραμμή της δημοσιότητας, τόσο για την κριτική που του ασκήθηκε για το στίχο τραγουδιού του «τη σκάρτη γκόμενα, που τριγυρνά στα Κατεχόμενα», όσο και για την νέα τότε μεγάλη του συνεργασία στο μαγαζί Teatro με τη Δέσποινα Βανδή και τον Κώστα Μαρτάκη. Η ιστορία γύρω από το συγκεκριμένο τραγούδι τον έχει καταβάλλει, θα περιγράψουν αργότερα οι δικοί του άνθρωποι, όμως κοιτάζει μπροστά και είναι έτοιμος για τη νέα συνεργασία.
Η πρόβα έχει ολοκληρωθεί και το νέο τραγουδιστικό σχήμα είναι έτοιμο για την τζενεράλε και έπειτα για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα. Το απόγευμα της 17ης Φεβρουαρίου ο τραγουδιστής, έχοντας τελειώσει την πρόβα του, βλέπει ποδόσφαιρο στο καμαρίνι μαζί με φίλους του και παραγγέλνουν φαγητό. Ο 32χρονος μετά την «ένταση» της πρόβας και το άγχος της επερχόμενης πρεμιέρας δεν είχε όρεξη να πάει για ύπνο. Λίγο μετά της δύο τα ξημερώματα βρίσκεται για ποτό σε ένα μπαράκι στη Νέα Σμύρνη, όπου δουλεύουν οι φίλες του Φρόσω Κυριακού και Μίνα Αρναούτη. Λίγο αργότερα, η παρέα θα βρεθεί σε κλαμπ στη Γλυφάδα, όπου θα συνεχίσει τη διασκέδασή της. Δε θα μείνουν πολύ εκεί και λίγο αργότερα θα καταλήξουν σε σπίτι φίλου του τραγουδιστή κοντά στο Γκολφ της Γλυφάδας για να παίξουν χαρτιά.
Αρχίζει να ξημερώνει και ο Παντελής Παντελίδης φέρεται να παίρνει την απόφαση να επιστρέψει στο καμαρίνι του για να κοιμηθεί εκεί, αφού την επόμενη μέρα ήταν η πρόβα τζενεράλε. Το θηριώδες τζιπ που είχε πάρει δοκιμαστικά από την Αντώνη Ρέμο θα βρεθεί γύρω στις 8 το πρωί στην αερογέφυρα, λίγο πριν τη λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ρεύμα προς Αθήνα. Στις 08.20 το πρωί ο τραγουδιστής δεν βρίσκεται πια στη ζωή, ενώ οι δύο συνεπιβατίδες του μεταφέρονται στο νοσοκομείο, με την Μίνα Αρναούτη να βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση. Τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα ήταν γεμάτα εκδηλώσεις αγάπης προς τον τραγουδιστή, αλλά και έρευνες, πραγματογνωμοσύνες και «αντεγκλήσεις» μεταξύ της οικογένειάς του και των δύο νεαρών κοριτσιών που βρέθηκαν μαζί του εκείνη τη νύχτα. Με τη λήξη της δικαστικής διαμάχης αναμένεται να γραφτεί επιτέλους και ο επίλογος της τραγικής ιστορίας.
Υποκλοπή πνευματικού υλικού
Αν και το ενδιαφέρον είναι σταθερά στραμμένο στις εξελίξεις σχετικά με το ποιος καθόταν στη θέση του οδηγού τα ξημερώματα της 18ης Φεβρουαρίου, σε εξέλιξη βρίσκεται και στο ζήτημα υποκλοπής ακυκλοφόρητων τραγουδιών και προσωπικών δεδομένων από τους λογαριασμούς του Παντελή Παντελίδη, λίγες μόνο ώρες μετά την τραγική είδηση του χαμού του. Μάλιστα, η έρευνα έχει προχωρήσει, καθώς έχει κατατεθεί πρόταση εισαγγελέα για την υπόθεση και εκκρεμεί το σχετικό βούλευμα. Η τακτική ανακρίτρια δεν είχε καλέσει πρόσωπα σε απολογία, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους» έχουν βρεθεί στοιχεία που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.
Η υπόθεση είχε ξεκινήσει να ερευνάται και από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που είχε καταθέσει η οικογένεια του Παντελή Παντελίδη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας. Στη μήνυση καταγγελλόταν πως άγνωστοι δράστες έχουν υποκλέψει αδημοσίευτα τραγούδια αλλά και πρωτότυπες εκτελέσεις, έχουν χακάρει τις σελίδες του τραγουδιστή σε κοινωνικά δίκτυα, αλλά και τους λογαριασμούς του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Όμως, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο λογαριασμό του τραγουδιστή στο κανάλι του στο Youtube, από όπου εμφανίζεται ζημία ύψους τουλάχιστον 200.000 ευρώ. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική μήνυση «ο δράστης ή δράστες, έχοντας την de facto πρόσβαση στις προαναφερθείσες σελίδες, και ιδίως του καναλιού που τηρούσε ο θανών στο youtube, εμφανίζονταν ψευδώς ως οι νόμιμοι διαχειριστές των, εισπράττοντας παρανόμως υπέρογκα ποσά, που υπερβαίνουν, το ποσό των 120.000 ευρώ και ειδικότερα το ποσό των διακοσίων χιλιάδων 200.000 ευρώ, από τις προβαλλόμενες διαφημίσεις.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