Όσοι και όσες παρευρέθηκαν στη χορωδιακή συνάντηση «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου», που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στο πλαίσιο των Ελευθερίων 2018, έγιναν μάρτυρες ενός πρωτόγνωρου και ανησυχητικού περιστατικού!
Ενώ στη σκηνή βρισκόταν η Φιλαρμονική των Κρηνίδων, στο κενό ανάμεσα στα κομμάτια, μία γυναίκα κοντά στα 70 πλησίασε τον μαέστρο και τον ρώτησε, σε έντονο ύφος, γιατί παίζει Γερμανούς συνθέτες (είχε μόλις παίξει ένα κομμάτι από Μπαχ) και όχι κάποιον Έλληνα. Η κυρία δεν έμεινε εκεί. Έφτυσε τον μαέστρο και αποχώρησε από το θέατρο δεχόμενη τις διαμαρτυρίες των υπόλοιπων θεατών. Το γεγονός έγινε αντιληπτό από τους θεατές των πρώτων σειρών.
Τόσο ο μαέστρος, όσο και η συντονίστρια της εκδήλωσης, σημείωσαν ότι η μουσική είναι παγκόσμια και δεν ανήκει σε κανένα λαό. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης συνεχίστηκε κανονικά.
Λίγο αργότερα, ήρθε να προστεθεί ένα ακόμα περιστατικό εθνικιστικής έξαρσης όταν ένας θεατής, διαμαρτυρήθηκε για την αναφορά της παρουσιάστριας στην τοποθεσία των Κρηνίδων, Πλατανολεύκες, με το τούρκικο της όνομα, δηλαδή Καβάκια. Ο κύριος δεν έμεινε εκεί. Σε έντονο ύφος έκανε αναφορά στο νέο Μακεδονικό Κόμμα εισπράττοντας τελικά την δυσαρέσκιά αρκετών εκ των υπόλοιπων θεατών που ήταν δίπλα του.
Τα δύο αυτά περιστατικά δεν στάθηκαν ικανά να στιγματίσουν την υπέροχη εκδήλωση. Πρόσθεσαν όμως προβληματισμούς στους δημοκράτες πολίτες που βλέπουν την εθνικιστική υστερία να εισβάλλει, έστω και αδρά, στον «ιερό» χώρο του πολιτισμού και δη του Αρχαίου Θεάτρου των Φιλίππων.
ΠΗΓΗ: kokkinokavalas.gr