Απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη. Απεργία 24 ωρών σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη αποφάσισαν οι εργαζόμενοι, διαμαρτυρόμενοι για τον τραγικό θάνατο του 41χρονου εργοδηγού στον ΗΣΑΠ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
- Ένταση στο Πολυτεχνείο – Δεν άφησαν βουλευτές να καταθέσουν στεφάνι
- Κατάθεση “αστραπή” στεφάνου από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας (Φωτορεπορτάζ)
- Εφημερία τρόμου στο Λαϊκό Νοσοκομείο: Πέθανε διασωληνωμένος εκτός ΜΕΘ
Η ανακοίνωση των εργαζομένων
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
- Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
- Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
- Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
- Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
- Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Η ευθύνη της κίνησης του οχήματος ανήκει στον Ιδιώτη Εργολάβο
Ο Παναγιώτης Τσιμπίδης μέλος του ΔΣ και υπεύθυνος Τύπου του Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης (ΣΗΕΚ) της ΣΤΑΣΥ μιλώντας στο Kontra24 με την Αναστασία Γιάμαλη, εξήγησε ότι ο συρμός που προκάλεσε το ατύχημα ανήκε σε ιδιώτη Εργολάβο.
Πώς ο νεκρός εργοδηγός έσωσε τους συναδέλφους του – Αποκαλύψεις από τον δικηγόρο της οικογένειας
Ο θάνατος του εργοδηγού του ΗΣΑΠ στο τραγικό δυστύχημα που έγινε την Τρίτη, 16 Νοεμβρίου, έχει σκορπίσει θλίψη στην οικογένεια και τους συναδέλφους του 42χρονου άνδρα, που έχασε σύμφωνα με αποκάλυψη του δικηγόρου της οικογένειας τη ζωή του, ενώ νωρίτερα είχε σώσει τους τέσσερις συνεπιβάτες του. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Φούτση, από τις μαρτυρίες που υπάρχουν «ο συρμός από την Κηφισιά, από όπου ξεκίνησε, δεν είχε φρένα». Υπογράμμισε πως ο Πέτρος Γιάμαλης, στην ενδοεπικοινωνία έκανε εκκλήσεις «Δεν έχουμε φρένα, η πορεία μας είναι ανεξέλεγκτη».
Ο άτυχος εργοδηγός ήταν από τους πλέον έμπειρους στην ειδικότητά του, έχοντας συμπληρώσει 16 χρόνια στην εταιρεία, όπως τόνισε, ενώ αποκάλυψε ότι ο εργοδηγός ήταν εκείνος που έσωσε τις ζωές των συναδέλφων του, προτρέποντάς τους να πηδήξουν σε συγκεκριμένο σημείο, στο Νέο Ηράκλειο, κι έμεινε τελευταίος πάνω στον συρμό που προσέκρουσε τελικά σε τρένο, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο, προκειμένου να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του.
Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα, δήλωσε εμφατικά ο κ. Φούτσης, εκτιμώντας πως είχε αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ/ώρα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Σημείωσε, τέλος, πως ο συρμός ανήκε σε μία αυστριακή εταιρεία, που είχε αναλάβει εργολαβικά από την ΣΤΑΣΥ τις εργασίες λείανσης στις γραμμές. Ήταν ιδιοκατασκευή, για την οποία εγείρονται – όπως είπε – ζητήματα ασφαλείας. Επικαλούμενος μαρτυρίες, ανέφερε επίσης πως τους τελευταίους δύο μήνες υπήρχαν και άλλα αντίστοιχα συμβάντα με τον συγκεκριμένο συρμό.