Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Προανακριτική: Τα στοιχεία του FBI που έκρυβε η εισαγγελία Διαφθοράς- “Ερευνήθηκαν επιλεκτικά οι πληροφορίες” καταγγέλλει ο Αγγελής

Τα στοιχεία που έκρυβε στα συρτάρια της η εισαγγελέας Διαφθοράς, Ελένη Τουλουπάκη, και αποκαλύπτουν τον τρόπο που διενεργήθηκε η έρευνα για την υπόθεση Νοvartis έστειλε στη Βουλή, όπως αποκάλυψε το eReportaz, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Αγγελής. Από αυτά προκύπτουν ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία καθώς στα πληροφοριακά δελτία τα οποία βαπτίστηκαν “απόρρητα” δεν καταγράφονται τα ονόματα -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- ελλήνων πολιτικών οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια. Προκύπτει όμως και κάτι ακόμα. Ότι οι πληροφορίες των Αμερικανών προς τους έλληνες εισαγγελείς «βασίζονται σε εξέταση μαρτύρων…» πως «η έρευνα είναι εν εξελίξει και το FBI όπως και οι εισαγγελείς των ΗΠΑ δεν έχουν καταλήξει σε πραγματικά ή νομικά συμπεράσματα…» και πως οι πληροφορίες «δεν θα έπρεπε να εκληφθεί σαν τελικό πραγματικό πόρισμα».

Το χειρότερο όμως είναι, βάσει της νέας αναφοράς Αγγελή, ότι οι εισαγγελείς Διαφθοράς βάπτισαν ως απόρρητα τα συγκεκριμένα στοιχεία, έκαναν επιλεκτική έρευνα και δεν ασχολήθηκαν (μέχρι τον Ιανουάριο του 2019 οπότε και αποχώρησε) με τη διερεύνηση του συνόλου των πληροφοριών που έλαβαν από τις Αμερικανικές Αρχές! Επιπλέον ο πρώην επόπτης των εισαγγελέων Διαφθοράς επισημαίνει ότι η πλειονότητα των συγκεκριμένων στοιχείων δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια ποινική διαδικασία καθώς έχουν αποκτηθεί παράτυπα για το λόγο ότι η εισαγγελία Διαφθοράς σταμάτησε να εφαρμόζει τη διαδικασία της δικαστικής συνδρομής.

Ακολουθεί η αναφορά του κ. Αγγελή

AGGELIS 1

Οι διαφημιστικές και το πλυντήριο 

Από αυτά προκύπτει πως οι περίφημες αμερικανικές εκθέσεις καταγράφουν τις καταγγελίες δύο μαρτύρων που κωδικοποιούν ως C1 και C2. Επισημαίνουν δε ότι πρόκειται για Έλληνες πολίτες στελέχη της Novartis Ελλάδας. Μάλιστα για τον C1 δίνουν πληροφορίες που παραπέμπουν σε γνωστό πρόσωπο το οποίο εικάζεται ότι είναι ο «Μάξιμος Σαράφης».

Ειδικότερα η έκθεση αναφέρει: «Ο C1 προσελήφθη από την Novartis Ελλάς S.A.C.I (NVG) περίπου τον Ιούνιο του έτους 2008 εως τον Οκτώβριο του έτους 2014 ως Διευθυντής Επικοινωνίας και Συλλογικής Ευθύνης. Με αυτή την ιδιότητα ο C1 ήταν υπεύθυνος για τα μέσα και τις δημόσιες σχέσεις και πρωτοβουλίες πρόσβασης στην αγορά στην Ελλάδα». Να σημειωθεί ότι ο C1 κατέθεσε στις αμερικανικές αρχές προσδοκώντας οικονομικό όφελος, στοιχείο που καθιστά αυτομάτως παράνομη την συνεργασία του με τις ελληνικές αρχές για την διερεύνηση της ίδιας υπόθεσης.

Στα αμερικανικά έγγραφα περιέχεται πλήθος πληροφοριών για τον τρόπο με τον οποίο η Novartis ξέπλενε χρήμα μέσω διαφημιστικών εταιρειών. Σύμφωνα με τους δύο μάρτυρες οι οποίοι κατέθεσαν στην Αμερική C1 και C2 ανώτεροι διοικητικοί αξιωματούχοι στην Ελλάδα, που παρέλαβαν παράνομες δωροδοκίες από την Νοvartis, είναι, μεταξύ άλλων, και οι ακόλουθοι:

