Αδιάθετα παραμένουν κονδύλια της τάξεως των 30.000.000 ευρώ μετά την ολοκλήρωση στις 6 Απριλίου, της περιόδου υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη δράση του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων «e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος».
Ο στόχος διάθεσης των 80 εκατ. ευρώ δεν επιτεύχθηκε και το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει έναν ακόμα «γύρο» εντός του Απριλίου χωρίς να διαφοροποιηθούν ουσιαστικά οι προδιαγραφές, αφού η χρηματοδότηση γίνεται μέσω κοινοτικών κινδυλίων.
Αιτήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, υποβλήθηκαν 11.503 αιτήσεις από επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 53.600.000 ευρώ. Οι 11.200 αιτήσεις αφορούν στην ανάπτυξη e-shop από πολύ μικρές επιχειρήσεις με φυσικό κατάστημα, ενώ οι δραστηριότητες του λιανικού εμπορίου που συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι από τους τομείς των ειδών ιματισμού, υποδημάτων, γυναικείων έτοιμων ενδυμάτων, κοσμημάτων κ.ά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΑΝ αρχικά είχε αναφέρει ότι το μέτρο αφορά περί τις 18.000 δικαιούχους και το διαθέσιμο ποσό ήταν 80 εκατ. ευρώ. Τελικά αποδείχθηκε ότι το ποσό ήταν υπεραρκετό, δεδομένου ότι έμειναν αδιάθετα ποσά.
Υπήρχε ξεχωριστός διαχωρισμός software, hardware και υπηρεσιών, σχετικά με το ποσό που θα δαπανήσει και θα λάβει ο καθένας. Το e-lianiko απευθυνόταν σε όσους έχουν επενδύσει σε ηλεκτρονικό κατάστημα και διαθέτουν ήδη φυσικό κατάστημα και όσους έχουν δημιουργήσει αυτό το ηλεκτρονικό κατάστημα από την πρώτη μέρα του lockdown και μετά. Η κατανομή της ενίσχυσης εφ όσον είχες πραγματοποιήσει ένα από τα δύο τμήματα επενδύσεων ήταν προκαθορισμένη.
Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των επιχειρήσεων που μετείχαν στη δράση, παρά το γεγονός ότι διατέθηκαν όλα τα κονδύλια, θεωρείται υψηλός. Και αυτό διότι όπως αποδεικνύεται, πλήθος επιχειρήσεων δεν είχε μέχρι σήμερα καμία απολύτως σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και πλέον αποκτά τη σχετική δυνατότητα. Από την άλλη πλευρά, αυτό αφαιρεί επιχειρήματα από τους συνδικαλιστές του κλάδου, όπως για παράδειγμα ο μηδενικός τζίρος, καθώς το ηλεκτρονικό κατάστημα, όπως αποδείχτηκε στην κρίση, προσφέρει σημαντικές δυνατότητες αναπλήρωσης εσόδων.
Όπως δημοσιεύτηκε στη «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί