Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης με δημοσιογράφους, ο κ. Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη και ο κ. Jeff Hamilton, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας, παρουσίασαν το όραμα της εταιρείας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και τη στρατηγική των προσλήψεων που ακολουθείται για τη στελέχωση του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub) της Θεσσαλονίκης.
Η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των προσκεκλημένων από την κ. Rebecca Hamm, Ανώτερη Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων και ακολούθησε ένα μικρό βίντεο περιήγησης στους χώρους του Hub στην Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, ο κ. Hamilton παρουσίασε τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στο προφίλ της Pfizer Inc, τη δομή, την εταιρική ευθύνη, τον σκοπό και τις αξίες της, ενώ αναφέρθηκε και στον κεντρικό ρόλο του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α), το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του σκοπού της εταιρείας «καινοτομούμε για να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών». Εξήγησε, ότι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) της Pfizer ενσωματώνει την εξέλιξη της επιστήμης σε θεραπείες, που επηρεάζουν κυρίως θεραπευτικούς τομείς, όπως η ογκολογία, η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη , τα εμβόλια, αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσοι, και οι σπάνιες ασθένειες.
Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί σήμερα ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Pfizer και ενσωματώνεται σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία εστιάζει στην ψηφιοποίηση στο τομέα Ε&Α των φαρμάκων, στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων υγείας και στην εμπειρία του ασθενή, βελτιώνοντας τις ταχύτητες και διευκολύνοντας την καθημερινή εργασία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η προηγμένη ψηφιακή ανάλυση είναι καίρια εργαλεία της ψηφιακής στρατηγικής της Pfizer πάντα σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ο κ. Hamilton παρέθεσε μερικά παραδείγματα προϊόντων και λύσεων που δοκιμάζονται στο Hub, οι οποίες αποτελούν καινοτομία, συμπεριλαμβάνοντας τον Πίνακα Ελέγχου Κλινικών Δοκιμών (έλεγχος των προμήθειων του χώρου κλινικών δοκιμών και επιδόσεων για τη διασφάλιση της έγκαιρης ολοκλήρωσης των δοκιμών), LivingWith ™ (ψηφιακός σύντροφος για την υποστήριξη των ασθενών κατά τη διάρκεια της ιατρικής τους φροντίδας), Ψηφιακό Κέντρο Λειτουργιών (ενιαία πλατφόρμα για τη σύνδεση υπαλλήλων και όλων των πτυχών των κατασκευαστικών λειτουργιών) και ESTIMATTR-cm (ένα διαδικτυακό εργαλείο για την εκπαίδευση των ΕΥ σχετικά με τις καρδιακές και μη καρδιακές εκδηλώσεις που αφορούν τη σχετιζόμενη με την τρανσθυρετίνη αμυλοειδική μυοκαρδιοπάθεια ιδιοπαθούς τύπου (wt ATTR-CM)).
Μια εισαγωγή στο Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας (Hub) της Θεσσαλονίκης και το ελληνικό μακροοικονομικό περιβάλλον
Ο κ. Gariboldi εξήγησε εκτενώς τους λόγους που οδήγησαν την Pfizer να επιλέξει την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία του Ηub, αναφερόμενος σε διάφορους παράγοντες.
Αναφέρθηκε στις ισχυρές οικονομικές προοπτικές της χώρας και την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική για την Καινοτομία, το νέο αναδυόμενο περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων, τη δυνατότητα για συνεργασία με τεχνολογικά Ηubs και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του πληθυσμού, παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν την Ελλάδα στο να βρεθεί στο επίκεντρο σημαντικού αριθμού νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε τη συγκέντρωση ταλέντων του κλάδου της πληροφορικής στην πόλη, τον ρόλο της ως εκπαιδευτικού Hub της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 5 μεγάλα πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένου και του μεγαλύτερου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα 9 παγκοσμίου βεληνεκούς ερευνητικά κέντρα.
Το ελληνικό τεχνολογικό περιβάλλον
Μιλώντας για το ελληνικό τεχνολογικό περιβάλλον γενικότερα, ο κ. Gariboldi σημείωσε, ότι το 39% του ενεργού πληθυσμού της Ελλάδας, εργάζεται στον επιστημονικό και τεχνολογικό κλάδο, ποσοστό το οποίο αξιολόγησε ως ικανοποιητικό. «Η Ελλάδα παρέχει πολύ αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα νέο και αναπτυσσόμενο περιβάλλον ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων . Ως αποτέλεσμα αυτών των παραγόντων, η Ελλάδα αποτέλεσε το κέντρο ορισμένων νέων επενδυτικών επιλογών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας, ενώ παράλληλα έχει αυξήσει τις σχετικές με τον τεχνολογικό κλάδο εξαγωγές της, από το 7% (2008) στο 10% (2017).
«Σήμερα, η Ελλάδα συνδυάζει τις εξαιρετικές δεξιότητες των αποφοίτων των πανεπιστημίων, την ανάπτυξη των καινοτόμων επιχειρήσεων και τα υψηλής κατάρτισης ταλέντα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις στην τεχνολογία, όπως το Hub της Pfizer, προσφέρουν μια σημαντική ευκαιρία προκειμένου η χώρα να αντιστρέψει το φαινόμενο του brain drain.
Ο κ. Gariboldi υπογράμμισε ότι το Hub θα βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το τοπικό «οικοσύστημα» της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δημιουργήσει συνέργειες και θα αναζητά πιθανές συνεργασίες με κέντρα βιοεπιστημών και τεχνολογίας.
Η Στρατηγική και το Όραμα του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub) της Pfizer
Ο κ. Gariboldi αναφέρθηκε στις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας της Pfizer:
Ø Το στρατηγικό όραμα ( Μια διεπιστημονική ομάδα ψηφιακής τεχνολογίας με πλήρες σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων παρόμοιο με άλλα παγκόσμια Hubs, Χώρο για καινοτομία, Δεξαμενή Ταλέντων)
Ø Το μοντέλο λειτουργίας (Ευέλικτη προσέγγιση, Συνεργασία διαφορετικών ομάδων, Συνεργασία επιστημόνων από διαφορετικά Hub)
Ø To «Οικοσύστημα» (Σύνδεση, Συνεργασία, Εξερεύνηση, Δοκιμή)
Επίσης, πρόσθεσε ότι το Hub στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος του παγκόσμιου Ψηφιακού Δικτύου της Pfizer και την υποστηρίζει στην εκπλήρωση του σκοπού της: Καινοτομίες που αλλάζουν τη ζωή των ασθενών.
Προσδιορίζοντας την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει το Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας της Pfizer στην Ελλάδα, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι αυτή βασίζεται στη συνεχή αλληλεπίδραση και στις συνέργειες μεταξύ του Hub της Pfizer και του ελληνικού «οικοσυστήματος». Συνεπώς, το Hub θα διερευνήσει να ενεργοποιήσει και να εμπλέξει μια μεγάλη ποικιλία από συμμετέχοντες που περιλαμβάνει την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον τομέα της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων, το σύστημα υγείας, ασθενείς, ασφαλιστικούς φορείς και την κυβέρνηση, δημιουργώντας σημαντικά οφέλη για όλους τους στρατηγικούς εταίρους:
Ø Να δημιουργήσει αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους συμμετέχοντες στο «οικοσύστημα»
Ø Να αντλήσει πληροφόρηση και ιδέες από το «οικοσύστημα»
Ø Να επιδιώξει στρατηγικές σχέσεις για να αντιμετωπίσει βασικά επιχειρησιακά θέματα
Ø Να υποστηρίξει τη χρηματοδότηση για καινοτόμες πρωτοβουλίες
Ø Να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας υγειονομικής περίθαλψης με θετικό αντίκτυπο για τους ασθενείς
Ø Να συμβάλει στη διαμόρφωση θετικής γνώμης για το Hub και δημιουργία εικόνας πολύ καλού περιβάλλοντος εργασίας για να δουλεύει κάποιος
Στρατηγική προσλήψεων
Ο κ. Gariboldi ανέπτυξε τους δύο βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του Hub για την εξεύρεση ταλαντούχου στελεχιακού δυναμικού, οι οποίοι είναι:
1. Να προσελκύσει τους ικανότερους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός πλάνου επικοινωνίας και στοχευμένων ενεργειών, με την προσέγγιση του επιστημονικού «οικοσυστήματος» μέσω κατάλληλων επιστημονικών εκδηλώσεων, με δραστηριότητες για την προβολή του Hub, με τη σύνδεση και συνεργασία με τα πανεπιστήμια καθώς και με την ενεργοποίηση του δικτύου των αποδήμων και των αποφοίτων.
