Η Ελλάδα έχει ικανούς ανθρώπους και θα πρέπει να βασιστούμε σε αυτούς και να δημιουργήσουμε εθνικά προϊόντα και υπηρεσίες που να είναι ανταγωνιστικά διεθνώς” τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan.
Τρόποι για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 4ου Οικονομικού Φόρουμ Δελφών σε ένα πάνελ διακεκριμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Για το καυτό αυτό ζήτημα για την Ελλάδα στη μεταμνημονιακή εποχή συζήτησαν η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συμβουλίων για την Ανταγωνιστικότητα κα. Deborah Wince Smith, o συνιδρυτής και πρόεδρος του Concordia Summit κ. Νικόλας Λογοθέτης, ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου κ Σίμος Αναστασόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Νοτιοανατολική Ευρώπη κ. Γιώργος Δασκαλάκης.
Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που παρουσία του Αμερικανού πρέσβη στελεχών του επιχειρηματικού κόσμου και πολιτικού κόσμου, αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση της κας Smith και του κ. Αναστασόπουλου για την σημασία της πρόσφατης ίδρυσης του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας που ενώνει φορείς και τον επιχειρηματικό κόσμο και θα μπορεί να φέρει στη συζήτηση εφαρμόσιμες πολιτικές ενώ ο κ Λογοθέτης επεσήμανε ότι η Ελλάδα οφείλει να ασκήσει μια επιθετική προβολή των δυνατοτήτων της διεθνώς στη νέα εποχή μετά την κρίση.
Στο επιτυχημένο παράδειγμα της Stoiximan παρά την κρίση στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο κ. Δασκαλάκης. Στην ερώτηση πώς τα κατάφερε η εταιρεία και μάλιστα επέκτεινε το μοντέλο ανάπτυξης της σε άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες, ο κ. Δασκαλάκης απάντησε ότι η Stoiximan εφάρμοσε στην πράξη κάποιες από τις βασικές αρχές της ανταγωνιστικότητας στη νέα εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης: Από την αρχή βασίστηκε στην τεχνολογία, την καινοτομία και το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργώντας μια κουλτούρα ευέλικτη και ανοιχτή σε νέες ιδέες.
«Η 4η βιομηχανική επανάσταση έχει αλλάξει τον τρόπο που αξιολογούμε την ανταγωνιστικότητα», σχολίασε ο κ. Δασκαλάκης. «Πλέον υπάρχουν κάποια soft skills που έρχονται στο προσκήνιο: τεχνολογία, agility, openness. Η Ελλάδα έχει ικανούς ανθρώπους και θα πρέπει να βασιστούμε σε αυτούς και να δημιουργήσουμε εθνικά προϊόντα και υπηρεσίες που να είναι ανταγωνιστικά διεθνώς. Σε μια χώρα που η ανεργία και το brain drain είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα, εμείς επιλέξαμε να λειτουργούμε από την Ελλάδα. Επενδύσαμε σε υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό και νέες τεχνολογίες και σε τρία μόνο χρόνια αυξηθήκαμε από 80 εργαζόμενους σε 540, μετατρέποντας το brain drain σε brain gain. Οι άνθρωποι αναπτύσσουν τεχνολογία, εμείς αναπτύσσουμε ανθρώπους.»
Όπως επισημαίνει ο κ. Δασκαλάκης, η επιμονή απέναντι στα εμπόδια, το επιχειρηματικό ρίσκο, οι υψηλοί στόχοι, η οριζόντια ιεραρχική δομή και η σταθερή επένδυση στην ποιότητα ήταν μερικά από τα στοιχεία που δικαιολογούν την επιτυχία του Ομίλου Stoiximan. «Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί σημαντικό κέντρο παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών. Για να το επιτύχουμε, όμως, χρειαζόμαστε ένα σταθερό περιβάλλον και ανταγωνιστικές συνθήκες εργασίας. Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα: για εμάς μας κοστίζει σχεδόν το διπλάσιο της τιμής για να προσφέρουμε σε ένα άτομο το ίδιο καθαρό μισθό που απολαμβάνει στο Ηνωμένο Βασίλειο ή σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Για να τα καταφέρουμε σαν χώρα, θα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά, να επιδιώξουμε να γίνουμε ένα διεθνές κέντρο για υπηρεσίες, να δώσουμε κίνητρα που θα επιτρέψουν στα δυνατά μυαλά μας να γυρίσουν πίσω στη χώρα μας» σημείωσε σχετικά τονίζοντας όμως ότι η Stoiximan έχει κάνει μια συνειδητή απόφαση να αναπτυχθεί στο εξωτερικό με βάση την Ελλάδα παρά τις δυσκολίες.