Είναι πρόδηλο, η κυβέρνηση επέλεξε, άκριτα και διά του νόμου, εξοβελίζοντας οιονδήποτε επιστημονικό ιατρικό διάλογο, περί της εγκυρότητας της λήψεως προφυλακτικών μέτρων, προς αποσόβηση διασποράς του ιού, αλλά ωσαύτως επέλεξε αυταρχικά, να εξαρτήσει την απρόσκοπτη πρόσβαση εις τα εκπαιδευτήρια των ανηλίκων, την κατά μόνας διεξαγωγή των φερομένων «self test» (αυτοδιαγνωστικό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού που χορηγείται εκ των φαρμακείων).
Το αυτό απεφάσισε, ήτοι όπως εξαρτήσει προδήλως την εξαναγκαστική διεξαγωγή του εν λόγω αυτοελέγχου ως προαπαιτούμενου, ακώλυτης προσβάσεως εις την εργασία, είτε εις τον ιδιωτικό ή εις τον δημόσιο εργασιακό εν γένει τομέα, με αποτέλεσμα διά της ανευθύνου τοιαύτης προχειρότητας να ενσπείρει διχόνοια, μισαλλοδοξία και ένταση εις τους κόλπους της κοινωνίας διαταράσσοντας τοιουτοτρόπως την κοινωνική ειρήνη.
Το συντεταγμένο σιδηρούν κράτος, διά της επονείδιστης υγειονομικής δικτατορίας, στερεί το θεμελιώδες δικαίωμα ελεύθερης αυτοδιάθεσης και αυτόβουλης αποφάσεως περί της συναινέσεως προς μία ιατρική πράξη, διά την οποία απαιτείται πρωτίστως επαρκής και σφαιρική ιατρική ενημέρωση ίνα συγκατατεθεί ως προς αυτήν, παραβιάζοντας σωρεία θεμελιωδών διατάξεων της συνταγματικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς εννόμου τάξεως.
Εν άλλοις δηλαδή λόγοις, η κυβέρνηση, διά των πράξεων και παραλείψεών της, αφενός φέρει αντιμέτωπους τους πολίτες-εργαζομένους-γονείς με τους διευθυντές σχολείων και τους εργοδότες, με αιχμή του δόρατος-θρυαλλίδα της αμοιβαίας φιλονικίας και έριδας το αφήγημα της πανδημίας, επιστρατεύοντας τις εισαγγελικές και αστυνομικές Αρχές να παρέμβουν προς τους ωσεί «σεσημασμένους» εγκληματίες γονείς ή εργαζόμενους οι οποίοι τολμούν να επικαλεστούν τα ερειδόμενα εκ της νομοθεσίας δικαιώματός τους περί της αξιοπιστίας των αυθαιρέτως και διά πυρός και σιδήρου επιβεβλημένων «self test», αμφιβόλου ποιότητος, τα οποία εν ταυτώ τα συνδέουν αρρήκτως με την εργασία και την εκπαίδευση.
Η πραξικοπηματική αυτή πρακτική εις βάρος των Ελλήνων κλυδωνίζει εκ βάθρων τα θεμέλια της ∆ημοκρατίας, διότι αποτελεί μία κατάδηλη μορφή θεσμικής βίας η οποία τιτρώσκει τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες των πολιτών, διότι τους διαχωρίζει ρατσιστικά και τους μεταχειρίζεται ανισότιμα και μεροληπτικά, ποινικοποιώντας το φρόνημά τους, δηλαδή τους καταδιώκει αποκλείοντας τα παιδιά των γονιών από τα σχολεία και τους εκβιάζει με απολύσεις και περικοπές μισθών εκ της εργασίας των, εάν δεν υποβληθούν εις μία ιατρική πράξη, αμφιβόλου αποτελεσματικότητος και υγειονομικής προστασίας.
Η μισαλλοδοξία, η οποία καλλιεργείται διά του φόβου και της καταναγκαστικής επιβολής, στηλιτεύεται από τους αγρυπνούντες πολίτες οι οποίοι διατηρούν ρητές επιφυλάξεις διά την αυθαίρετη μεθοδολογία επιβολής μίας ιατρικής πράξεως.
Υπάρχει μία μερίδα ανθρώπων υγιώς σκεπτομένων, οι οποίοι αντιδρούν συμβουλευμένοι Ιατρούς και Νομικούς, όχι διά να αρνηθούν συλλήβδην, ιδεοληπτικά και με άναρθρες ιαχές την υγειονομική πολιτική, δίκην ανυπακοής διά την ανυπακοή, αλλά φρονούν ότι τα εν λόγω «self test» καθίστανται αλυσιτελή περί της προστασίας της υγείας των παιδιών, δεδομένου ότι δεν διεξάγονται από ειδικό, ως εκ τούτου ελλοχεύει κίνδυνος διά τον τυχόν τραυματισμό τους, αλλά και εξ ορισμού δεν ανιχνεύουν αποτελεσματικά την ύπαρξη του ιού.
Οι πολίτες ενσυνειδήτως και επιστημονικώς τόσο ιατρικά όσο και νομικά επιδιώκουν τη δημιουργία του τρίτου πόλου, ούτως ώστε να διευρυνθεί ο επιστημονικός διάλογος διά την διάδοση της ιατρικής προβληματικής, ούτως ώστε να διευκολυνθεί τελεσφόρως η δημόσια υγεία και όχι αφενός η Πολιτεία να επιβάλλει επί ποινή λήψεως καταδιωκτικών μέτρων υγειονομικά μέτρα προς τους πολίτες και αφετέρου οι πολίτες να στρέφονται δογματικά και άκαμπτα προς την Πολιτεία.
Εν κατακλείδι, η περίοδος της πανδημίας έχει εγκαθιδρύσει μια Νέα Τάξη πραγμάτων, διαμορφώνοντας καινοφανή δεδομένα, εις την νομοθεσία, εις τις σχέσεις μεταξύ των γονέων, γονέων και τέκνων, μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και εργαζομένων με εργοδότες. Εάλω η Πόλις, διασάλευση της κοινωνικής γαλήνης, κατακερματισμός του κοινωνικού ιστού, ή μετάβαση προς μία νέα, ρηξικέλευθη πραγματικότητα, η ίδια η ζωή θα αποδείξει το μέλλον μας.
* Ο Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς είναι ∆ικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί