Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Ελλείψεις 4.500 θέσεων σε Ειδική Αγωγή και Παράλληλη Στήριξη!

Σε πραγματικό αδιέξοδο βρίσκονται χιλιάδες γονείς από την αρχή της σχολικής χρονιάς, καθώς διαπιστώνονται 4.500 πρωτοφανή κενά στην «παράλληλη στήριξη» των παιδιών που αντιμετωπίζουν κυρίως προβλήματα στο φάσμα του αυτισμού (Άσμπεργκερ).

Tου ΜΙΧ. Ι. ΑΣΗΜΑΚΗ


Για παραπληροφόρηση του υπ. Παιδείας μιλά στην «Μ» ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής − Πιέσεις προς την αρμόδια υπουργό, Νίκη Κεραμέως, για κάλυψη των κενών έστω και με νομοθετική ρύθμιση


Παρότι πέρυσι έγιναν περίπου 21.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, εντούτοις φέτος η κατάσταση είναι χειρότερη σε σχέση με άλλες χρονιές. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ∆ιδασκαλικής Ομοσπονδίας (∆ΟΕ), στην πλειονότητά τους οι μαθητές αυτοί αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τάξη χωρίς την «παράλληλη» δίπλα τους, ενώ ιδίως στο ∆ημοτικό παρατηρείται πολύ μεγάλη αναταραχή κατά την ώρα της διδασκαλίας.

Το μείζον θέμα της υποστελέχωσης έχει φτάσει και στο Μέγαρο Μαξίμου. Επίσης ασκείται πίεση προς την αρμόδια υπουργό, Νίκη Κεραμέως, για την κάλυψη των θέσεων έστω και με νομοθετική ρύθμιση.

Καταγγελίες

Οι δάσκαλοι από τα τέλη Αυγούστου είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, ωστόσο – όπως λένε- επιλογή του υπουργείου ήταν να αφήσει ακάλυπτες τις θέσεις και να τις αναπληρώσει κατά το ήμισυ, δηλαδή να «μοιράσει» μία «παράλληλη» σε δύο παιδιά, λες και αντιμετωπίζουν όλα τα ίδια ζητήματα! «Είναι βέβαιο», υπογραμμίζουν, «ότι κανείς από την ‘‘πεφωτισμένη’’ πολιτική ηγεσία δεν πρόκειται να απαντήσει με βάση ποια επιστημονικά ‘‘εργαλεία’’ και δεδομένα θα καθοριστούν οι δύο παράλληλες στηρίξεις σε σχολεία που αποδεδειγμένα απαιτούν μεγαλύτερο αριθμό; Και οι μαθητές που έχουν ανάγκη πλήρους υποστήριξης για όλες τις ώρες του σχολείου πώς θα στηριχθούν και θα μπορέσουν, στοιχειωδώς, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των μαθημάτων;».

«Κρύβει την αλήθεια…»

«Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να κρύψει την αλήθεια και το μόνο που κάνει είναι να παραπληροφορεί συστηματικά την κοινή γνώμη», σημειώνει χαρακτηριστικά στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» ο πρόεδρος της ∆ΟΕ Θανάσης Κικινής, εξηγώντας ότι τα κενά υπάρχουν διότι «εδώ και δώδεκα χρόνια δεν έγιναν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί παίρνουν αναρρωτικές άδειες όπως πολύ άστοχα είπε η υπουργός Παιδείας». Και συνεχίζει:

«Φέτος έγιναν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μόνο που ο αριθμός τους δεν μπορεί να είναι επαρκής. Επειδή οι ανάγκες των μαθητών με την έννοια τις κάλυψής τους πολλαπλασιάζονται, θεσμοί όπως η παράλληλη στήριξη, που ενισχύθηκε πολύ τα προηγούμενα χρόνια, φέτος υποχωρούν κατά πολύ. Οι δαπάνες έχουν περικοπεί, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη». Κατά τον κ. Κικινή: «Η εντολή που έχει δοθεί από το υπουργείο είναι η σύμπτυξη τμημάτων, το κλείσιμο διθέσιων σχολείων, που οι μαθητές θα μεταφερθούν σε όμορα σχολεία. Κανείς γονιός δεν θέλει στα μέσα Οκτωβρίου το παιδί του να αλλάζει περιβάλλον, τρόπο και τόπο λειτουργίας όσον αφορά την επαρχία».

Αντίδραση

Προσφάτως, ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Αγία Σκέπη» απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό και στην υπουργό Παιδείας γνωστοποιώντας τα προβλήματα των μαθητών που βρίσκονται «στο περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος, αστήρικτοι, αβοήθητοι, ευάλωτοι στον στιγματισμό και την περιθωριοποίηση και οι οικογένειές τους σε αδιέξοδο». Εδώ και πολλά χρόνια, συνεχίζουν, «γονείς και σύλλογοι ζητούμε να μας ακούσετε, να δώσετε λύσεις (ως οφείλετε), ωστόσο για τους μαθητές αυτούς κάθε σχολικό έτος είναι όλο και δυσκολότερο, διότι ουδείς μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί ουσιαστικά να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε». Αξιοσημείωτο είναι ότι επισυνάπτουν επώνυμες επιστολές με προσωπικές μαρτυρίες αναδεικνύοντας την αγωνία, τη στενοχώρια, τον «Γολγοθά» που ανεβαίνουν καθημερινώς τα παιδιά στα δημόσια σχολεία. Ακόμη υπογραμμίζουν ότι πολλοί γονείς καταφεύγουν στο να πληρώνουν ιδιωτική «παράλληλη», αλλά πέραν των εξόδων (600 ευρώ μηνιαίως) ο διορισμένος από την οικογένεια εκπαιδευτικός αφήνει το παιδί όταν κληθεί να διοριστεί σε κάποιο σχολείο ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος, λόγω ενσήμων και προσμέτρησης του χρόνου ως προϋπηρεσία.

∆ιαδικασία

Το επίσης δυσάρεστο είναι ότι για την έγκριση της παράλληλης διδασκαλίας υποβάλλονται σε επώδυνες -πολλές φορές- εξετάσεις, καθώς κρίνονται για τον βαθμό ικανότητάς τους από εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους σε τετ α τετ συναντήσεις. Παρότι υπάρχει μεγάλη εμπειρία από τους εξεταστές, εντούτοις το ψυχολογικό άγος ενός τόσο μικρού παιδιού πολλαπλασιάζεται και ενίοτε εκδηλώνεται σε αντίδραση, όπως τονίζουν σε εκθέσεις τους οι εντεταλμένοι λειτουργοί του υπ. Παιδείας. «Και περνάνε τέτοια δοκιμασία και τα εγκαταλείπουν απροστάτευτα», λένε οι γονείς.
Οι προσλήψεις

Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα πώς είναι δυνατόν να διαπιστώνονται τόσες ελλείψεις αφού το υπουργείο Παιδείας είχε προσλάβει πέρυσι 21.065 εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινούς αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου. Στο σχετικό δελτίο τύπου, με ημερομηνία 25 Αυγούστου 2020, ορίζονταν τα εξής: 1) Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: α) 5.405 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και β) 10.017 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση. Και 2) Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: α) 1.662 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και β) 3.981 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση. αγωγή

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗ

Λευτέρης Πετρούνιας: «Ζητάω συγγνώμη από όλους τους Έλληνες, έχουν δίκαιο να με κατηγορούν» (βίντεο)

Ανακοινώθηκαν τα εξεταστικά κέντρα για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