Ο ιδρυτής του Facebook δημοσίευσε σε ανάρτηση το εσωτερικό σημείωμα που έστειλε στους εργαζομένους της πλατφόρμας, μετά την κατάθεση της Φράνσις Χάουγκεν ενώπιον επιτροπής του Κογκρέσου.
«Η ηγεσία της εταιρείας ξέρει πώς να κάνει πιο ασφαλές το Facebook και το Instagram, αλλά δεν κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές γιατί βάζουν τα αστρονομικά κέρδη τους πάνω από τους ανθρώπους», κατήγγειλε μεταξύ άλλων η 37χρονη.
«Στην καρδιά αυτών των κατηγοριών είναι η ιδέα ότι βάζουμε το κέρδος πάνω από την ασφάλεια και την ευημερία. Και αυτό απλά δεν είναι αλήθεια», έγραψε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
«Το επιχείρημα ότι εσκεμμένα προωθούμε περιεχόμενου που κάνει θυμωμένους τους ανθρώπους για το κέρδος είναι βαθιά παράλογο. Βγάζουμε χρήματα από διαφημίσεις και οι διαφημιστές διαρκώς μας λένε ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους δίπλα σε επιβλαβές ή οργισμένο περιεχόμενο», επισημαίνει σε άλλο σημείο ο CEO του Facebook. Στην ανάρτησή του, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σχολιάζει ότι πολλοί από τους ισχυρισμούς κατά του Facebook «απλά δεν έχουν λογική».
«Αν θέλαμε να αγνοήσουμε την έρευνα, γιατί να δημιουργήσουμε ένα ερευνητικό πρόγραμμα- κορυφαίο στη βιομηχανία- για να κατανοήσουμε αυτά τα σημαντικά ζητήματα; Αν δεν ενδιαφερόμασταν για την καταπολέμηση του επιβλαβούς περιεχομένου, γιατί να απασχολούμε τόσο περισσότερους ανθρώπους από κάθε άλλη εταιρεία στον τομέα μας που είναι αφοσιωμένοι σε αυτό;
Αν θέλαμε να κρύψουμε τα αποτελέσματά μας, γιατί να υιοθετήσουμε ένα κορυφαίο επίπεδο διαφάνειας και αναφοράς για το τι κάνουμε; Και αν τα social media ήταν υπεύθυνα για την πόλωση της κοινωνίας όπως κάποιοι ισχυρίζονται, τότε γιατί βλέπουμε να αυξάνεται η πόλωση στις ΗΠΑ ενώ παραμένει αμετάβλητη ή μειώνεται σε πολλές χώρες με την ίδια βαριά χρήση των social media;», συμπλήρωσε.
Ο Ζούκερμπεργκ έκανε αναφορά και στην καταγγελία της Χάουγκεν ότι η αλλαγή στους αλγορίθμους για το news feed που έκανε το Facebook to 2018 ενίσχυσαν το διχαστικό περιεχόμενο.
«Αυτή η αλλαγή εμφάνισε λιγότερα viral βίντεο και περισσότερο περιεχόμενο από φίλους και συγγενείς. Το κάναμε γνωρίζοντας ότι θα σήμαινε πως ο κόσμος περνά λιγότερο χρόνο στο Facebook, αλλά αυτή η έρευνα έδειξε ότι είναι το σωστό για την ευημερία των ανθρώπων. Είναι αυτό κάτι που θα έκανε μία εταιρεία που είναι επικεντρωμένη στο να βάζει το κέρδος πάνω από τους ανθρώπους;», έγραψε σχετικά ο ιδρυτής της πλατφόρμας.
Η Χάουγκεν κατήγγειλε επίσης ότι τα προϊόντα του Facebook βλάπτουν τα παιδιά. «Έχω περάσει πολύ χρόνο σκεπτόμενος τα είδη εμπειριών που θέλω να έχουν τα δικά μου παιδιά και τα άλλα στο διαδίκτυο και είναι πολύ σημαντικό για εμένα ό,τι δημιουργούμε να είναι ασφαλές και καλό για τα παιδιά», απάντησε σχετικά ο Ζούκερμπεργκ. Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι το Messenger Kids «αναγνωρίζεται ευρέως ως καλύτερο και πιο ασφαλές από άλλες εναλλακτικές».
Επίσης, αναφερόμενος στις αλλαγές που σχεδιάζονταν στο Instagram, για κατάλληλες ανάλογα με την ηλικία εμπειρίες, έγραψε: «Δεδομένων όλων των ερωτήσεων για το αν αυτό θα είναι πραγματικά καλύτερο για τα παιδιά, διακόψαμε αυτό το πρότζεκτ για να μιλήσουμε περισσότερο με ειδικούς και να σιγουρευτούμε πως ό,τι κάνουμε θα βοηθήσει».
Διαβάστε ακόμη
Frances Haugen: Η γυναίκα που «ξεμπρόστιασε» το Facebook αποκαλύπτει το πρόσωπό της
Τι «έριξε» Facebook, Instagram και Whatsapp – Τεράστιο οικονομικό πλήγμα για τον Ζούκερμπεργκ