Η ελληνική κυβέρνηση επεξεργάζεται σχέδιο στήριξης της Aegean, χωρίς ακόμη να έχει καταστεί σαφές εάν το σχέδιο προβλέπει τη συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο του αερομεταφορέα. «Δεν θα αφήσουμε εταιρείες όπως η Aegean, χωρίς φροντίδα», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο υπουργός ανέφερε πως η «κυβέρνηση ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean”, το οποίο όπως διευκρίνισε δεν είναι ακόμη έτοιμο ενώ σημείωσε «στόχος μας είναι να μην βρεθεί, (σ.σ. η Aegean), σε θέση αδυναμίας».
Ο κ. Γεωργιάδης, επικαλούμενος το γεγονός ότι το σχέδιο δεν έχει ακόμη εκπονηθεί απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση αν θα υπάρξει συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της Aegean. Περιορίστηκε να αναφέρει: «το πρόβλημα δεν είναι αν θα μπει το δημόσιο ως μέτοχος στην εταιρεία, αλλά να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο».
Ο υπουργός Ανάπτυξης χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα την Aegean και φλέγον το θέμα που αντιμετωπίζει. Ανέφερε πως «οι ανταγωνιστές της Aegean, η μια μετά την άλλη, λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αυτό δημιουργεί στον κλάδο νόθευση των κανόνων ανταγωνισμού, οπότε και είναι λογικό η εταιρεία να έχει αγωνία για το μέλλον της.
Νωρίτερα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι δεν τίθεται ζήτημα κρατικοποίησης της Aegean, επισημαίνοντας ότι έχει δοθεί σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες αναστολή των τελών τους και διευκόλυνση για μετάθεση ορισμένων πληρωμών στο μέλλον, και το ίδιο ισχύει και για τα αεροδρόμια, ενώ με το υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται και άλλα μέτρα.
Τι είχε δηλώσει ο πρόεδρος της Aegean
Για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή της πορεία η εταιρεία, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας σήμερα σε τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών και επενδυτών, επισημαίνοντας την ανάγκη κρατικής ενίσχυσής της εταιρείας, χωρίς ωστόσο κρατικοποίηση της μέσω παροχής μετοχών με δικαιώματα ψήφου στο ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ενώ η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία, και με ένα πολύ πετυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ήρθε ο Μάρτιος – οπότε και κηρύχθηκε επισήμως από τον ΠΟΥ η πανδημία του κορωνοϊού – και κατέγραψε 56% μείωση της επιβατικής κίνησης και κατά 30% περιορισμένες πτήσεις.
Διαβάστε τη συνέχεια: εδώ
Κορωνοϊός: Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις για τον φονικό ιό
Live: Ο παγκόσμιος χάρτης εξάπλωσης της πανδημίας