Νίκος Μανιαδάκης, ανώτερος σύμβουλος στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και συνεργάτης στην Ενική Σχολή Δημόσιας Υγείας.
Ανδρέας Λοβέρδος, πρώην Υπουργός Υγείας.
Δημήτριος Λιντζέρης, μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου και πρώην Πρόεδρος του
ΕΟΦ.
Γεώργιος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου, Δ/ντής του Εθνικού Δικτύου Υγιών Πόλεων του WHO, Πρόεδρος του Ελληνικού Διαδημοτικού Φορέα Δομών Υγείας για Τοπικές Αρχές, και Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας.
Ευστράτιος Χατζηχαραλάμπους, ανώτερους αξιωματούχος στο Υπουργείο Υγείας και Πρόεδρος του Ελληνικού Οφθαλμολογικού Συνδέσμου.
Ιωάννης Κυριακόπουλος, σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας στον Τομέα Κοστολόγησης Φαρμάκων και αποζημίωσης και διευθυντής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.
Κυριάκος Σουλιώτης, σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, πρώην αξιωματούχος στο Υπουργείο Υγείας και πρώην αντιπρόεδρος του ΕΟΠΠΥ.
Ιωάννης Στουρνάρας, διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και πρώην Υπουργός Οικονομικών.
Μαρία Καπετανίδου, επικεφαλής του Τμήματος Συνταγογράφησης και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του ΕΟΦ.
Αντώνιος Αυγερινός, Πρόεδρος του Ερυθρού Σταυρού και πρώην επικεφαλής του φαρμακείου του Νοσοκομείου Γεώργιος Γεννηματάς, ενός δημοσίου νοσηλευτικού ιδρύματος στην Ελλάδα.
Μαρία Γείτονα, καθηγήτρια Οικονομίας της Υγείας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πρόεδρος και ιδρυτής του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Φορέα Φαρμακοοικονομίας (HELSPOR) και
Παρασκευή Σακκά, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Άνοιας και Νόσου Alzheimer, Πρόεδρος του Εθνικού Φορέα Δράσης για την Άνοια και τη Νόσο Alzheimerτου Υπουργείου Υγείας.

Τα δελτία του FBI αναφέρουν ότι προς διευκόλυνση και συγκάλυψη των ανωτέρω πληρωμών, η NVG ξέπλενε τα χρήματα μέσω διαφόρων εταιριών μέσων μαζικής ενημέρωσης και διαφήμισης στην Ελλάδα. Αρχής γενομένης από το έτος 2009, η ΝVG κατέβαλε χρήματα παραπάνω από την αγοραία αξία ώστε να διαφημίζεται σε νόμιμα μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα και σε κάποιες περιπτώσεις αγόραζε διαφημίσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το ξέπλυμα χρήματος της NVG. Οι εταιρίες μέσων μαζικής ενημέρωσης και οι διαφημιστικές που λάμβαναν χρηματικά ποσά από την NVG γενικά κρατούσαν το 1/3 του συνόλου του πληρωτέου ποσού και επέστρεφαν το υπόλοιπο στην NVG για τον σκοπό δωροδοκίας κρατικών αξιωματούχων.

PUBLICIS HELLAS

Μία παγκόσμια συμφωνία προμήθειας πραγματώθηκε η οποία επικεντρώθηκε στις επαφές με πωλητές μέσων (media). H παγκόσμια συμφωνία δημιούργησε έναν κεντρικό πωλητή, την Publicis Hellas, την οποία όλες οι φαρμακευτικές εταιρίες κάθε χώρας χρησιμοποιούσαν για διαφημίσεις. Ο Πρόεδρος της Publicis ήταν ο Αντόας Πασσάς (γνωστός στον συντάκτη ως Αντώνης Πασσάς). Η Publicis Hellas ήταν η πατρική εταιρία της Zenith Media. H Αντιγόνη Γαλάνη ήταν η Αντιπρόεδρος της Zenith Media. Σύμφωνα με τη διάρθρωση της εταιρίας, κάτω από την ZenithMedia, ήταν η ΙΝΚΑΝ. Η ΙΝΚΑΝ στόχευε στις ψηφιακές διαφημίσεις και αργότερα, πτώχευσε. Ο ιδιοκτήτης της Publicis Hellas ήταν ο Θωμάς Αντωνιάδης. Το ιδανικό αποτέλεσμα ήταν οι φαρμακευτικές εταιρίες να αποκτήσουν καλύτερες τιμές για διαφήμιση.
Το 2014, το Τμήμα Αγοράς της Novartis πίεζε ώστε να κατέχει όλα τα μέσα μέσω της Publicis Hellas. Yπήρχε μία φήμη ότι η Publicis Hellas χρησιμοποιούσε την Zenith Media σαν όχημα ώστε να χειραγωγεί την αγορά χρησιμοποιώντας μικρότερες εταιρίες για επιχειρήσεις.