2. Να αναπτύξει ένα φυτώριο ταλαντούχων ανθρώπων. Για αυτόν τον σκοπό, η Pfizer θα στηριχτεί στη σύνδεση με την κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας, στη δημιουργία ευκαιριών καριέρας μέσω προγραμμάτων κατάρτισης υψηλής εξειδίκευσης και σε εσωτερικές και εξωτερικές εκδηλώσεις.
Επιπλέον, σημείωσε τη σημασία μια ισχυρής δεξαμενής υποψηφίων για την δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες δεξιότητές και ικανότητες.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει μια πολύ θετική πορεία στην διαδικασία των προσλήψεων, καθώς το Hub έλαβε 3.000 αιτήσεις από υποψηφίους υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το 71% των αιτούντων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές και το 21% προέρχεται από το εξωτερικό.
Αναφερόμενος στις βασικές δεξιότητες που ζητούνται, σημείωσε ότι αυτές είναι: Software Development & Engineering, Agile Project Management, Machine Learning & Artificial Intelligence, Enterprise Architecture, Data Science, Process Automation, Product & Experience Design, Customer Analytics & Insights.
H εμπειρία του bootcamp
Κλείνοντας, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι η στρατηγική του Bootcamp της Pfizer, έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση και πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων από τον Πανεπιστημιακό χώρο:
Το Bootcamp συγκεντρώνει υποψήφιους (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει συνολικά 5 bootcamps, 4 από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Κάθε bootcamp προσφέρει μια πλήρη εμπειρία εισαγωγής στο Hub (με διαλέξεις, πρακτικά εργαστήρια, εκπαίδευση, εργασία για project, αξιολόγηση) πάνω στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες υπό τη στενή επίβλεψη και καθοδήγηση ενός μέντορα τεχνολογίας (εξειδικευμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου). Αυτή είναι μια διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης βάσει έργου, πιστοποιημένη από το Athens Tech College.
Περιλαμβάνει 100+ ώρες για τη διαχείριση project, τη μηχανική λογισμικού, τα ευέλικτα έργα και την ανάπτυξη λογισμικού, την επίλυση διαφορών τεχνολογικών προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων. Η πρόοδος των υποψηφίων αξιολογείται μέσω μιας εβδομαδιαίας διαδικασίας πολυεπίπεδης αξιολόγησης που εστιάζει, τόσο στις δεξιότητες που πηγάζουν από τον ανθρώπινο χαρακτήρα, όσο και στις τεχνολογικές δεξιότητες.
Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer.
Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, δύο νέοι εργαζόμενοι στο Hub μοιράστηκαν τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με την εργασία στο Hub. Και οι δύο εργαζόμενοι επέστρεψαν στην Ελλάδα για να εργαστούν στο Hub, έπειτα από κάποια χρόνια απασχόλησης σε χώρες του εξωτερικού.
Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης με δημοσιογράφους, ο κ. Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη και ο κ. Jeff Hamilton, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας, παρουσίασαν το όραμα της εταιρείας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και τη στρατηγική των προσλήψεων που ακολουθείται για τη στελέχωση του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub) της Θεσσαλονίκης.
Η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των προσκεκλημένων από την κ. Rebecca Hamm, Ανώτερη Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων και ακολούθησε ένα μικρό βίντεο περιήγησης στους χώρους του Hub στην Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, ο κ. Hamilton παρουσίασε τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στο προφίλ της Pfizer Inc, τη δομή, την εταιρική ευθύνη, τον σκοπό και τις αξίες της, ενώ αναφέρθηκε και στον κεντρικό ρόλο του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α), το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του σκοπού της εταιρείας «καινοτομούμε για να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών». Εξήγησε, ότι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) της Pfizer ενσωματώνει την εξέλιξη της επιστήμης σε θεραπείες, που επηρεάζουν κυρίως θεραπευτικούς τομείς, όπως η ογκολογία, η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη , τα εμβόλια, αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσοι, και οι σπάνιες ασθένειες.
Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί σήμερα ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Pfizer και ενσωματώνεται σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Η εταιρεία εστιάζει στην ψηφιοποίηση στο τομέα Ε&Α των φαρμάκων, στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων υγείας και στην εμπειρία του ασθενή, βελτιώνοντας τις ταχύτητες και διευκολύνοντας την καθημερινή εργασία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η προηγμένη ψηφιακή ανάλυση είναι καίρια εργαλεία της ψηφιακής στρατηγικής της Pfizer πάντα σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ο κ. Hamilton παρέθεσε μερικά παραδείγματα προϊόντων και λύσεων που δοκιμάζονται στο Hub, οι οποίες αποτελούν καινοτομία, συμπεριλαμβάνοντας τον Πίνακα Ελέγχου Κλινικών Δοκιμών (έλεγχος των προμήθειων του χώρου κλινικών δοκιμών και επιδόσεων για τη διασφάλιση της έγκαιρης ολοκλήρωσης των δοκιμών), LivingWith ™ (ψηφιακός σύντροφος για την υποστήριξη των ασθενών κατά τη διάρκεια της ιατρικής τους φροντίδας), Ψηφιακό Κέντρο Λειτουργιών (ενιαία πλατφόρμα για τη σύνδεση υπαλλήλων και όλων των πτυχών των κατασκευαστικών λειτουργιών) και ESTIMATTR-cm (ένα διαδικτυακό εργαλείο για την εκπαίδευση των ΕΥ σχετικά με τις καρδιακές και μη καρδιακές εκδηλώσεις που αφορούν τη σχετιζόμενη με την τρανσθυρετίνη αμυλοειδική μυοκαρδιοπάθεια ιδιοπαθούς τύπου (wt ATTR-CM)).
Μια εισαγωγή στο Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας (Hub) της Θεσσαλονίκης και το ελληνικό μακροοικονομικό περιβάλλον
Ο κ. Gariboldi εξήγησε εκτενώς τους λόγους που οδήγησαν την Pfizer να επιλέξει την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία του Ηub, αναφερόμενος σε διάφορους παράγοντες.
Αναφέρθηκε στις ισχυρές οικονομικές προοπτικές της χώρας και την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική για την Καινοτομία, το νέο αναδυόμενο περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων, τη δυνατότητα για συνεργασία με τεχνολογικά Ηubs και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του πληθυσμού, παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν την Ελλάδα στο να βρεθεί στο επίκεντρο σημαντικού αριθμού νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε τη συγκέντρωση ταλέντων του κλάδου της πληροφορικής στην πόλη, τον ρόλο της ως εκπαιδευτικού Hub της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 5 μεγάλα πανεπιστήμια, συμπεριλαμβανομένου και του μεγαλύτερου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα 9 παγκοσμίου βεληνεκούς ερευνητικά κέντρα.
