Η θυγατρική της Lufthansa βελγική αεροπορική εταιρία Brussels Airlines, θα απολύσει περίπου 1.000 εργαζόμενους και θα μειώσει και τον στόλο της κατά 30% λόγω της κρίσης που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορωνοϊού.
«Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, αναγκάζοντάς μας να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα. Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση», εξήγησε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ντίετερ Βρανκξ, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης. Το «σχέδιο ανάκαμψης» το οποίο παρουσίασε το πρωί προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30%.
«Το παγκόσμιο μέγεθος της εταιρίας, και κατά συνέπεια το δυναμικό της, θα μειωθούν κατά 25%», ανέφερε η Brussels Airlines, που «θα συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους της προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των απολύσεων». «Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή» στη διεύθυνση, αντέδρασε ο Ντιντιέ Λέμπε, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.
Η Βελγίδα πρωθυπουργός εξέφρασε τη «λύπη» της
Το απόγευμα προβλέπεται να διεξαχθεί μια συνάντηση ανάμεσα στα συνδικάτα και μέλη της βελγικής κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η πρωθυπουργός Σοφί Βιλμές. Σε ένα tweet, η τελευταία εξέφρασε λύπη για μια «δύσκολη ανακοίνωση» για το προσωπικό της εταιρίας και τις οικογένειές τους.
Η Brussels Airlines ελπίζει με τις απολύσεις αυτές ότι θα μπορέσει να «αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023».
Η εταιρία δικαιολογεί τις ανακοινώσεις αυτές επικαλούμενη «τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στα οικονομικά (της)» και τη «συνεχιζόμενη πολύ μικρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια».
Η Brussels Airlines χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα
Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεών της, η Brussels Airlines «χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της».
Το σύνολο του τομέα των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια πλήρη ασάφεια όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής επανάληψης των πτήσεων καθώς σε πολλές χώρες αρχίζει η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.
Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) ή ακόμη η σκανδιναβική SAS (5.000).
Κορωνοϊός: Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τον φονικό ιό
Live: Ο παγκόσμιος χάρτης εξάπλωσης της πανδημίας