Οι μικρότερες εταιρίες λάμβαναν στο τέλος του έτους επιστροφές χρημάτων. Η Zenith Media χρέωσε την Novartis με τέλος διεκπεραίωσης 6%. Η Ζenith Media απευθύνθηκε στις άλλες εταιρίες media και ζήτησε ποσοστό 20%. Αυτή ήταν κοινή πρακτική στη βιομηχανία μέσων στην Ελλάδα. Η Publicis Hellas επίσης ζήτησε σημαντική παρακράτηση αμοιβών (προμηθειών) ύψους 12.000-15.000 Ευρώ τον μήνα.

Σύμφωνα με την πολιτική, η Zenith προβλεπόταν να εκδίδει τιμολόγια με ένα αντίγραφο της διαφήμισης ή μία λήψη από την ιστοσελίδα απευθείας προς το λογιστήριο της Novartis.

To λογιστήριο αντιστοιχούσε τα τιμολόγια στο πακέτο της Zenith. H Zenith παρείχε στιγμιότυπα οθόνης ιστοσελίδων που δεν υπήρχαν στη Novartis. Yπήρχε μία εξαίρεση στην τροποποίηση της παγκόσμιας συμφωνίας. Η Novartis μπορούσε να επιλέγει μικρότερους πωλητές εάν υπήρχε συνεργασία με μέσα ειδικευόμενα στην υγειονομική περίθαλψη. Οι μικροί πωλητές ζητούσαν να πληρώνονται απευθείας από την Novartis από την στιγμή που ο μέσος κύκλος πληρωμής προς τους πωλητές διαρκούσε εννέα μήνες όταν η πληρωμή προωθούνταν μέσω της Publicis Hellas αντί τεσσάρων μηνών, οσάκις η πληρωμή προωθούνταν απευθείας μέσω της Novartis.

H ευθύνη της Publicis Hellas συνίστατο στο αναζητά ψεύτικες ιστοσελίδες και απατηλές διαφημίσεις, που δεν υπήρχαν. Ειδικοί πωλητές λάμβαναν τιμολόγια μέσω της Publicis Hellas χωρίς τον πρέποντα διαγνωστικό έλεγχο. Η Publicis ήταν υπεύθυνη να επαληθεύει τους πωλητές. Σε κάθε περίπτωση λάμβαναν 6% επιστροφή από όλες τις συναλλαγές. Η Publicis ανέβαζε στιγμιότυπα οθόνης των συγκεκριμένων διαφημίσεων και δεν έκανε περαιτέρω έρευνα στα μέσα ενημέρωσης ή περαιτέρω ανάλυση. Ο Πασσάς ήταν γνώστης της κουλτούρας της Publicis και αναβαθμίστηκε σε Πρόεδρο του γκρουπ. Ήταν πιθανό οι οικονομικοί διευθυντές της Publicis Hellasκαι της Novartis να έχουν μία εμπιστευτική συμφωνία ότι αν ορισμένοι πωλητές είχαν κοκκινήσει, να επιτρέπουν την προώθηση των πληρωμών.

Η διαδικασία έγκρισης της Novartis για την πληρωμή των τιμολογίων είχε ως εξής:
1. Οι υπεύθυνοι αγοράς εισήγαγαν την πληροφορία στο σύστημα της Novartis. 2. Πρώτο στάδιο έγκρισης από τον διευθυντή του τμήματος αγοράς. Ο διευθυντής αυτός ήταν υπεύθυνος για άσκησης επίβλεψης, επικύρωση σχέσης πωλητών και είσοδο παραμέτρων στο σύστημα. 3. Δεύτερο στάδιο έγκρισης από τον διευθυντή του τμήματος εξόδων ή τον υπεύθυνο του τμήματος επικοινωνίας. Οι διευθυντές δεν δύναντο να εγκρίνουν τις δικές τους εισαγωγές. 4. Επόπτης διευθυντή κέντρου εξόδων. 5. Έγκριση από γενικό οικονομικό διευθυντή αν το ποσό υπερέβαινε τα 25.000 Ευρώ.

