Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Μάτι: Η κατάθεση του Ψινάκη – «Καρφώνει» την Πυροσβεστική

Σοβαρές ευθύνες στην Πυροσβεστική για το γεγονός ότι δεν υπήρξε οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών στην ανατολική Αττική αλλά και για εσφαλμένη εκτίμηση για την πορεία της φονικής πυρκαγιάς αποδίδει ο Ηλίας Ψινάκης σε κατάθεση που έδωσε για την τραγωδία στο Μάτι στις 21 Νοεμβρίου 2018 στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Το ethnos.gr αποκαλύπτει όλα όσα υποστήριξε ο κ. Ψινάκης, ο οποίος αναμένεται την Παρασκευή να δώσει εκ νέου κατάθεση στη Δικαιοσύνη. Ο τότε Δήμαρχος Μαραθώνα εμφανίζεται ιδιαίτερα επικριτικός σε σχέση με τον τρόπο που χειρίστηκε τη φωτιά η Πυροσβεστική:

«Ως προς το θέμα της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών στις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες που είχαν τα στελέχη του Δήμου μας με τους αξιωματούχους της Πυροσβεστικής, δεν έλαβαν καμία απολύτως εισήγηση από αυτούς, προκειμένου να ληφθούν μέτρα που σχετίζονται με τη διαχείριση των πολιτών, οι οποίοι ευρίσκοντο στην περιοχή που απειλούσε η πυρκαγιά.

Με κατηγορηματικό τρόπο δηλώνω ότι ουδέποτε υπήρξε, επίσημα ή ανεπίσημα, τέτοιο σήμα περί οργανωμένης απομάκρυνσης των πολιτών από την Πυροσβεστική, η οποία άλλωστε είναι και η μόνη αρμόδια να εισηγηθεί την έναρξη αυτής της διαδικασίας στην οποία εμπλέκεται ο Δήμος που πλήττεται από την καταστροφή, όταν δε η καταστροφή αφορά σε περισσότερους του ενός Δήμους τότε η ευθύνη βαρύνει την Περιφέρεια.

Τέτοιο όμως ζήτημα ουδέποτε ηγέρθη κατά την εξέλιξη του φαινομένου. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να εγερθεί δεδομένου ότι η Πυροσβεστική αν και διέθετε επίγειες και εναέριες δυνάμεις που έχουν τη γνώση και τη δυνατότητα να εκτιμήσουν τη δυναμική και ιδίως την κίνηση μίας πυρκαγιάς, στις 18.00μμ της 23ης Ιουλίου 2018, ήτοι 70 λεπτά και πλέον μετά την έναρξη της πυρκαγιάς, εκτιμούσε καταφανώς εσφαλμένα ότι αυτή κατευθυνόταν στην Καλλιτεχνούπολη προς Διόνι και όχι προς το Μάτι, ζητώντας τη συνδρομή της Περιφέρειας με αποστολή μηχανημάτων σε περιοχή που προφανώς δεν ήταν σε κίνδυνο. Περίπου 30 λεπτά πριν την ολοκληρωτική καταστροφή του ματιού προφανώς η προτεραιότητα ήταν απολύτως εσφαλμένη ως προς το σχεδιασμό διαχείρισης αυτής της κρίσιμης κατάστασης.

Η ανυπαρξία τέτοιας εισήγησης από την Πυροσβεστική επιβεβαιώνεται απόλυτα και από τα επίσημα πρακτικά του ΣΟΠΠ. Χαρακτηριστικά της κατάστασης που επιρκατούσε αποτελούν τα όσα εισέφεραν στη συζήτηση η κ. Ιωάννα Τσουπρά αλλά και η Πηνελόπη Μικελοπούλου».

Ο τέως Δήμαρχος Μαραθώνα την ημέρα που ξέσπασε η φονική πυρκαγιά ήταν εκτός Αττικής:

«Ο ίδιος απουσίαζα για λίγες ημέρες, δεδομένου ότι είχαν επιλέξει να μη λείψω από τον Μαραθώνα τον Αύγουστο, που θεωρούνταν ως ο πλέον επικίνδυνος μήνας για τις πυρκαγιές, λόγω των μελτεμιών που σαρώνουν την περιοχή μας. Χρέη Δημάρχου εκτελούσε ο αντιδήμαρχος κ. Τσουπράς, ο οποίος μάλιστα το πρωί της 23ης Ιουλίου 2018 υπέγραψε αντί εμού την πρόσληψη τριών δασοπυροσβεστών που αμέσως διατέθηκαν σε υπηρεσία στο δάσος του Σχοινιά.

(…) Για την εκδήλωση της πυρκαγιάς ενημερώθηκα από τη Γενική Γραμματέα του Δήμου κ. Πηνελόπη Μικελοπούλου, η οποία κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί μου μέσω του κινητού τηλεφώνου του αστυνομικού που έχει διατεθεί για τη φύλαξή μου, διότι το δικό μου κινητό τηλέφωνο λόγω εμπλοκής δε λειτουργούσε, έως της πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Ιουλίου 2018. Αμέσως αναζήτησα τρόπους να επιστρέψω το ταχύτερο δυνατό στον Μαραθώνα, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρω.

Ειδικότερα, απευθύνθηκα σε χειριστή ελικοπτέρων, αναζητώντας πληροφόρηση για τη διαθεσιμότητα οποιουδήποτε πτητικού μέσου, προκειμένου να επιστρέψω αμέσως στο Μαραθώνα. Ο ίδιος με ενημέρωσε ότι δεν υπήρχε δυνατότητα δεδομένου οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικά δυσμενείς λόγω των θυελλωδών ανέμων αλλά και των καπνών της πυρκαγιάς. (…) Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επιχειρήσω διά θαλάσσης να επιστρέψω στον Μαραθώνα, με ιδιωτικό φουσκωτό σκάφος, το οποίο ήλπιζα ότι θα κατάφερνε να υπερκεράσει τον έντονο κυματισμό που επικρατούσε. Λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης, δεδομένου ότι έπνεαν άνεμοι μέχρι και 9 μποφόρ, επιβιβάστηκα μόνος στο φουσκωτό σκάφος. Παρά τις προσπάθειες του χειριστού του σκάφους, μετά τη Σύρο η θαλασσοταραχή ήταν τόσο έντονη που αναγκάστηκε ο χειριστής του σκάφους να προσεγγίσει τη Σέριφο, μέχρι να καταλαγιάσει η θύελλα. Πράγματι στις 4.30 πρωινή της 24ης Ιουλίου ξεκινήσαμε από το λιμάνι της Σερίφου με προορισμό το λιμάνι του Λαυρίου στον οποίο καταπλεύσαμε στις 6.30 και από εκείνο το χρονικό σημείο εντάχθηκα και εγώ στη συλλογική προσπάθεια για την αντιμετώπισης των ολέθριων συνεπειών αυτής της φονικής πυρκαγιάς».

Πηγή: ethnos.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