Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

«Απόβαση» 800 νέων λεωφορείων στην Αττική

Του Παντελή Περιβολάρη

Μπάλωμα και όχι λύση ήταν τα 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία, από τα οποία μόνο 150 έχουν μπει στην κυκλοφορία, τα οποία αποκτήθηκαν με leasing. Η κυβέρνηση κατηγορήθηκε πως τα εν λόγω λεωφορεία αφενός δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές (δεν είχαν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα) και αφετέρου χαλάνε εύκολα. Όλα αυτά επιβεβαιώνονται. Πηγές στο υπουργείο Μεταφορών μας λένε:

«Για πάνω από μία δεκαετία δεν αγοράστηκε ούτε ένα λεωφορείο. Ο στόλος ήταν γερασμένος και έπρεπε να γίνει πολύ γρήγορα προσθήκη νέων λεωφορείων. Η διαδικασία της απόκτησης καινούργιων είναι μακρά και έχει γραφειοκρατία. Συνεπώς μόνο με μεταχειρισμένα μπορούσαμε την παρούσα στιγμή να ενισχύσουμε τον στόλο και γι’ αυτό πήγαμε στην επιλογή του leasing. Κάποια από αυτά πράγματι παρουσιάζουν προβλήματα, αλλά πάνε στο service και επιστρέφουν στον δρόμο. Τα παλαιά λεωφορεία του γερασμένου στόλου δεν φτιάχνονται».

∆ιαγωνισμός

Το ερώτημα είναι πότε θα λυθεί οριστικά και αμετάκλητα το πρόβλημα. Η απάντηση έρχεται από τις ίδιες πηγές: «Αυτήν τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια 800 καινούργιων λεωφορείων. Ο ανάδοχος του διαγωνισμού θα είναι γνωστός στο τέλος του έτους και φυσικά τότε θα ξέρουμε και το ακριβές ύψος της δαπάνης για την προμήθεια. Μετά θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος ακόμα για να παραλάβουμε τα νέα λεωφορεία. Συνεπώς όλα τα προβλήματα θα λυθούν στο τέλος του 2022».

Επίθεση στην κυβέρνηση από Γεννηµατά

Την πιο σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση έκανε η Φώφη Γεννηματά. Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο του Ρέντη και μιλώντας στους εργαζομένους είπε μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνέχισε την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης και συνέχισε να απαξιώνει τον χώρο των δημόσιων συγκοινωνιών. Εξάλλου γνωρίζετε όλοι ότι έχουν ιδεοληπτική εμμονή με τον χώρο αυτόν και ξέρετε τους αγώνες που έχει δώσει η Δημοκρατική Παράταξη και το ΠΑΣΟΚ για να διατηρήσουμε τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών.

Μέσα από την πανδημία ξεκινήσαμε έναν μεγάλο αγώνα, γιατί έπρεπε να προστεθούν λεωφορεία, ποιοτικά λεωφορεία και επιτέλους να γίνουν προσλήψεις οδηγών (…). Μέσα από τις δικές μας πιέσεις, μέσα και έξω από τη Βουλή, αναγκάστηκαν να προχωρήσουν στις προκηρύξεις για τις προσλήψεις, που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και την προμήθεια νέων, εντός εισαγωγικών, οχημάτων.

Έστησαν μάλιστα μία φιέστα και έφεραν τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Και τι αποκαλύφθηκε μόλις ολοκληρώθηκε η φιέστα; Αποκαλύφθηκε ότι τα λεωφορεία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τις προδιαγραφές του διαγωνισμού και δυστυχώς μέχρι και σήμερα κυκλοφορούν -χωρίς να έχουν διορθωθεί αρκετά από αυτά τα λεωφορεία- ως υγειονομικές βόμβες. Ενώ μόλις περνάμε το τρίτο κύμα της πανδημίας τα λεωφορεία αυτά χωρίς να έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα πλευρικά, εξακολουθούν να είναι στην κυκλοφορία».

Όπως επισήμανε μάλιστα η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ: «Το χειρότερο που μαθαίνουμε είναι ότι δεν είναι μόνο υγειονομικές βόμβες, αλλά έχουν και σοβαρά θέματα ασφάλειας. Είναι λεωφορεία φθαρμένα, με σοβαρές ζημιές. Εμείς εμπιστευόμαστε όλους εσάς και τις γνώσεις σας και ξέρουμε ότι δεν θα επιτρέψετε να κυκλοφορήσουν προβληματικά λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής. Θα είμαστε, όμως, διαρκώς στο πλευρό σας και θα πιέζουμε για να είμαστε απόλυτα σίγουροι για την ποιότητα των οχημάτων που θα βγουν τελικά στον δρόμο».

Όπως δημοσιεύτηκε στη «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