REALMEDIA

Ιδιοκτήτης της REAL MEDIA ήταν ο Νίκος Χατζηνικολάου, δημοφιλής δημοσιογράφος με σημαντική πολιτική επιρροή. Ο Χατζηνικολάου μεγάλωσε σε μία συντηρητική πολιτική οικογένεια. Ο Χατζηνικολάου συναντήθηκε με τον Κωνσταντίνο Φρουζή, Αντιπρόεδρο της Novartis, 3-4 φορές στο γραφείο του Φρουζή κατά την περίοδο 2012-2014. Ο Χατζηνικολάου είχε εύκολη πρόσβαση στο υπουργείο οικονομικών, υπουργείο άμυνας, υπουργείο παιδείας, υπουργείο υγείας και υπουργείο ανάπτυξης. Ο Νίκος κανόνιζε συναντήσεις μεταξύ αυτών των υπουργείων και του Φρουζή. Σε αντάλλαγμα, η
Νovartis εξέδιδε τιμολόγια για την Real Media. Για παράδειγμα, χωρίς την χάρη, μία διαφήμιση που γινόταν στη Real Mediaθα κόστιζε περίπου 2.000 Ευρώ. Η Novartis πλήρωνε 3.000 Ευρώ για τη διαφήμιση. Η διαφήμιση ήταν νόμιμη. Όμως το τιμολόγιο ήταν προσαυξημένο. Η Novartis τιμολογούσε απευθείας στη Real Media έτσι ώστε η Real Media πληρωνόταν εντός τεσσάρων μηνών αντί του πλαισίου των εννέα μηνών και η Real Media δεν χρειαζόταν να πληρώσει την έκπτωση (επιστροφή) 20% στη Zenith.

Oι εταιρίες μέσων ενημέρωσης χρησιμοποιήθηκαν από τη Novartis για πληρωμή δωροδοκιών και ξέπλυμα χρήματος. Οι μικρότερες εταιρίες μέσων ενημέρωσης και η Publicis Hellas είχαν ενταχθεί στο σχέδιο δωροδοκίας. Ο Φρουζής ενέκρινε τις αιτιολογίες για τις δωροδοκίες.

PRESTIGE COMMUNICATION

H PRESTIGE COMMUNICATION χρησιμοποιήθηκε σαν όχημα για τους δημοσιογράφους ώστε να πληρώνονται τα ποσά του σχεδίου δωροδοκίας. Η PRESTIGE ιδρύθηκε το 2011 με ένα σύνολο δημοσιογράφων φροντίδας υγείας. Η Novartis παρείχε το κεφάλαιο για να εδραιωθεί η PRESTIGE. H PRESTIGE χρειαζόταν 4.500 Ευρώ για την έναρξη της επιχείρησης. Η Novartis ήταν ο μόνος προμηθευτής και πελάτης της PRESTIGE. H PRESTIGE είχε τρεις προτεραιότητες:
1. Στήριξε τον Φρουζή, τον Πρόεδρο της Novartis EOF, στις εκλογές για πρόεδρο της ΣΒΙΕΕ. Ο Φρουζής χρειαζόταν την υποστήριξη και έπρεπε να είναι πιο αναγνωρίσιμος στη βιομηχανία υπηρεσιών υγείας. 2. Παρήγαγε στήλες άρθρων για ανταγωνιστικά προϊόντα. 3. Δημιούργησε ένα γκρουπ μέσων ενημέρωσης χωρίς να είναι στον χώρο των media, που επέτρεπε στους δημοσιογράφους να παίρνουν χρήματα από την PRESTIGE.

Δεν υπήρχε ροή έγκρισης για αντικείμενα που κινούνταν μέσω της PRESTIGE.H Novartis πλήρωνε για τις ιστοσελίδες που δεν είχαν κίνηση μέσω media, δημοσιευμένες διαφημίσεις κλπ.Η Prestige δημιούργησε μία ιστοσελίδα με ονομασία ‘υγεία 360’ που ήταν μία ιστοσελίδα φροντίδας υγείας για να βοηθήσει τους δημοσιογράφους. Οι δημοσιογράφοι συγκέντρωναν ένα ορισμένο τέλος από την Novartis για έκδοση της ιστοσελίδας, που ήταν σε κυμαινόμενη κλίμακα. Η ιστοσελίδα στην κλίμακα της Googleα ξιολογήθηκε με 3 στα 10 και δεν ανέφερε στατιστικά επισκεψιμότητας. Η αξία της ιστοσελίδας κυμαινόταν στα 1.200 Ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η Novartis πλήρωσε 30.000 Ευρώ για εικονικές διαφημίσεις στην ιστοσελίδα. Τα διαφημιστικά πλαίσια δεν βρέθηκαν στην ιστοσελίδα.Η Prestigeκαι ο Βουλκίδης χρησιμοποιούσαν την ίδια μέθοδο για να ξεπλένουν χρήματα. Πάντως, δεν υπήρχαν δωροδοκίες πληρωτέες σε κυβερνητικούς αξιωματούχους μέσω της PRESTIGE.

ETHOS MEDIA

Ιδιοκτήτης της ETHOS MEDIA ήταν ο Κωνσταντίνος  Ουζούνης. Η ΕΤΗΟS MEDIAήταν μία από τις εταιρίες που χρησιμοποιήθηκε στο σχέδιο δωροδοκίας. Ο Νίκος Μαναδίκες (γνωστός στον συντάκτη ως Νίκος Μανιαδάκης), σύμβουλος υγείας, πρότεινε η Νovartis να συνεργαστεί με την ETHOSMEDIA.

ΜΙΝD WORK

Ιδιοκτήτης της MIND WORK ήταν η Σταυρούλα Νικολοβούλου (Λίνα) (γνωστή στον συντάκτη ως Σταυρούλα Νικολοπούλου). Η Λίνα ήταν η σύζυγος του πρώην Υπουργού Οικονομικών και κεντρικού τραπεζίτη της Ελλάδας Γιάννη Στουρνάρα (γνωστός στον συντάκτη ως Γιάννης Στουρνάρας). Ο Στουρνάρας ήταν ο κεντρικός τραπεζίτης στην Ελλάδα από τον Ιούνιο του 2012 έως το τέλος του 2013. Ο Στουρνάρας ίδρυσε την IOBE, που ήταν ινστιτούτο που ανέλυε τις οικονομικές τάσεις και παρείχε ακριβές σπουδές στη ΣΒΙΕ φαρμακευτικών τάσεων. Η MIND WORK πραγματοποίησε πληρωμές σε φαρμακευτικές εταιρίες για την Novartis. H MIND WORK χρησιμοποιήθηκε για παροχή συμβουλών, έρευνα αγοράς και άλλες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, μία εκδρομή οργανώθηκε σε ελληνικά νησιά για δημοσιογράφους. Υπήρχαν φωτογραφίες που λήφθηκαν κατά το ταξίδι και κύριος ομιλητής ήταν ο FNU ΚΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ, διευθυντής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (γνωστός στον συντάκτη ως Γιάννης Κυριόπουλος). Το ταξίδι περιελάμβανε αυξημένη τιμολόγηση ποσών μέσω της MIND WORK. Το αληθές ποσό του ξενοδοχείου και των γευμάτων ήταν το μισό από την αξία τιμολόγησης. Η MIND WORK ήταν ο οργανωτής και αποζημιώθηκε για την συμμετοχή στο συνέδριο. Το ποσό των 4.000 Ευρώ ήταν χαμηλό σε σχέση με τα ποσά προηγούμενων ετών.

NEW MEDICAL DEVELOPMENT

Ιδιοκτήτης της NEW MEDICAL DEVELOPMENTήταν ο Μανώλης Βουλκίδης (γνωστός στον συντάκτη ως Εμμανουήλ Βουλκίδης). Ο Βουλκίδης ήταν το κεντρικό σημείο επαφής για το ξέπλυμα χρήματος για λειτουργίες της αγοράς. Η προηγούμενη εταιρία του Βουλκίδη ήταν η ΜΕDICALDEVELOPMENT, η οποία χρεοκόπησε.

Μετά την πτώχευση της MEDICAL DEVELOPMENT, η ΝEW MEDICAL DEVELOPMENT ιδρύθηκε από τον γιο του Βουλκίδη, Θεόδωρο Βουλκίδη.

Η Novartis προσκάλεσε έναν αναγνωρισμένο δημοσιογράφο να συμμετάσχει σε ένα πάνελ κατά την προεκλογική περίοδο με κυβερνητικούς αξιωματούχους. Ο Λιαρόπουλος ήταν μέλος του πολιτικού κόμματος ΔΡΑΣΗ. Ο Λιαρόπουλος συστήθηκε σαν πολιτική οντότητα που έκανε εκστρατεία κατά την διάρκεια του πάνελ. Ήταν άλλα τρία άτομα που συμμετείχαν στο πάνελ: Μανώλης Αγγέλακας (γνωστός στον συντάκτη ως Μανώλης Αγγελάκης), Υφυπουργός της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία, Αθηνά Δρέττα, Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας. Ο Κοντοζαμάνης δεν έλαβε κάποιο ποσό για την συμμετοχή του. Η Δρέττα ήταν υπεύθυνη για την αποζημίωση φαρμακευτικών προϊόντων.