Το ελληνικό τεχνολογικό περιβάλλον
Μιλώντας για το ελληνικό τεχνολογικό περιβάλλον γενικότερα, ο κ. Gariboldi σημείωσε, ότι το 39% του ενεργού πληθυσμού της Ελλάδας, εργάζεται στον επιστημονικό και τεχνολογικό κλάδο, ποσοστό το οποίο αξιολόγησε ως ικανοποιητικό. «Η Ελλάδα παρέχει πολύ αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα νέο και αναπτυσσόμενο περιβάλλον ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων . Ως αποτέλεσμα αυτών των παραγόντων, η Ελλάδα αποτέλεσε το κέντρο ορισμένων νέων επενδυτικών επιλογών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας, ενώ παράλληλα έχει αυξήσει τις σχετικές με τον τεχνολογικό κλάδο εξαγωγές της, από το 7% (2008) στο 10% (2017).
«Σήμερα, η Ελλάδα συνδυάζει τις εξαιρετικές δεξιότητες των αποφοίτων των πανεπιστημίων, την ανάπτυξη των καινοτόμων επιχειρήσεων και τα υψηλής κατάρτισης ταλέντα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις στην τεχνολογία, όπως το Hub της Pfizer, προσφέρουν μια σημαντική ευκαιρία προκειμένου η χώρα να αντιστρέψει το φαινόμενο του brain drain.
Ο κ. Gariboldi υπογράμμισε ότι το Hub θα βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το τοπικό «οικοσύστημα» της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δημιουργήσει συνέργειες και θα αναζητά πιθανές συνεργασίες με κέντρα βιοεπιστημών και τεχνολογίας.
Η Στρατηγική και το Όραμα του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας (Hub) της Pfizer
Ο κ. Gariboldi αναφέρθηκε στις βασικές αρχές του Ψηφιακού Κέντρου Τεχνολογίας της Pfizer:
Ø Το στρατηγικό όραμα ( Μια διεπιστημονική ομάδα ψηφιακής τεχνολογίας με πλήρες σύνολο δεξιοτήτων και ικανοτήτων παρόμοιο με άλλα παγκόσμια Hubs, Χώρο για καινοτομία, Δεξαμενή Ταλέντων)
Ø Το μοντέλο λειτουργίας (Ευέλικτη προσέγγιση, Συνεργασία διαφορετικών ομάδων, Συνεργασία επιστημόνων από διαφορετικά Hub)
Ø To «Οικοσύστημα» (Σύνδεση, Συνεργασία, Εξερεύνηση, Δοκιμή)
Επίσης, πρόσθεσε ότι το Hub στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος του παγκόσμιου Ψηφιακού Δικτύου της Pfizer και την υποστηρίζει στην εκπλήρωση του σκοπού της: Καινοτομίες που αλλάζουν τη ζωή των ασθενών.
Προσδιορίζοντας την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει το Ψηφιακό Κέντρο Τεχνολογίας της Pfizer στην Ελλάδα, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι αυτή βασίζεται στη συνεχή αλληλεπίδραση και στις συνέργειες μεταξύ του Hub της Pfizer και του ελληνικού «οικοσυστήματος». Συνεπώς, το Hub θα διερευνήσει να ενεργοποιήσει και να εμπλέξει μια μεγάλη ποικιλία από συμμετέχοντες που περιλαμβάνει την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον τομέα της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων, το σύστημα υγείας, ασθενείς, ασφαλιστικούς φορείς και την κυβέρνηση, δημιουργώντας σημαντικά οφέλη για όλους τους στρατηγικούς εταίρους:
Ø Να δημιουργήσει αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους συμμετέχοντες στο «οικοσύστημα»
Ø Να αντλήσει πληροφόρηση και ιδέες από το «οικοσύστημα»
Ø Να επιδιώξει στρατηγικές σχέσεις για να αντιμετωπίσει βασικά επιχειρησιακά θέματα
Ø Να υποστηρίξει τη χρηματοδότηση για καινοτόμες πρωτοβουλίες
Ø Να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας υγειονομικής περίθαλψης με θετικό αντίκτυπο για τους ασθενείς
Ø Να συμβάλει στη διαμόρφωση θετικής γνώμης για το Hub και δημιουργία εικόνας πολύ καλού περιβάλλοντος εργασίας για να δουλεύει κάποιος
Στρατηγική προσλήψεων
Ο κ. Gariboldi ανέπτυξε τους δύο βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του Hub για την εξεύρεση ταλαντούχου στελεχιακού δυναμικού, οι οποίοι είναι:
1. Να προσελκύσει τους ικανότερους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός πλάνου επικοινωνίας και στοχευμένων ενεργειών, με την προσέγγιση του επιστημονικού «οικοσυστήματος» μέσω κατάλληλων επιστημονικών εκδηλώσεων, με δραστηριότητες για την προβολή του Hub, με τη σύνδεση και συνεργασία με τα πανεπιστήμια καθώς και με την ενεργοποίηση του δικτύου των αποδήμων και των αποφοίτων.
