Η Black Friday είναι η Παρασκευή που ακολουθεί την αμερικανική γιορτή της Ημέρας των Ευχαριστιών και συνήθως και είναι η μέρα που εκατομμύρια ανθρώπων βρίσκουν την ευκαιρία να κάνουν τις χριστουγενννιάτικες και όχι μόνο αγορές τους σε εκπληκτικά χαμηλές τιμές.
Η ονομασία της “Μαύρης Παρασκευής” οφείλεται στη συνήθεια που επικρατούσε στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία, σύμφωνα με το history.com.
Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.
Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.
Όταν οι έμποροι άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι μπορούν να προσελκύσουν πλήθος πελατών με πολύ σημαντικές προσφορές και εκπτώσεις, η Black Friday καθιερώθηκε ως η πιο ιδανική ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας επιτυγχάνονται περισσότερες πωλήσεις.
Έτσι λοιπόν κάθε Black Friday οι λιανοπωλητές άνοιγαν τα καταστήματά τους από τις πέντε το πρωί ή και νωρίτερα καθώς ουρές ατόμων περιμένουν με αγωνία έξω από τις πόρτες των μαγαζιών και έβλεπαν τα ταμεία τους να γεμίζουν. Όλα αυτά προ Covid 19 βέβαια. Φέτος η “Μαύρη Παρασκευή” για πολλά καταστήματα που παραμένουν κλειστά λόγω πανδημίας δεν έχει το ίδιο …χαρμόσυνο νόημα. Δεδομένου ότι ο κορωνοϊός είναι ακόμη «εδώ», με την Ελλάδα να βιώνει το δεύτερο κύμα της πανδημίας και το επακόλουθο lockdown, όσοι μπορούν καταφεύγουν στη λύση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ίσως για μερικούς επιχειρηματίες να είναι μια καλή ευκαιρία αν θα προσφέρουν σε μεγάλες εκπτώσεις τα προϊόντα τους να ισοφαρίσουν την ζημιά της πανδημίας, όπως επίσης και για τους καταναλώτες, οι οποίοι θα προβούν σε μια οικονομική αγορά, παρά τα πολύ περιορισμένα οικονομικά τους λόγω της πανδημίας.
Επιπλέον δυσκολία στο όλο φετινό σκηνικό, η επισήμανση πολλών καταναλωτών πως το έθιμο της Black Friday στην Ελλάδα δεν φημίζεται όπως στις υπόλοιπες χώρες λόγω λάθους στην συλλογιστική αρκετών καταστηματαρχών για την Black Friday, αυτήν της δήθεν “έκπτωσης” και του “ξεστοκαρίσματος” που εν τέλει δεν ωφελεί τον καταναλωτή μετατρέποντας την Black Friday στην χώρα μας “κάτι σαν” την αμερικανική Black Friday.
Διαβάστε επίσης
Όμιλος Emirates: Μείωση εσόδων κατά 74% κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους
Στα 300 εκατ. ευρώ το αντικείμενο της Alstom στη γραμμή 4 του Μετρό Θεσσαλονίκης