ΠΙΤΣΙΛΙΔΗΣ

Οι πωλητές του Πιτσιλίδη ήταν ιατρικοί αρθρογράφοι. Ο Πιτσιλίδης είχε ένα σύνδεσμο να πληρώνει τους γιατρούς για την BAYER και υπήρχε ένας συγκεκριμένος προϋπολογισμός για τον Πιτσιλίδη. Ο Φρουζής κατηύθυνε τον Πιτσιλίδη. Ο πωλητής πήγε στους γερμανούς εισαγγελείς για να συζητήσει ισχυρισμούς για ξέπλυμα χρήματος και πρακτικές της BAYER. Ο Πιτσιλίδης αποκλείστηκε από την εσωτερική ομάδα ελέγχου. Στον Πιτσιλίδη επιβλήθηκε πρόστιμο 1 εκατομμυρίου Ευρώ και η εταιρία του πτώχευσε. Λίγο μετά απεβίωσε ο ίδιος.

DIAGNOS PRESS

Η δραστηριότητα με την DIAGNOS PRESS επαναλήφθηκε στις οικονομικές ενημερώσεις σε μηνιαία βάση. Η έγκριση της δραστηριότητας γινόταν την ίδια ημέρα κάθε μήνα. Η εταιρία αυτή ήταν η μόνη εταιρία μέσων ενημέρωσης που είχε το δικό της κονδύλιο προϋπολογισμού. Οι δραστηριότητες (ποσά τιμολογίων) με την DIAGNOS PRESSαυξήθηκαν. Σε κάθε περίπτωση η DIAGNOS PRESS παρείχε υπηρεσίες στη Νovartis. Για παράδειγμα η DIAGNOS PRESSέκανε μία διαφήμιση για την Novartis στην οποία η δίκαιη αγοραία αξία για το διαφημιστικό πλαίσιο ήταν 200 Ευρώ και η Νοvartisτης κατέβαλε 1200 Ευρώ. Το ποσό τιμολογίου γενικά ήταν προσαυξημένο κατά έξι φορές σε σχέση με την αγοραία αξία της παρεχόμενης υπηρεσίας. Η Νovartis και η DIAGNOS PRESSείχαν απευθείας σχέση τιμολόγησης που επέτρεπε ειδική μεταχείριση. Μέσω της απευθείας έκδοσης τιμολογίου δεν υπήρχε επιστροφή (χρέωση) 20% σε έναν ενδιάμεσο πωλητή και οι όροι πληρωμής ήταν εντός 60 ημερών αντί εντός 140 ημερών. Η πολιτική των όρων πληρωμής της Νοvartis κυμαίνονταν στις 120 ημέρες.

MEDIA HOUSE

H MEDIA HOUSE τραβούσε την κυκλοφορία οιαδήποτε διαφήμισης στο διαδίκτυο. Η MEDIA HOUSE παρείχε υπηρεσίες μέσων ενημέρωσης στην ανάλυση διαφήμισης σε σύγκριση με άλλες μεγάλες φαρμακευτικές εταιρίες. Η Νovartis δεν πλήρωνε για ανάλυση μέσων καθώς οι διαφημίσεις καθορισμένης τιμής ήταν σπάνιες και υπήρχαν πλασματικές αγορές (εκροές).Η Νovartis λάμβανε δωρεάν ανάλυση από τις εταιρίες για να καθορίσει την επίδραση της διαφήμισης.

Οι πωλητές παρείχαν στη Novartis καταλόγους τιμών που ήταν αυξημένοι. Η Νovartis πλήρωνε το τιμολόγιο του πωλητή και την τιμή χωρίς να εκπονεί περαιτέρω έρευνα για την αξία της διαφήμισης. Το τμήμα πηγών της Νοvartis ήταν υπεύθυνο για την επαλήθευση της ακρίβειας των δεδομένων και την αναζήτηση της συμβουλής της MEDIAHOUSE στη διαχείριση ασυμφωνιών (αποκλίσεων).

ΒΟΥΛΚΙΔΗΣ

Μεταξύ 2009-2014 ο Βουλκίδης ήταν η βασική εταιρία που ξέπλυνε χρήματα για το τμήμα πρόσβασης αγοράς της Novartis.O Boυλκίδης είχε μία μικρή εταιρία και παρείχε απατηλές υπηρεσίες ή παρήγαγε (εξέδιδε) αυξημένα τιμολόγια για την Novartis. Για παράδειγμα, ο Βουλκίδης έκανε μία ποδοσφαιρική διαφήμιση σε μία ιστοσελίδα για την Novartis. O Bουλκίδης τράβηξε μία φωτογραφία και την χρησιμοποίησε για πέντε συναπτά έτη. Αυτά τα χρήματα χρησιμοποιούνταν για την δωροδοκία κυβερνητικών αξιωματούχων.