2. Να αναπτύξει ένα φυτώριο ταλαντούχων ανθρώπων. Για αυτόν τον σκοπό, η Pfizer θα στηριχτεί στη σύνδεση με την κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας, στη δημιουργία ευκαιριών καριέρας μέσω προγραμμάτων κατάρτισης υψηλής εξειδίκευσης και σε εσωτερικές και εξωτερικές εκδηλώσεις.
Επιπλέον, σημείωσε τη σημασία μια ισχυρής δεξαμενής υποψηφίων για την δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού με τις απαραίτητες δεξιότητές και ικανότητες.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει μια πολύ θετική πορεία στην διαδικασία των προσλήψεων, καθώς το Hub έλαβε 3.000 αιτήσεις από υποψηφίους υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το 71% των αιτούντων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές και το 21% προέρχεται από το εξωτερικό.
Αναφερόμενος στις βασικές δεξιότητες που ζητούνται, σημείωσε ότι αυτές είναι: Software Development & Engineering, Agile Project Management, Machine Learning & Artificial Intelligence, Enterprise Architecture, Data Science, Process Automation, Product & Experience Design, Customer Analytics & Insights.
H εμπειρία του bootcamp
Κλείνοντας, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι η στρατηγική του Bootcamp της Pfizer, έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση και πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων από τον Πανεπιστημιακό χώρο:
Το Bootcamp συγκεντρώνει υποψήφιους (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει συνολικά 5 bootcamps, 4 από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Κάθε bootcamp προσφέρει μια πλήρη εμπειρία εισαγωγής στο Hub (με διαλέξεις, πρακτικά εργαστήρια, εκπαίδευση, εργασία για project, αξιολόγηση) πάνω στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες υπό τη στενή επίβλεψη και καθοδήγηση ενός μέντορα τεχνολογίας (εξειδικευμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου). Αυτή είναι μια διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης βάσει έργου, πιστοποιημένη από το Athens Tech College.
Περιλαμβάνει 100+ ώρες για τη διαχείριση project, τη μηχανική λογισμικού, τα ευέλικτα έργα και την ανάπτυξη λογισμικού, την επίλυση διαφορών τεχνολογικών προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων. Η πρόοδος των υποψηφίων αξιολογείται μέσω μιας εβδομαδιαίας διαδικασίας πολυεπίπεδης αξιολόγησης που εστιάζει, τόσο στις δεξιότητες που πηγάζουν από τον ανθρώπινο χαρακτήρα, όσο και στις τεχνολογικές δεξιότητες.
Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer.
Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, δύο νέοι εργαζόμενοι στο Hub μοιράστηκαν τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με την εργασία στο Hub. Και οι δύο εργαζόμενοι επέστρεψαν στην Ελλάδα για να εργαστούν στο Hub, έπειτα από κάποια χρόνια απασχόλησης σε χώρες του εξωτερικού.