Ευχή όλων είναι η 60χρονη γυναίκα που τραυματίστηκε σοβαρά στο δυστύχημα στο Πόρτο Χέλι και έχασε δύο αδελφούς να κερδίσει τη μάχη που δίνει. Πριν από μία εβδομάδα, ένας 44χρονος Γάλλος, παρέσυρε με το φουσκωτό το οποίο οδηγούσε στη θαλάσσια περιοχή, νότια του αργολικού κόλπου, μία ψαρόβαρκα και προκάλεσε ένα φρικτό δυστύχημα, τα αίτια του οποίου μελετά ακόμη η ανακριτική υπηρεσία. Αυτή τη στιγμή οι πραγματογνώμονες συνεχίζουν να εξετάσουν όλα τα στοιχεία, ενώ βρισκόμαστε και σε αναμονή των ιατροδικαστικών δεδομένων.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως τα δύο αδέλφια, ο 60χρονος και 70χρονος, πέθαναν ακαριαία.
Λιμενάρχης Ναυπλίου:
«Απόλυτη η ευθύνη του χειριστή, κανένα διοικητικό ατόπημα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε υποβάθμιση των δύο υπολιμεναρχείων σε τμήματα. Ακόμη και το σκάφος καταδίωξης είχε δοθεί στην Αίγινα με αποτέλεσμα να μη διαθέτουμε σκάφος, άρα να μην υπάρχει πρόληψη και αστυνόμευση στην περιοχή» δήλωσε προ ημερών ο δήμαρχος Ερμιονίδας,
Δημήτρης Σφυρής, αποδίδοντας μερικές ευθύνες και στο Λιμενικό Σώμα. Η «ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ» ήρθε σε επαφή με τον Λιμενάρχη Ναυπλίου, Παναγιώτη Κοντό, ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση από την πρώτη στιγμή και μας εξήγησε ακριβώς τι ισχύει: «Έχουμε να κάνουμε με ένα συμβάν, αποκλειστικής ευθύνης του χειριστή του ταχύπλοου. Οι εμπειρογνώμονες θα μελετήσουν την υπόθεση για να ξεκαθαριστεί αν υπήρχε επαρκής φωτισμός στη βάρκα των τριών αδελφών. Κατά τα άλλα, όμως, δεν υπάρχει
κάποια διοικητική ευθύνη. Αντιλαμβάνομαι πως ο δήμαρχος έχει συγκεκριμένη οπτική της κατάστασης, αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα: Το 2014 έγινε αναδιάρθρωση σε όλη την Ελλάδα και καθιερώθηκε ένα νέο μοντέλο λιμενικής φύλαξης και φροντίδας. Τέσσερις περιοχές, η Ερμιονίδα, το Άστρος, το Λεωνίδιο και το Πόρτο Χέλι, συμπτύχτηκαν σε μία. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως τετραπλασιάστηκαν οι ευθύνες. Το αντίθετο συνέβη. Το 80% των υπηρεσιών αφαιρέθηκε από τους λιμενικούς. Οι γραφειοκρατικές δουλειές, οι επιθεωρήσεις, οι υπογραφές αποφάσεων, οι εκδόσεις αδειών αφαιρέθηκαν από τις αρμοδιότητές τους. Παλαιότερα υπήρχαν 12 λιμενικοί σε κάθε ένα από αυτά τα σημεία, τώρα υπάρχουν 17 και για τ τέσσερα. Αλλά είναι όλοι μάχιμοι. Έγινε το συμβάν στο Θυρί και σε λιγότερο από μισή ώρα βρέθηκαν στο σημείο πέντε σκάφη και πέντε αυτοκίνητα!» Ναι, αλλά δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα σκάφος στην περιοχή,
ένας λιμενικός να επεμβαίνει, αν βλέπει κάποια παράνομη δραστηριότητα στο χώρο ευθύνης του;
«Προφανώς δεν μπορεί να υπάρχει σε κάθε παραλία ένα λιμενικό σκάφος. Αλλά και να υπήρχε, ο χειριστής
του ταχύπλοου δεν έκανε κάτι παράνομο. Αν υπήρχε, θα μπορούσε απλά να τον συνετίσει, να του πει να πηγαίνει πιο αργά. Το δυστύχημα συνέβη 500 μέτρα περίπου μακριά από την ακτή. Η νομοθεσία απαγορεύει αυτές τις ταχύτητες στα 200 μέτρα από την ακτή, ή στα 200 μέτρα από τις σημαδούρες. Δεν υπάρχουν σημαδούρες στη συγκεκριμένη παραλία. Το ολέθριο λάθος του χειριστή ήταν ότι αγνόησε τον Διεθνή Κώδικα Αποφυγής Συγκρούσεων. Είναι ένας παγκόσμιος κανονισμός που έρχεται και δένει και με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις των χειριστών τέτοιων ταχύπλοων. Δεν υπάρχει όριο ταχύτητας στα ανοιχτά. Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα. Αγνόησε τον κώδικα».
Ελεύθερος ο 44χρονος
Ελεύθερος με χρηματική εγγύηση 50.000 ευρώ και παρουσία μία φορά το μήνα στην πλησιέστερη ελληνική
προξενική αρχή, αφέθηκε με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα Ναυπλίου ο 44χρονος Γάλλος χειριστής του ταχύπλοου. Στον 44χρονο έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για διπλή ανθρωποκτονία από αμέλεια, πρόκληση σωματικών βλαβών, επίσης από αμέλεια και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος. Αρνητικό ως προς την κατανάλωση αλκοόλ ήταν το δείγμα αίματος που ελήφθη από τον δράστη 16 ώρες μετά το περιστατικό, ενώ δεν προκύπτει να
είχε γίνει χρήση οποιασδήποτε άλλης ουσίας. Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της έρευνας, κλιμάκιο λιμενικών
είχε μεταβεί στις Σπέτσες όπου είχαν δειπνήσει οι 11 Γάλλοι (10 φιλοξενούμενοι του χειριστή) που επέβαιναν στο σκάφος, προκειμένου να διαπιστώσουν αν είχε υπάρξει κατανάλωση αλκοόλ.