Αυτό ήταν ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο και υποστηρίζεται ότι η Νovartis γνώριζε ότι αυτή η δραστηριότητα συνεχιζόταν για πέντε χρόνια.

Η κύρια επαφή του Βουλκίδη ήταν με τον Φρουζή. Ο Βουλκίδης ξέπλενε χρήματα με την ίδια ικανότητα για το τμήμα διαβήτη της Νovartis. O Σπύρος Σπυρόπουλος ήταν ο επικεφαλής του τμήματος διαβήτη. Διαχειρίστρια του διαβήτη ήταν η Ελένη Βαρδή. Ο Βουλκίδης έγινε δεκτός σαν πωλητής. Ο Σπυρόπουλος εναλλάχθηκε στο τμήμα οφθαλμολογίας υπό την Μαριάνθη Ψάχα, Διευθύντρια Οφθαλμολογίας. Ο Σπυρόπουλος ζήτησε από τον Βουλκίδη να ξεπλένει χρήματα για την οφθαλμολογία και η POSHA (;) ενέκρινε τον Βουλκίδη. Ο εμπορικός διευθυντής για τον διαβήτη Νικόλαος Τσενεκίδης (γνωστός στον συντάκτη ως Νίκος Τσενεκίδης) γνώριζε επίσης για το ξέπλυμα χρήματος μέσω Βουλκίδη.

Ο Βουλκίδης εκτύπωσε ενημερωτικά φυλλάδια μία φορά και η τιμή διαμορφώθηκε με βάση τις ανάγκες του Φρουζή. Ο Βουλκίδης άλλαξε το ποσό τιμολογίου ή την τιμή των φυλλαδίων με βάση την απαίτηση του Φρουζή. Τα φυλλάδια αφορούσαν ένα ορφανό σκεύασμα για την ελονοσία και για την κλινική ογκολογία.

MSPS

H MSPS ήταν η εταιρία που αντικαταστάθηκε από την PRESTIGE. Iδιοκτήτρια της εταιρίας ήταν η Christina Hohlakidan, που ήταν φίλη του Φρουζή. Η ΜSPS καθιέρωσε την αύξηση πωλήσεων για την Novartis και προσέφερε παρακολούθηση μέσων ενημέρωσης με ένα μηνιαίο τέλος. Η παρακολούθηση μέσων ήταν μία ξεχωριστή συμφωνία. Η Νοvartis δεν συμμετείχε σε αυτή την συμφωνία, παρά μόνο σε μία περίπτωση ενός γεγονότος διαβήτη.

MAVIRKIOS

Το 2013, ο Φρουζής ήθελε τον Μαυίρκιο (γνωστό στον συντάκτη ως Παναγιώτης Μαυρίκος) να γίνει η επόμενη εταιρία ξεπλύματος χρήματος. Ο Μαυίρκιος είχε εμπλακεί στο σχέδιο δωροδοκίας. Ο Μαυίρκιος έβαλε διαφημιστικό χώρο σε ιστοσελίδες για την Novartis. H Zenith Media ήταν υπεύθυνη για την παροχή ανάλυσης όλων των διαφημίσεων στα media.

O Μαυίρκιος ήταν η γέφυρα ανάμεσα στη Novartis και τους κυβερνητικούς αξιωματούχους. Ο Μαυίρκιος είχε πρόσβαση σε 3-4 υπουργούς υγείας (OUZIOUS, KTENDIS, MUROKOY και PISTILITY).

Ακολουθούν όλα τα έγγραφα του FBI που διαβιβάστηκαν στη Βουλή όπως τα δημοσίευσε το protothema.gr

Έγγραφο 1

Έγγραφο 2

Έγγραφο 3

Έγγραφο 4

Έγγραφο 5

Έγγραφο 6

Έγγραφο 7

Έγγραφο 8

Έγγραφο 9

Έγγραφο 10

Έγγραφο 11

Έγγραφο 12

Νέες “βόμβες” Αγγελή

Εκτός από τη διαβίβαση των στοιχείων η νέα αναφορά του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Αγγελή, στην Προανακριτική την οποία αποκάλυψε το eReportaz είναι κόλαφος για τους εισαγγελείς Διαφθοράς και συγκεκριμένα για την Ελένη Τουλουπάκη, καθώς φέρεται να θεμελιώνεται το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας. Ο κ. Αγγελής αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, πολύ σημαντικά στοιχεία όπως:

α) ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία αποκρύβονταν από τον Άρειο Πάγο αλλά και την Προανακριτική δεν αποτελούν απόρρητο υλικό καθώς δεν είναι καν διαβαθμισμένα. Για την ακρίβεια είναι “unclassified”, δηλαδή “αδιαβάθμητα” καθώς και ότι δεν λήφθηκαν στο πλαίσιο της δικαστικής συνδρομής την οποία ανεξήγητα σταμάτησε να εφαρμόζει η κα Τουλουπάκη,

β) ότι ενώ ο επίκουρος εισαγγελέας Διαφθοράς κ. Ντζούρας του είχε στείλει 12 μεταφρασμένα πληροφοριακά δελτία του FBI, η κα Ελένη Τουλουπάκη του είχε στείλει οκτώ! Το αποτέλεσμα είναι κανείς να μην γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των δελτίων που έχουν σταλεί από τους Αμερικανούς στην εισαγγελία Διαφθοράς!,

γ) ότι τα πληροφοριακά σημειώματα που απέστειλαν οι ΗΠΑ, δεν αποτελούν προσωπική περιουσία κάποιου φυσικού προσώπου, ούτε και προσωπική πληροφόρηση προς κάποιο συγκεκριμένο εισαγγελικό λειτουργό, αλλά αποστέλλονται προς το Ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης και ειδικότερα  προς την Ελληνική Εισαγγελική Αρχή,

δ) ότι τόσο η  ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων, που διενεργεί  προκαταρκτική εξέταση σχετικά με τη διερεύνηση αδικημάτων που τυχόν έχουν τελεσθεί από τον πρώην αναπληρωτή υπουργό δικαιοσύνης κ. Δημήτριο Παπαγγελόπουλο κατά την άσκηση των καθηκόντων του, όσο και οι αντεισαγγελείς του Α.Π.  κ.κ. Ζαχαρής και Σοφουλάκης, διενεργούν έρευνα σχετιζόμενη με την υπόθεση NOVARTIS, και κατά συνέπεια έχουν δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση να κάνουν χρήση των εν λόγω πληροφοριακών σημειωμάτων, προς ανεύρεση της ουσιαστικής αλήθειας, 

ε) ότι μέχρι και τον Ιανουάριο του 2019 οι εισαγγελείς Διαφθοράς δεν είχαν ερευνήσει τις πληροφορίες για τα φυσικά πρόσωπα αλλά και τους 14 συνολικά λογαριασμούς που τους είχαν δώσει οι Αμερικανοί! Συγκεκριμένα γράφει ο πρώην επόπτης των εισαγγελέων Διαφθοράς: “Τουλάχιστον μέχρι την ημέρα που έγινε αποδεκτή η παραίτησή μου (16-1-2019) οι προερχόμενες από τις ΗΠΑ πληροφορίες δεν είχαν διερευνηθεί σχεδόν στο σύνολο τους, παρά τις προφορικές μου οδηγίες προς την κα Τουλουπάκη. Γενικώς, στο βαθμό που η συνεργασία μου με την κα Τουλουπάκη  μου επέτρεψε να σχηματίσω άποψη, η κρίση  μου είναι ότι: για τα ονόματα και τις εταιρείες, που αναφέρονται στα έγγραφα των ΗΠΑ,  έχει γίνει επιλεκτική έρευνα, μόνο  για συγκεκριμένα πρόσωπα και συγκεκριμένες εταιρείες, με κριτήρια τα οποία δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω. Βέβαιον πάντως είναι ότι, συγκεκριμένα ονόματα (π.χ. συγκεκριμένος εκδότης) και συγκεκριμένες εταιρείες ουδόλως έχουν ερευνηθεί μέχρι τώρα. Βέβαιον επίσης είναι ότι, δεν έχουν ερευνηθεί (τουλάχιστον μέχρι 16-1-2019) οι δεκατέσσερις (14) λογαριασμοί, που εγγράφως μας έχουν γνωστοποιήσει οι Αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών. Και εδώ γεννάται το εύλογο ερώτημα: Εάν υπήρχαν πράγματι λογαριασμοί, που εγώ δήθεν αρνήθηκα να παραλάβω με «στικάκι», δεν θα μας τους είχαν αναφέρει μαζί με αυτούς τους (14);   Σε κάθε περίπτωση πάντως, εντύπωση  προκαλεί το γεγονός ότι, οι ΗΠΑ σταμάτησαν να παρέχουν (τις έστω παράτυπες κατά την νομική μου κρίση )  πληροφορίες των την   23-1-2018. Εικάζεται δε  ότι, τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι, συγκεκριμένα έγγραφα των ΗΠΑ, τέθηκαν στην δικογραφία που διαβιβάστηκε στη βουλή, παρά τη γραπτή ρήτρα μη χρησιμοποιήσεως αυτών”.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